ervaringen met Vista na uitschakeling UAC

Massimo

ervaringen met Vista na uitschakeling UAC
Beste mensen,

Tja, ook nadat Vista's UAC uitgeschakeld is blijk ik niet meester op
mijn eigen computer te zijn...

Een paar voorbeelden:

1. Ik kan niet in C:\Users\(Mijn naam)\Downloads komen! Onder
Eigenschappen van deze map zie ik anders mezelf staan met Volledige
rechten. Onder de tab Eigenaar sta ik genoemd samen met de groep
Administrators. Niettemin: melding "Toegang geweigerd". Hoe is dat in
godsnaam mogelijk.

2. Ik maak een submap aan op D: en wil daar een net door mij
aangemaakt Wordpad-doc. bewaren. Dus Opslaan als en dan de naam die
het doc. krijgt invullen en dan in het venster naar de juiste map en
daarna naar de zojuist aangemaakte submap zoeken: die zit er niet bij!
Ik denk' O.k., ik zal het het venster moeten vernieuwen'. Zo'n optie
is echter nergens te vinden. Ik open Verkenner en zie daar de map
gewoon staan... Tenslotte maar voor een work around gekozen: het doc.
in de root van D: neergezet en vandaar uit naar zijn bestemming
gekopieerd in de Verkenner.

Wat mij trouwens opvalt is dat de mappen in de subdir niet alfabetisch
geordend worden. Zo is het moeizaam zoeken. Kan dat ergens ingesteld?
En waarom is dat niet standaard??

UAC uitzetten heeft wel verbetering gebracht maar geen genezing. En
dat terwijl ik onder XP met het spul kan lezen en schrijven.

Groet,

Massimo
Henk

Re: ervaringen met Vista na uitschakeling UAC

"Massimo" <och@'tisnietwaar.nl> schreef in bericht
> Beste mensen,
>
> Tja, ook nadat Vista's UAC uitgeschakeld is blijk ik niet meester op
> mijn eigen computer te zijn...

Ben je dat ooit wel geweest? :-)

> [...]
> rechten. Onder de tab Eigenaar sta ik genoemd samen met de groep
> Administrators. Niettemin: melding "Toegang geweigerd". Hoe is dat in

Heb je je map-opties goed staan?

> [...]
> gewoon staan... Tenslotte maar voor een work around gekozen: het doc.
> in de root van D: neergezet en vandaar uit naar zijn bestemming

Staan je map-opties goed, heb je op de juiste plek gezocht?
Alhoewel ik nog steeds met WordPerfect werk (ja, ja good old WP), heb ik
jouw probleem even getest met Word. Een submap aangemaakt op een andere
partitie, documentje gemaakt en via opslaan als in deze sub-map geplaatst.
Geen enkel probleem! Ligt dus niet aan Vista of aan Word.

> Wat mij trouwens opvalt is dat de mappen in de subdir niet alfabetisch
> geordend worden. Zo is het moeizaam zoeken. Kan dat ergens ingesteld?
> En waarom is dat niet standaard??

Mijn sub-mappen staan keurig alfabetisch geordend, heb je sortering op naam
wel aangegeven?

> UAC uitzetten heeft wel verbetering gebracht maar geen genezing. En
> dat terwijl ik onder XP met het spul kan lezen en schrijven.
>
> Groet,
>
> Massimo

Als ik zo al je berichten lees dan heb je nogal wat problemen met Vista. Met
mij zijn er duizenden andere gebruikers die niet tegen problemen aanlopen en
dan ga je je afvragen waar ligt dat aan? Zou het, net als bij de politiek zo
zijn dat elk volk de regering krijgt die het verdiend, bij Vista gelden dat
elke gebruiker de Vista krijgt die hij/zij verdiend?
Als je, zo als jij aangeeft met XP kan lezen en schrijven, dan moet dat met
Vista toch ook kunnen? Zelf ben ik geen jonkie meer, maar heb geen enkel
probleem gehad met de overstap naar Vista en ik blijf dan ook van mening dat
het grootste probleem veelal achter het toetsenbord zit. Veel van mijn
vrienden/kennissen werken nog met XP en die hebben regelmatig problemen met
XP en dan mag ik weer komen opdraven om de door hen gemaakte fouten te
herstellen (niet goed gelezen, te snel gedrukt, ik dacht dat ik dat wel kon
verwijderen en dat soort kreten).

Succes verder,

Henk

edward

Re: ervaringen met Vista na uitschakeling UAC

"Henk" <jammer@jammer.nl> schreef in bericht

Zelf ben ik geen jonkie meer, maar heb geen enkel
> probleem gehad met de overstap naar Vista etc.... Succes verder,
>
> Henk

Uitstekend antwoord waar ik helemaal achter sta. Zo'n 4% van de Vista
gebruikers blijkt altijd problemen te hebben. Oorzaken: updates van XP,
onjuiste drivers, verkeerde laptops, geen notie van partities maken,
algehele slordigheid en (vooral) vooroordelen.
Jammer Henk dat ook jij je leeftijd er weer bij moet halen. Wat heeft dat er
in vredesnaam mee te maken. Ik ken 70-igers die ware PC-virtuozen zijn
geworden na hun pensionering. Ik ben als zeer matige computeraar jaloers op
ze. Maar ja ik ben dan ook 103....

Andre

Op Thu, 14 Aug 2008 11:23:34 +0200 schreef edward , :

> [...]

>geworden na hun pensionering. Ik ben als zeer matige computeraar jaloers op

Ik deel uw visie , leeftijd heeft er weinig mee te maken,
het is je kennis dat het hem doet, of je nu 16 of 80 bent. ;-)

ps. 103 amaai :-)

--
Groetjes
André (VB)
Jan Besar

Re: ervaringen met Vista na uitschakeling UAC
Op Thu, 14 Aug 2008 11:49:54 +0200, Andre <me@privacy.invalid>
schreef:

>Ik deel uw visie , leeftijd heeft er weinig mee te maken,
>het is je kennis dat het hem doet, of je nu 16 of 80 bent. ;-)
>
>ps. 103 amaai :-)

Nog sterker, ik heb mijn eerste 2 "computers" zelf gebouwd,
maar ja dat is al meer dan een halve eeuw geleden! :-)
--
In Tenebris Lucens
Andre

Op Thu, 14 Aug 2008 12:07:44 +0200 schreef Jan Besar , :

>Nog sterker, ik heb mijn eerste 2 "computers" zelf gebouwd,
>maar ja dat is al meer dan een halve eeuw geleden! :-)

Nou wat voor computers waren dat dan ?

Ik heb de Junior microcomputer nog gebouwd uit Electuur, 1976.
zelf de printplaten gemaakt enz.
--
Groetjes
André (VB)

edward wrote on 14-8-2008 :
> [...]

> PC-virtuozen zijn geworden na hun pensionering. Ik ben als zeer
> matige computeraar jaloers op ze. Maar ja ik ben dan ook 103....

Maak ik het nog een slag erger, ik ben een (schrik niet!) VROUW! lol

Andre

Op Thu, 14 Aug 2008 12:25:31 +0200 schreef Mamamegs , :

>Maak ik het nog een slag erger, ik ben een (schrik niet!) VROUW! lol

En kunde gij koken ? :-))

--
Groetjes
André (VB)

Re: ervaringen met Vista na uitschakeling UAC
Op donderdag 14-8-2008 tiepte Andre de volgende wijze woorden :

> En kunde gij koken ? :-))

Nope. Dat laat ik aan mijn man over. ;-)

zoef

> [...]
> rechten. Onder de tab Eigenaar sta ik genoemd samen met de groep
> Administrators. Niettemin: melding "Toegang geweigerd". Hoe is dat in

Zomaar een vraagje: om missschien toch enig licht in de duisternis te
krijgen en tegelijkertijd mijn deelneming te betuigen met jouw miserie:
Bestaat er op jouw systeem nog ergens een map die "downloads" heet?

zoef