Traag Openen Systeemherstel

bello

Traag Openen Systeemherstel
Als ik in Vista Systeemherstel aanroep duurt het wel 2 minuten
voor het venster hiervan verschijnt.
Dit is al sinds de aanschaf van mijn laptop in maart dit jaar.
Alle overige toepassingen hebben dat niet!

Is dit normaal of heeft iemand een hint?

Bello

Re: Traag Openen Systeemherstel
It happens that bello formulated :
> [...]
> Dit is al sinds de aanschaf van mijn laptop in maart dit jaar.
> Alle overige toepassingen hebben dat niet!
>
> Is dit normaal of heeft iemand een hint?

Wat zijn de specificaties van de laptop?

On 7 aug, 17:49, Mamamegs [MS MVP] <mamam...@wilgeenmail.invalid>
wrote:
> It happens that bello formulated :

> Wat zijn de specificaties van de laptop?

> Problemen met Windows Vista?www.vistabits.nl

De specs zijn:
HP Pavilion DV9700 met Intel Core Duo T7500 2,2 GHz, 4GB intern,
32bits.
Viste Home Premium SP1.

Bello
Huib

Re: Traag Openen Systeemherstel

"bello" <bellojan@gmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Dit is al sinds de aanschaf van mijn laptop in maart dit jaar.
> Alle overige toepassingen hebben dat niet!
>
> Is dit normaal of heeft iemand een hint?

Hallo,
Goede vraag.
Ik heb dit ook (trouwens ook een HP, wellicht niets mee te maken).
Inderdaad vervelend want men weet niet of hij wel echt bezig is.
Ik dacht dat dit normaal was dat het zolang duurde daar er toch wat data
moet verzameld worden.
Op de eerste reactie van Mamameg denk ik van niet.
Benieuwd wat hier uit de bus komt.

Groeten
Huib

> De specs zijn:
> HP Pavilion DV9700 met Intel Core Duo T7500 2,2 GHz, 4GB intern,
> 32bits.
> Viste Home Premium SP1.

Daar zou het dus niet aan mogen liggen. Vreemde is echter dat op mijn
desktop System Restore bijna gelijk op het scherm verschijnt,
(eigen gebouwd systeem, Ultimate 64bit, 4GB, C2Q 2.8GHz) terwijl op mijn
voorge´nstalleerde Asus laptop
(Home Premium 32-bit, 3GB, C2D 1.46 GHz) het bijna 50 seconden duurt voordat
System Restore verschijnt.
Misschien dat het aan OEM branding ligt? Aangezien ik de laptop toch
volledig opnieuw (schoon!) wil gaan installeren,
kom ik hier binnenkort nog op terug!

--
Mamamegs
http://www.vistabits.nl

On 7 aug, 22:20, "Mamamegs [MS MVP]" <mamam...@wilgeenmail.invalid>
wrote:
> [...]

> - Tekst uit oorspronkelijk bericht weergeven -

Ben zeer benieuwd!
Het is niet echt dramatisch, maar wel vreemd.
Kan nog wel zeggen dat als ik Systeemherstel
kort daarna weer oproep het wat sneller gaat,
Vanwege Prefetching?
Maar toch.

Bello
Huib

wrote:
> [...]

Het is niet echt dramatisch, maar wel vreemd.
Kan nog wel zeggen dat als ik Systeemherstel
kort daarna weer oproep het wat sneller gaat,

Zelfde verschijnsel bij mij en inderdaad geen blokking probleem maar ook
technisch geinteresseerd.
Groeten
Huib

Re: Traag Openen Systeemherstel
Op donderdag 7-8-2008 tiepte Mamamegs [MS MVP] de volgende wijze
woorden :

> [...]

> Misschien dat het aan OEM branding ligt? Aangezien ik de laptop toch
> volledig opnieuw (schoon!) wil gaan installeren,

Zoals belooft, even een followup:
Heb mijn laptop compleet geformateerd, opnieuw gepartioneerd en Vista
HP
(van MSDN) er vers opgezet en alle drivers en software er opgezet. Er
zijn een flink aantal herstelpunten aangemaakt, om precies te zijn 19
stuks. Nu opent System Restore binnen 2 seconden. Dus misschien dat
inderdaad OEM branding er debet aan is, maar, om dat nu met absolute
zekerheid te zeggen, dat voert wel wat ver.
Opvallend is het wel.