Beveilliging mappen

Kees

Beveilliging mappen
Hallo allemaal.
Ik heb Windows Vista Ultimate.
Nu zou ik graag bepaalde mappen willen versleutelen of beveiligen, zodat
anderen er geen toegang toe krijgen, of de bestanden niet kunnen inzien.
Het schijnt dat Vista dat in zich heeft, maar ik kom er niet uit.
Wie weet raad?
Alvas mijn dank, Kees

Re: Beveilliging mappen
Kees schreef op 3-8-2008 15:14:
> [...]
> anderen er geen toegang toe krijgen, of de bestanden niet kunnen inzien.
> Het schijnt dat Vista dat in zich heeft, maar ik kom er niet uit.

Als je het simpel wilt houden: kijk op het tabblad Beveiliging wie er
wel of geen toegang heeft tot die map. Als je daar alleen jezelf laat
staan, hebben andere accounts geen toegang.

Kees

Re: Beveilliging mappen

news:b75b6$4895b446$5353d4bc$10898@cache100.multik abel.net...

> Als je het simpel wilt houden: kijk op het tabblad Beveiliging wie er wel
> of geen toegang heeft tot die map. Als je daar alleen jezelf laat staan,
> hebben andere accounts geen toegang.

Is dit niet te coderen of iets dergelijks, of moet ik daar een extern
programma voor aanschaffen?

Re: Beveilliging mappen
Kees schreef op 4-8-2008 19:56:

> news:b75b6$4895b446$5353d4bc$10898@cache100.multik abel.net...

> Is dit niet te coderen of iets dergelijks, of moet ik daar een extern
> programma voor aanschaffen?

Ik begrijp je vraag niet denk ik: Rechtsklik op een map - Eigenschappen
- tabblad Beveiliging.
Wat bedoel je met 'Is dit niet te coderen' ?

Kees

Re: Beveilliging mappen

news:ced0b$489745bb$5353d4bc$11269@cache100.multik abel.net...

> Ik begrijp je vraag niet denk ik: Rechtsklik op een map - Eigenschappen -
> tabblad Beveiliging.
> Wat bedoel je met 'Is dit niet te coderen' ?

Ik bedoel eigenlijk versleutelen, sorry voor de kromme omschrijving.
Ik had ooit een programma genaamd: PC security, daarmee kan je één of
meerdere mappen op slot zetten en pas openen als je het wachtwoord had, en
ook in het verleden een progje waarmee je de inhoud van een map kon
versleutelen.
Mijn hoop was, dat dit ook in Vista zoiets was ingebakken.
Kees

Re: Beveilliging mappen
Kees schreef op 4-8-2008 21:07:

> [...]

> versleutelen.
> Mijn hoop was, dat dit ook in Vista zoiets was ingebakken.

Vanaf Win2000 bestaat EFS, dat zit er dus standaard in:
http://en.wikipedia.org/wiki/Encrypting_File_System

Het is maar de vraag *hoe* geheim die mappen zijn ..... Als dat niet zo
heeeeel erg geheim is, zou ik het regelen met de Beveiliging per
accountnaam (aangenomen dat de andere accounts geen beheersrechten hebben).

Kees

Re: Beveilliging mappen

news:ad753$48975852$5353d4bc$9058@cache110.multika bel.net...

> [...]
> heeeeel erg geheim is, zou ik het regelen met de Beveiliging per
> accountnaam (aangenomen dat de andere accounts geen beheersrechten

Bedankt voor je reacties, ik eens rondneuzen.
Groeten, Kees