Windows Vista van 32 naar 64 bits

Daan

Windows Vista van 32 naar 64 bits
Hallo,

Mijn zoon heeft een nieuwe Laptop met Vista Home 32bit.
Los heeft hij erbij gekocht Vista Home 64 bit.

Als ik nu de 64 bit CD erin stop, krijg ik de melding niet compateble met
huidig besturingsysyteem.

Hoe moet ik nu de 64 bit versie installeren ??

vr.gr.
Daan

Re: Windows Vista van 32 naar 64 bits
Op vrijdag 15-8-2008 tiepte Daan de volgende wijze woorden :
> [...]
> met huidig besturingsysyteem.
>
> Hoe moet ik nu de 64 bit versie installeren ??

Je moet van de 64-bit DVD opstarten. Je kunt niet vanuit Windows
installeren. Ook kun je niet 'upgraden', dus zorg voor een backup van
je
data bestanden.
Lees vooral ook de volgende artikelen door om te bepalen of het wel zin
heeft om een 64-bits besturingssysteem te installeren:
http://vistabits.nl/kiezen_voor_vista_64_bit.html

Heel belangrijk is het om op de website van de fabrikant van de laptop
te kijken of er voor alle hardwareonderdelen 64-bit stuurprogramma's
zijn en of de laptop wel geschikt is om 64-bit te draaien! Dit om
teleurstelling achteraf te voorkomen.

Daan schreef op 15-8-2008 12:03:
> [...]
> met huidig besturingsysyteem.
>
> Hoe moet ik nu de 64 bit versie installeren ??

Een schone installatie doen, dus opstarten/booten vanaf de DVD en daar
de goede keuzes maken. [Upgraden van 32-bits naar 64-bits kan niet!]
En daarna gaan zoeken naar eventueel speciale drivers voor die laptop.
Dat zou ik eerst maar van tevoren doen op de site van die
laptop-fabrikant, dan weet je tenminste of ze bestaan en je hebt ze vast
binnen.

"Daan" <Combino@chello.nl> schreef in bericht
> [...]
> huidig besturingsysyteem.
>
> Hoe moet ik nu de 64 bit versie installeren ??

Ja dat dacht ik ook.

Ik heb in de Bios gezet opstarten van DVD
Maar helaas..... hij blijft maar opstarten van de HD.

ideeŽn.

> [...]

> Ja dat dacht ik ook.
>
> Ik heb in de Bios gezet opstarten van DVD
> Maar helaas..... hij blijft maar opstarten van de HD.

Ter aanvulling:

De losse DVD die hij er heeft bijgekocht is een OEM versie. (Vista Home
Premium)
Er staat alleen een 64 bit versie op welke alleen geleverd mag worden, bij
aanschaf van een nieuwe PC.

> [...]

> Ik heb in de Bios gezet opstarten van DVD
> Maar helaas..... hij blijft maar opstarten van de HD.

Krijg je geen scherm dat zegt dat je op een toets moet drukken om van
de
DVD te starten? Soms wil het wel eens helpen om na de POST (de eerste
opstartfase) de spatiebalk een aantal keren achter elkaar in te blijven
toesten.

> De losse DVD die hij er heeft bijgekocht is een OEM versie. (Vista
> Home Premium)
> Er staat alleen een 64 bit versie op welke alleen geleverd mag
> worden, bij aanschaf van een nieuwe PC.

Maakt niets uit of het een OEM versie is en daarbij, hij heeft hem toch
bij nieuwe hardware gekocht...

news:mn.7b397d88785192f5.72151@wilgeenmail.invalid ...
> [...]

> toesten.

> Maakt niets uit of het een OEM versie is en daarbij, hij heeft hem toch

Ja klopt, als eerste scherm vraagt hij opstarten CD of DVD ?
Druk op een willekeurige toets.

Dan druk ik op de spatiebalk, gaat even rommelen en start dan weer leuk op
van de HD

vr.gr.
Daan

Cnut

> [...]

> Druk op een willekeurige toets.
>
> Dan druk ik op de spatiebalk, gaat even rommelen en start dan weer leuk op

Weet je wel zeker dat dit een laptop is waar een 64 bit OS opkan?
Merk? Type?
De laptop is nieuw, waarom hebben ze er dan een 32 bit OS opgezet, vraag ik
me af.
Heb je geen garantie op dat ding?