Mijn afbeeldingen

Bertolli

Mijn afbeeldingen
Ik word gek van de map 'mijn afbeeldingen'.
Elke keer als ik het controleer zie ik dat deze map het kenmerk 'alleen lezen' draagt.
Ik pas dat aan, en de volgende keer als ik kijk is het weer hetzelfde.
Dat moet ergens in de beveiliging van Vista aangeduid zijn '(DEP ? ), maar ik vind het niet. Ik kan geen foto's uploaden, doorsturen of zo-. Het is heel vervelend.

Re: Mijn afbeeldingen
Bertolli schreef op 16-8-2008 11:33:
> [...]
> Dat moet ergens in de beveiliging van Vista aangeduid zijn '(DEP ? ),
> maar ik vind het niet. Ik kan geen foto's uploaden, doorsturen of zo-.

In Vista bestaat de map 'Mijn afbeeldingen' niet meer. Dat is nu de map
c:\users\<jouwnaam>\Pictures cq c:\users\<jouwnaam>\Afbeeldingen .

Mogelijk ben je aan het 'stoeien' met een z.g. Junction, een truc om
oudere programma's compatibel met vista te maken. Lees dit maar eens:
http://www.vistabits.nl/documents_settings_openen.htm

Bertolli

Re: Mijn afbeeldingen
"karelV" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht news:4b41$48a6c0a8$5353d4bc$11220@cache100.multika bel.net...
> [...]

Mogelijk ben je aan het 'stoeien' met een z.g. Junction, een truc om
oudere programma's compatibel met vista te maken. Lees dit maar eens:

Het is de map 'Afbeldingen' die ik bedoel hoor.
(C:\users\<jouwnaam>\Pictures cq c:\users\<jouwnaam>\Afbeeldingen )
Heb op google al heel wat mensen gevonden die problemen hebben met het 'Alleen-lezen' fenomeen in Vista, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

edward

Re: Mijn afbeeldingen

"Bertolli" <tantjenbertolli-cindy@pandora.be> schreef in bericht news:225C6047-A17E-4C65-9547-BC6C7EEBB1C0@microsoft.com...
> [...]

Heb op google al heel wat mensen gevonden die problemen hebben met het 'Alleen-lezen' fenomeen in Vista, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

De oplossing is natuurlijk om zelf een nieuwe map aan te maken voor je foto's. Je probleem map zal dan wel blijven bestaan doch slechts gelinked zijn naar je nieuwe map.

Re: Mijn afbeeldingen
Bertolli schreef op 16-8-2008 20:00:

> [...]

> Heb op google al heel wat mensen gevonden die problemen hebben met het
> 'Alleen-lezen' fenomeen in Vista, maar een oplossing heb ik nog niet

Microsoft heeft er een KB-artikel aan gewijd:
http://support.microsoft.com/default...b;en-us;326549
[de nederlandse vertaling is nog niet bijgewerkt t/m vista :-( ]

Goed lezen: het Read-Only attribuut van een map heeft geen effect op de
bestanden in die map (zie Cause/Oorzaak)!
Dat jij geen foto's kunt manipuleren moet een andere oorzaak hebben dan
het Read-Only attribuut van 'Afbeeldingen', die trouwens op alle vista's
Read-Only is.

Massimo

Re: Mijn afbeeldingen
Hallo,

On Sat, 16 Aug 2008 20:00:22 +0200, "Bertolli"
<tantjenbertolli-cindy@pandora.be> wrote:

> [...]
>Heb op google al heel wat mensen gevonden die problemen hebben met het 'Alleen-lezen' fenomeen in Vista, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden.

Ook ik had zelfs na het uitzetten van UAC nog steeds af en toe
problemen met dat het wijzigen van eigendomsrechten en het veranderen
van 'alleen-lezen' door Vista eigenmachtig werden teruggedraaid...

Heb jij overigens ook gebruik gemaakt van de Easy Transport Wizard
voor het overbrengen van instellingen van je xp-configuratie naar die
van de computer waarop Vista staat? Ik vermoed dat het gebruik van die
wizard ook tot problemen leidt.

Massimo