Driveragent

Detmer

Driveragent
Ik heb het programmatje Driveragent (www.driveragent.com) gebruikt om een
overzicht te krijgen van uptodate en verouderde drivers. Het programma geeft
van een aantal drivers aan dat die niet meer uptodate zijn. Als ik
vervolgens naar apparaatbeheer ga en ik klik voor het betreffende apparaat
op stuurprogramma bijwerken (zoeken op internet), dan krijg ik de melding
"Er is door Windows geen nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden".
Wie heeft er nu gelijk, Driveragent of Windows?

--
Detmer

Willem

Re: Driveragent
Windows Update zal op de Microsoft site kijken of er een nieuwere driver
beschikbaar is die door Microsoft is goedgekeurd (Signed by Windows Signing
Authority).
Ik vermoed dat driveragent bijv. ook op de sites van de specifieke hardware
fabrikant v.d. onderdelen van je PC checked of er nieuwere updates
beschikbaar zijn.
Dus zal driveragent sneller concluderen dat er een nieuwere driver
beschikbaar is.

Dus op hun eigen manier hebben beide mechanismen gelijk. De veiliger optie
(voor een stabiel) systeem is Windows Update te laten checken.
Soms is echter de enige beschikbare driver "not signed" en heb je weinig
andere keus dan deze te installeren, wil je toch al je hardware aan de praat
hebben onder Vista.

Willem

"Detmer" <detmer.koppius.nospam@planet.nl> wrote in message
> [...]
> gevonden".
> Wie heeft er nu gelijk, Driveragent of Windows?

Detmer

Re: Driveragent

"Willem" <v-43wifr@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Soms is echter de enige beschikbare driver "not signed" en heb je weinig
> andere keus dan deze te installeren, wil je toch al je hardware aan de

Bedankt voor je uitleg. Het klinkt logisch.
m.vr.
gr.
Detmer