usb-schijf

Gerda

usb-schijf
Nieuwe pc - Vista premium.
Ik werk onder beheeraccount en alle drivers zijn up to date.
De bedoeling is om gegevens van mijn oude ide-schijf te recuperen via 'n
ide/usb-converter.
Je hoort de schijf "werken" maar ze wordt niet herkend.
Geen pictogram/melding in systeemvak, geen fouten in apparaatbeheer.
Bij computerbeheer is de schijf (jammergenoeg) niet te vinden in
schijfbeheer maar staat ie onder: Opslag-Verwisselbare opslag- "Media" en
"Niet herkend".
Als ik kies voor "beschikbaar maken" krijg ik de melding dat alle gegevens
worden vernietigd en het medium verplaatst wordt naar een groep met
beschikbare media...wat uiteraard niet de bedoeling is!
Iemand 'n oplossing?

Nico

Re: usb-schijf
> [...]
> worden vernietigd en het medium verplaatst wordt naar een groep met
> beschikbare media...wat uiteraard niet de bedoeling is!

Misschien de instelling master/slave/ cabelselect eens veranderen,
als hij nu op master staat, zet hem eens op slave.
suc6

--
Nico

Gerda

Re: usb-schijf

"Nico" <master.man-nospam@hccnet.nl> schreef in bericht

> Misschien de instelling master/slave/ cabelselect eens veranderen,
> als hij nu op master staat, zet hem eens op slave.
> [...]

Allemaal al geprobeerd, geen effect!
Na nogal wat uren op verschillende Vistasites, helpdesken, forums, enz...
m'n toevlucht genomen naar 'n Ubuntu liveCD, klusje was snel geklaard. Weer
wat bijgeleerd ;-)

kor

Re: usb-schijf
Gerda heeft ui****gezet op 6-8-2008 :
> [...]
> worden vernietigd en het medium verplaatst wordt naar een groep met
> beschikbare media...wat uiteraard niet de bedoeling is!

Probeer eens zonder jumper
Dus master/slave/ cabelselect gewoon leeg laten
dan ziet de pc hem niet maar vista wel

--
Groetjes van Kor

> [...]

> toevlucht genomen naar 'n Ubuntu liveCD, klusje was snel geklaard. Weer wat

Tja er zijn gelukkig nog meer os prog's die dat zonder meer wel kunnen.

Met XP had ik er geen last mee, maar met vista was het wel ff zoeken.
Ja met coputers blijf je bij leren.
fijn dat het gelukt is.
suc6

--
Nico

Gerda

Re: usb-schijf

"kor" <zoek@home.nl> schreef in bericht
> Gerda heeft ui****gezet op 6-8-2008 :

> Probeer eens zonder jumper
> Dus master/slave/ cabelselect gewoon leeg laten
> [...]

Heb alle jumpermogelijkheden uitgeprobeerd, baat niet. Zonder jumper is
overigens slave bij deze schijf.
Ook 'n 2,5"-schijf, waarvoor volgens de specificaties van de ide/usb
converter geen aparte voeding nodig is, wordt niet herkend.