Vista nog steeds geen succes...

Massimo

Vista nog steeds geen succes...
Hallo,

Een tijdje geleden mopperde ik in deze groep over eigenaardigheden van
Vista waardoor voor mij het werken ermee niet makkelijk was.
Toen heb ik me enigszins verdiept in het accountbeheer en eigendom van
mappen en bestanden en verandere bepaalde rechten waardoor ik korte
tijd normaal leek te kunnen werken en weer toegang had tot mijn eigen
mappen en bestanden, bestanden kon wijzigen, etc.

Goed, ik had laatst de Vistacomputer uitgezet en de volgende dag start
ik op. Daar is het bur.blad en ik wil naar bepaalde sites op internet
om daar gegevens vanaf te halen en die naar een Wordpad-bestand te
kopiëren en om een afbeelding te bewaren in dezelfde map als waarin
het .rtf-bestand bewaard gaat worden.
Tot deze map had ik dus intussen volledige toegang gekregen. Echter nu
kreeg ik *alweer* zo'n hatelijk schermpje met de mededeling dat ik
niet het recht had op toegang. Toch zag ik dat het bestandje bewaard
werd! Toen wilde ik het wijzigen want ik had meer gegevens aan het
bestand toegevoegd: geen recht om het bestand te wijzigen! Ik ga
kijken naar de rechten op de overkoepelende map en daar staat
duidelijk dat admin's 'volledige rechten' hebben. Wel ik ben een
admin.

Ik denk even na en bedenk opeens dat tijdens het opstarten ik niet-
zoals gewoonlijk in Vista- naar mijn wachtwoord gevraagd werd. Ik
sluit de bestanden af en start opnieuw op: inderdaad word ik niet naar
mijn wachtwoord gevraagd. Mooie beveiliging... Ik ga naar
accountbeheer en kies een nieuw wachtwoord omdat ik dat blijkbaar
'verloren' ben. Bij behoud van de oude naam dus. Er wordt niet naar
het oude wachtwoord gevraagd, wat mijn vermoeden bevestigt dat ik het
kwijt ben. Ik start opnieuw op en ja hoor! Er wordt nu naar mijn
wachtwoord gevraagd.

O.k. Ik -ervaring heeft me voorzichtig gemaakt- niet al te
optimistisch naar de map waar ik mijn document en mijn afbeelding
opgeslagen vind. Ik open het document: *is leeg*. Ik open de
afbeelding: *is leeg*. Ik zucht diep, start IE op en ga naar de sites
waar ik gebleven was. Ik maak een nieuw Wordpad-doc. aan en plak de
gegevens erin. Ik bewaar dit als...
NEE HOOR! Ik heb niet het recht om daar documenten op te slaan!!!

Ik overweeg nu om toch maar zonder UAC door het leven te gaan want
Vista heb ik om bepaalde redenen nodig (HD-Video, etc.)

Voor mij is VISTA geen successtory.

Massimo