vista start op met 'documenten'

GlennV

vista start op met 'documenten'
Hallo,

Sinds enkele tijd start m'n laptop op enkel met een zwart scherm met daarin
een geopend venster met mijn 'documenten'

Ik kan handmatig via taakbeheer > nieuwe taak starten> en dan explorer
opstarten maar leuk is anders...

Iemand raad?

--
grtz,

Glenn
W.A.H

Re: vista start op met 'documenten'
Dan heb je waarschijnlijk een illegale versie van Vista

Gr. Wim

"GlennV" <GlennV@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
news0021AF4-B682-4F4D-8EE0-13E853F2B302@microsoft.com...

GlennV

Re: vista start op met 'documenten'
Euh, neen toch niet hoor...

Iemand een meer oplossende aanpak?

--
grtz,

Glenn

"W.A.H" wrote:

> Dan heb je waarschijnlijk een illegale versie van Vista
>
> Gr. Wim
>
> "GlennV" <GlennV@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> news0021AF4-B682-4F4D-8EE0-13E853F2B302@microsoft.com...

xblade

GlennV schreef:
> [...]
> een geopend venster met mijn 'documenten'
>
> Ik kan handmatig via taakbeheer > nieuwe taak starten> en dan explorer

Hi,

Ga naar taakbeheer > nieuwe taak starten> en dan type regedit.exe.
Navigeer naar de volgende key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Kijk dan bij shell of daar bij gegevens Explorer.exe staat en niet wat
anders. Staat daar geen Explorer.exe dan verander dit.

Suc6
zoef

> Euh, neen toch niet hoor...
>
> Iemand een meer oplossende aanpak?

'k Heb het laatste uur vanalles en nog wat gelezen over dat probleem ( je
bent in ieder geval niet de enige die daar mee zit) maar nergens een
duidelijke oplossing gevonden. 't Zou kunnen ontstaan door een update ( niet
één bepaalde update maar gewoon omdat er iets mis liep tijdens het updaten).
Sommigen lijken er door wat te klooien en system restore toch uit te
geraken.
Een amalgaam van wat ik las: Start explorer ( probeer eerst eens te kijken
in de update-geschiedenis, misschien zie je daar een update (mislukt of
niet) rond de periode dat het probleem begonnen is) en delete alle temp
files, zet energiebeheer op hoge prestaties, schakel de laptop uit, neem de
batterij weg en trek de netadapter uit, duw meer dan 5 sec op de on/off
switch, batterij er terug in, netadapter ook en start. ( vingers kruisen.)

System restore is natuurlijk ook een optie ...

zoef

Re: vista start op met 'documenten'
GlennV expressed precisely :
> [...]
>
> Ik kan handmatig via taakbeheer > nieuwe taak starten> en dan
> explorer opstarten maar leuk is anders...

Helpt deze?
http://vistabits.nl/taakbalk_startkn...ijnt_niet.html