mijn schijf verdelen

zeddicus

mijn schijf verdelen
hoi allemaal ik sinds 2 dagen een nieuwe comp met vista.
nou wil ik me harde schijf in vieren delen ik gebruikte bij xp altijd norton
partitiemagic maar dat werkt niet op vista.
weet iemand een een goed programma dat wel onder vista werkt ?
alvast bedankt
ko

Re: mijn schijf verdelen

"zeddicus" <zeddicus@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> norton
> partitiemagic maar dat werkt niet op vista.
> weet iemand een een goed programma dat wel onder vista werkt ?

De ingebouwde schijfbeheer al geprobeerd?
Rechts klik deze computer, beheren (wel even op toestaan klikken!) ,
schijfbeheer?

Ko

Indy

> [...]

> norton
> partitiemagic maar dat werkt niet op vista.
> weet iemand een een goed programma dat wel onder vista werkt ?

Bij schijfbeheer van Vista moet je zijn.

Ik zal het nog eens uitleggen...
Je hebt een C:- schijf van 400 GB en je wilt deze verdelen in 4 stuks
Even rekenen...dat is dan 4 partities van 100GB elk.
Je gaat met de muis op C: staan en deze ga je verkleinen tot 100 GB.
Een fluitje van een cent.
Nu heb je ook een unallocated partitie gemaakt van 300 GB.
Hier maak je nu in schijfbeheer een partitie van. Zeg maar D:
Formatteren enz.
Ook een fluitje van een cent.
Nu ga je D: verkleinen tot 100 GB met het gevolg dat je nu ook
weer een unallocated partitie maakt van 200 GB.(zeg maar E
Het verhaal wordt saai als ik alles tot het eind moet beschrijven.
Je kent nu het principe van partities maken onder Vista.
N.B. Als eenmaal de partities gemaakt zijn MOET je van C: afblijven.
Wil je weer de partitie C: in grootte veranderen dan moet je alle
andere partities verwijderen die dan weer een unallocated geheel vormen.
Wat met Partition Magic mogelijk was onder XP kun/mag je
vergeten onder VISTA.

Indy

Detmer

Re: mijn schijf verdelen

"Indy >" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

> [...]

> andere partities verwijderen die dan weer een unallocated geheel vormen.
> Wat met Partition Magic mogelijk was onder XP kun/mag je

En wat doe je als er naast de C-schijf al een D-schijf als recovery partitie
is vóórgeïnstalleeerd?

m.vr.gr.
Detmer

Indy

Re: mijn schijf verdelen

"Detmer" <detmer.koppius.nospam@planet.nl> schreef in bericht

> "Indy >" <tris63@home.nl <invalid> schreef in bericht

> En wat doe je als er naast de C-schijf al een D-schijf als recovery
> [...]

Zoals ik al aangaf...verwijderen !!
Je kun dan andere partities aanmaken waar je b.v een Image op parkeert.
Misschien ook nog een stuk beter dan die recoverypartitie.
Dus : Recoverypartitie foetsie.(het rijmt ook nog)...:-)
Het schuiven van partities op de manier van P.M is verleden tijd.
Maar ehhh je mag het natuurlijk met schuiven proberen....:-(

Indy

KeesC

> [...]

> norton
> partitiemagic maar dat werkt niet op vista.
> weet iemand een een goed programma dat wel onder vista werkt ?

Nou, onder XP heb ik partition magic al opgedoekt, omdat die ook de boel
verziekte.
Acronis Disk Director is DE huidige partitie manager.

Kees.

zeddicus

Re: mijn schijf verdelen