Map als snelkoppeling

Hans

Map als snelkoppeling
De map C:\Hans\Afbeeldingen kan ik op de gebruikelijke wijze lezen en
bewerken. Op de een of andere manier is nu ook C:\Hans\Documenten\Mijn
afbeeldingen als snelkoppeling gemaakt. Voor deze submap is mij de toegang
geweigerd en kan ik dus niet openen. In C:\Hans\Documenten staan ook andere
mappen die geen snelkoppeling zijn en die ik gewoon kan lezen. Wat betekent
dit en hoe zijn die mappen met de snelkoppeling ontstaan? Hoe kan ik deze
mappen openen?

Hetzelfde doet zich ook met andere mappen voor.

mvg
Hans
zoef

Re: Map als snelkoppeling
"Hans" <HansNospam@kpnplanet.nl> schreef in bericht
> [...]
> betekent
> dit en hoe zijn die mappen met de snelkoppeling ontstaan? Hoe kan ik deze

'k Vrees dat "C:\Hans\Documenten\Mijn Afbeeldingen" niet correct is maar dat
het in werkelijkheid "C:\Gebruikers\Hans\Documenten\Mijn Afbeeldingen" moet
zijn.

Die "snelkoppelingen" zijn zogenaamde Junctions
http://www.vistabits.nl/documents_settings_openen.htm

Die kun je niet openen en ze dienen om compatibiliteit met oudere software
te waarborgen. Wanneer je "Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen"
aanvinkt dan zie je die toch niet meer en hoef je daar verder ook geen
zorgen over te maken.

zoef

> Hetzelfde doet zich ook met andere mappen voor.
>
> mvg
> Hans

Hans

Re: Map als snelkoppeling
Zoef,

Bedankt voor je zeer snel antwoord. Inmiddels heb ik de optie Beveiligde
besturingssysteembestanden verbergen weer aangevinkt.

mvg
Hans