Afwezigheidsassistent

Thea

Afwezigheidsassistent
Is er in Windows Mail een mogelijkheid om een afwezigheidsassistent in te
stellen? Met andere woorden; automatisch een bericht te laten sturen aan
degenen die mij een email stuurt in verband met afwezigheid van mijn kant?
Ik heb geprobeerd een en ander te zoeken via Help en via de site van Windows
maar kan er niks over vinden.

Wie kan mij helpen. Bij voorbaat dank.
Willem

Re: Afwezigheidsassistent
Een ingebouwde "Out of Office Assistant" zoals die in MS Outlook zit
ontbreekt voor zover ik weet in Windows Mail.

Maar toch kun je hetzelfde bewerkstelligen:

In het menu van Windows Mail, ga naar Extra => Berichtregels => E-mail
Het dialoogvenster "Nieuwe e-mailregel" verschijnt
In het bovenste selectievenster, selecteer "Voor alle berichten" (je kunt
natuurlijk een ander kriterium kiezen)
In het tweede selectievak klik "Beantwoorden met een bepaald bericht"

In het onderste deel van het venster type je vervolgens je boodschap.

Het enigste verschil met de Out of Office Assistant van Outlook is dat deze
per verschillende berichtzender maar één keer een berichtje terug zal sturen
dat je afwezig bent.
Als je bovenstaande workaround gebruikt zal Windows Mail iedere keer een
berichtje terugsturen, dus iemand die je 10 x mailt zal 10 replies van je
krijgen.

Willem

"Thea" <Thea@discussions.microsoft.com> wrote in message
> [...]
> degenen die mij een email stuurt in verband met afwezigheid van mijn kant?
> Ik heb geprobeerd een en ander te zoeken via Help en via de site van

Marky

Re: Afwezigheidsassistent
Als je een live account gebruikt kan je dat instellen op de site van hotmail
of live mail.
maar voor zover ik weet niet on de windows mail client zelf.
veel suc6

"Thea" <Thea@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> degenen die mij een email stuurt in verband met afwezigheid van mijn kant?
> Ik heb geprobeerd een en ander te zoeken via Help en via de site van

Gerard

Re: Afwezigheidsassistent
Dat werkt volgens mij alleen als je Mail opent, dus als je niet afwezig
bent.
Handiger is het om het bij je provider in te stellen. Bij HetNet wil dat in
elk geval wel.
Ik hoef in dat geval tijdens de vakantie geen mail te openen, terwijl
iedereen, die mij mailt, een afwezigheidsberichtje ontvangt.
Niet, dat ik dat nu nog doe, want de laptop gaat mee.
Gerard

"Willem" <v-43wifr@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> berichtje terugsturen, dus iemand die je 10 x mailt zal 10 replies van je

Dank jullie wel voor de reacties.

Het betreft hier een melding ivm ziekte dus de oplossing van Willem spreekt
mij het meeste aan. Ik laat de computer aan en kijk af en toe naar de mails
(zakelijk). Ondertussen krijgt iedereen een berichtje terug.

De oplossing van Gerard komt goed van pas tijdens vakanties.