externe hdd, driver gevraagd!

robeike

externe hdd, driver gevraagd!
hallo ik sluit men externe hdd aan en opeens vraagt hij naar een driver?
ik heb vroeger(vorige week, heb deze pc al 3 maanden) de hdd nog succesvol
gebruikt. wanneer ik ze aansluit vraagt hij dus naar een driver, ik laat hem
zoeken en hij vind er eentje. ik zeg dat hij mag installeren en dan zegt hij
dat er een fout is opgetreden(welke fout het is weet ik niet) tijdens de
installatie. wel raar dat dit allemaal zo plots gebeurt zelfs men partities
werken niet (gelijkaardig probleem).

mvg robin
Gandalf Gladstone

Re: externe hdd, driver gevraagd!

"robeike" <robeike@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> dat er een fout is opgetreden(welke fout het is weet ik niet) tijdens de
> installatie. wel raar dat dit allemaal zo plots gebeurt zelfs men

Plug de harddisk erin en ga naar Apparaatbeheer en kijk of daar een geel
uitroepteken bij de
benaming van de harddisk staat. Indien ja, rechtsmuisklik eventueel op de
benaming en selecteer Eigenschappen
en kijk onderaan het scherm welk foutmelding en code daar vermeld zijn!

Normaliter zit er in Windows programma's die de meeste externe harddisk
herkend en installeert.
het gaat als volgt; bij het inpluggen van externe hd verschijnt er in het
systeemvak het pictogram
van "Hardware verwijderen" met de mededling dat er nieuw hardware is
gevonden en dat
de gebruiker even geduld moet hebben terwijl Windows de hd installert.
Daarna komt de melding
dat de hd geinstalleerd is, en klaar is voor gebruik!

Mocht het niet zo zijn dan heb je misschien een cd-rom bij aanschaf van de
hd waarop de benodigde
drivers aanwezig zijn. Anders op de site van de fabrikant zoeken naar
infomartie hoe de hd geinstalleerd dien te worden!

> [...]

> dat er een fout is opgetreden(welke fout het is weet ik niet) tijdens de
> installatie. wel raar dat dit allemaal zo plots gebeurt zelfs men

Voor het installeren van hardware in Vista dien je een beheerdersaccount te
hebben
of via het UAC jouw gebruikersaccount verheffen naar beheerdersaccount en
aan te geven dat je de harddisk wilt installeren!

robeike

Re: externe hdd, driver gevraagd!
ik heb de hdd ingeplugd en blijkbaar vind hij nu opeens geen driver meer.
maar nu herkent hij de externe hdd wel (alé de naam toch).

WDC WD50 00AAJS USB Device
dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)

Er is geen stuurprogramma geïnstalleerd voor de gegevensset of het
gegevenselement van het apparaat.

vandaag heeft het nochtans al onder schijfstations gestaan bij
apparaatbeheer, zonder dat gele driehoekje dan. reboot men pc effe en voila
weg is het. ik dacht eerst dat het probleem was opgelost omdat er geen
probleem werd vermeld(geen gele driehoekje) ik keek onder verkennen en ze
stond er niet tussen dus ik dacht reboot zal mss helpen maar blijkbaar niet.
Leen

Re: externe hdd, driver gevraagd!
Wellicht staat hier iets bruikbaars.
http://www.techsupportforum.com/hard...enclosure.html