dikke van dale op vista 64bit

cyberpoof

dikke van dale op vista 64bit
weet niet of iemand dit kan gebruiken:
work around om de Dikke van Dalen op een Vista 64 bit sytsteem te laten
werken.
maak met virtual pc oid een win98> omgeving en installeer de dikkevandale in
deze omgeving
dan een map delen met host-OS dikke van dale directory opzoeken in virtual
pc, kopieren naar gedeelde map.
daar na dikkevandale dir in root van c:, snelkoppelingen maken en klaar
groetjes

Re: dikke van dale op vista 64bit
Op donderdag 14-8-2008 tiepte cyberpoof de volgende wijze woorden :
> [...]
> virtual pc, kopieren naar gedeelde map.
> daar na dikkevandale dir in root van c:, snelkoppelingen maken en

Werkt het draaien in compatibiliteitmodus niet?
Maar bedankt voor de tip!

cyberpoof

Re: dikke van dale op vista 64bit
nee helaas onder vista x64 valt het niet te installeren, de installer wil
niet werken omdat het 64bit is, trouwens ik kan de optie om een programma in
32bit modus te draaien niet vinden... of gaat dat automatisch?
Mvg
news:mn.72fb7d88e7ef1167.72151@wilgeenmail.invalid ...
> Op donderdag 14-8-2008 tiepte cyberpoof de volgende wijze woorden :

> Werkt het draaien in compatibiliteitmodus niet?
> [...]

Op vrijdag 15-8-2008 tiepte cyberpoof de volgende wijze woorden :
> [...]

> wil niet werken omdat het 64bit is, trouwens ik kan de optie om een
> programma in 32bit modus te draaien niet vinden... of gaat dat

Nee, er is geen compatibiliteitsmodus voor 32-bit programma's, de
meeste 32-bit programma's werken gewoon onder 64-bit. Ik bedoelde de XP
SP2 modus. Ik had zelf een progje dat steeds tijdens het opstarten
crashte, maar nu wel gewoon werkt in XP SP2 compatibiliteitsmodus.

Mark Veldhuis

> [...]

> Ik had zelf een progje dat steeds tijdens het opstarten crashte, maar nu wel
> gewoon werkt in XP SP2 compatibiliteitsmodus.

Ik heb zo het vermoeden dat de installer van de "Dikke van Dale" 16
bits is, en 16-bits software werkt niet onder X64. (Sommige installers
zijn nog 16 bits, terwijl de software zelf wel gewoon 32 bits is).

Mark Veldhuis.

cyberpoof

Re: dikke van dale op vista 64bit
oh ik ben vergeten neer te zetten dat het alleen werkt met DvD van voor 2005
(deze heeft 1 of andere licentie beveiliging)
groetjes
"cyberpoof" <dravers@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> pc, kopieren naar gedeelde map.
> daar na dikkevandale dir in root van c:, snelkoppelingen maken en klaar

Klaas

Re: dikke van dale op vista 64bit
Je kunt gewoon de van Dale installeren door vanaf de verkenner naar de map
install te gaan en dan te dubbelklikken op install.

"cyberpoof" wrote:

> oh ik ben vergeten neer te zetten dat het alleen werkt met DvD van voor 2005
> (deze heeft 1 of andere licentie beveiliging)
> groetjes
> "cyberpoof" <dravers@hotmail.com> schreef in bericht

STER*

RE: dikke van dale op vista 64bit
Het is heel simpel. Niet starten met het setupicoon. Op de DVD zie je alle
afzonderlijke woordenboeken in mapjes staan. Je moet ze afzonderlijk
installeren door binnen elk woordenboekmapje naar de map INSTALL te gaan en
daarna het install icoon aanklikken en het is voor elkaar. Ik gebruik Vista
64 bit.

Groet Ster*