BLAUWE SCHERM (bsod) na starten externe harde schijf

Dennis

BLAUWE SCHERM (bsod) na starten externe harde schijf
Ik krijg sinds gisteren na het starten van mijn externe harde schijf een
blauwe scherm met melding die hier te bekijken is :
http://img99.imageshack.us/img99/270/foutmeldingdh8.jpg

Ik had toen ik deze externe harde schijf aansloot (die een eigen voeding
heeft) ook eenmalig een andere externe harde schijf op mijn laptop
aangesloten die zonder voeding werkt, kan daardoor deze foutmelding zijn
ontstaan ?
Ik had al gegoogled en zag ergens staan dan het ook kan gebeuren als je
externe harde schijf te weinig voeding krijgt. Maar deze externe harde schijf
heeft zijn eigen voeding en draait al een tijdje goed op vista...tot gisteren
dan.
Ook zag ik iets staan met als je schijf te weinig geheugen heeft...is bij
mij niet het geval...heb al zelfs enkele GB verwijderd...maar het blijft de
blauwe scherm tonen na het aanzetten van de harde schijf tonen waardoor de
laptop opnieuw opstart.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Alvast bedankt

Re: BLAUWE SCHERM (bsod) na starten externe harde schijf
Dennis formulated on donderdag :
> Ik krijg sinds gisteren na het starten van mijn externe harde schijf
> een blauwe scherm met melding die hier te bekijken is :
> http://img99.imageshack.us/img99/270/foutmeldingdh8.jpg

De PC crashed op partmgr.sys, de partitiemanager van Vista, met
errorcode stop 0x0000007e. Het lijkt erop dat dit ontstaat na de
installatie van SP1:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=619530

Helaas kan ik zo even geen oplossing vinden maar ik blijf even
spitten...

Dennis

Re: BLAUWE SCHERM (bsod) na starten externe harde schijf
ok...ik wacht op uw reactie.

Alvast bedankt !

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> [...]

> http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=619530
>
> Helaas kan ik zo even geen oplossing vinden maar ik blijf even

GM-Niels is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: BLAUWE SCHERM (bsod) na starten externe harde schijf
Quote:
Originally Posted by Dennis View Post
[...]

Hoi Dennis

Ik heb het zelfde probleem gehad alleen kreeg ik ook een bsod (bleuscreen) bij het aansluiten na dat vista was gestart.
Ik draai zelf op een intel Q6600 met gigabyte moederbord en vista sp1
Ik zelf heb de fix gevonden en heb er nog geen last meer van gehad.
weet niet of je vista in het engels hebt of in het nederlands maar ik heb vista in het nederlands,
na bleuscreen start mijn pc weer normaal op en krijg ik een melding of vista naar oplossingen mag zoeken, bij mij ging die dan zoeken en ineens was de melding weg. dus ik zoeken hoe ik zelf die oplosssing kon vinden, toen hoorde ik dat je bij configuratie scherm de keuze hebt naar probleemrapporten en oplossing. klik daarop en je komt bij een scherm dat aangeeft problemen met de computer oplossen, daar onder staat te installeren oplossingen en daar onder informatie over andere problemen.
na mijn bleuscreen stond bij info over andere problemen dit "Download and install the driver for intel ICH9, ik heb daar op geklikt en kreeg een link naar "Intel Corporation" die automaties een download starte,
die download heb ik geinstalt en daarna heb ik er geen last meer van gehad.

ik hoop dat hiermee je probleem is verholpen

Grtjs GM-Niels

GM-Niels is on a distinguished road
Thanks: 0
Thanked 0 Times in 0 Posts
Re: BLAUWE SCHERM (bsod) na starten externe harde schijf
Heey kijk ff bij configuratie scherm dan probleemrapporten en oplossingen,
Daar staat na je blauwscherm een foutmelding over de blauwscherm, bekijk dat effe staat meestal wel een link in met de oplossing,

hoop dat het zo verholpen kan worden

Grtjs Niels