users verplaatsen

Liek

users verplaatsen
Als ik de mappen onder mijn naam en onder 'openbaar' verplaats naar een
andere schijf, blijven ze toch 贸贸k nog zichtbaar op de originele plaats....
moet ik die daar dan verwijderen?
Ik wil nl de c schijf vrij van allerlei opgeslagen bestanden en mappen.
Graag advies in het nederlands....

Re: users verplaatsen
on 3-8-2008, Liek supposed :
> [...]
> Ik wil nl de c schijf vrij van allerlei opgeslagen bestanden en
> mappen. Graag advies in het nederlands....

Helpt dit?
http://vistabits.nl/gebruikersmap_verplaatsen.htm

Liek

Re: users verplaatsen
Ja, dit gaat goed. Nu de openbare mappen nog. Die zouden verplaatst moeten
kunnen worden, maar ik krijg de locatie niet gewist, noch beschreven....

"Mamamegs [MS MVP]" wrote:

> on 3-8-2008, Liek supposed :

> Helpt dit?
> http://vistabits.nl/gebruikersmap_verplaatsen.htm

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

mijn naam

Re: users verplaatsen
news:mn.1b6f7d88bbb73501.72151@wilgeenmail.invalid ...
> on 3-8-2008, Liek supposed :

> Helpt dit?
> http://vistabits.nl/gebruikersmap_verplaatsen.htm

Ik heb dit (eerder al) geprobeerd maar het ging niet vlekkeloos. Na het
lezen van deze post besloot ik om 't terug te zetten en misschien later
opnieuw te proberen. Natuurlijk ging ook dat niet vlekkeloos.

Ten eerste: wanneer ik in het startmenu op mijn naam klik, wordt er gewoon
een submenu geopend, er wordt niet een venster geopend met
"C:\users\mijnnaam". Dat is natuurlijk op te lossen door rechts te klikken
en 'openen' te selecteren.

Vervolgens lijkt windows zelf in de war te raken van verschillen tussen
"Bureaublad" en "Desktop", "Afbeeldingen" en "Pictures", enzovoort.

Maar goed, ik ging dus terugverplaatsen.

Er staat nu nog op mijn andere schijf een directory
"M:\UserData\mijnnaam\Afbeeldingen". In deze directory zou zich niets
bevinden maar wanneer ik 'm probeer te mergen met "C:\Gebruikers\mijnnaam"
dan blijkt er toch nog een bestand in te staan: "Desktop.ini". Dit bestand
is op de oude locatie nieuwer dan op de nieuwe locatie, met andere woorden
het lijkt er op dat al die tijd gebruik is gemaakt van C: en niet van M:
(voor dit bestand dan).

Ook van the Gimp blijken er een flink aantal bestanden te zijn die ik wel
verplaatst had maar die the Gimp weer gewoon op C: had aangemaakt (tool
options, font cache).

Ik wil liever altijd even kijken voordat ik bestanden en directories
verwijder, zeker als het verborgen bestanden zijn. In de verkenner heb ik
wel aangezet dat verborgen bestanden moeten worden weergegeven maar dit is
niet voldoende; er moet nog iets aangezet worden (maar waar ook al weer?).

Met een dosprompt kan je geen gebruik maken van die nieuwe namen, dan moet
ik toch echt 'Pictures' tikken in plaats van 'Afbeeldingen'. Dit maakt
e.e.a. natuurlijk niet makkelijker. Gelukkig is er 'dir /a /s'.

Wel weer grappig: ik ga in een dosbox naar "M:\Userdata\mijnnaam\Pictures",
tik 'start .' en windows laat zien dat ik inderdaad in
'M:\Userdata\mijnnaam\Afbeeldingen' ben aanbeland.

Ik ga er nu maar van uit dat, ondanks bovenstaande schoonheidsfoutjes,
windows 't bij het juiste eind heeft en ik de mappen gewoon kan verwijderen
van 'M:'.

Voor een eventuele nieuwe poging zou ik graag een andere oplossing zien,
misschien heb je daar nog tips voor?

C:\Users naar M:\Users

Environment variabelen overeenkomstig aanpassen, dus:

aanpassen: ALLUSERSPROFILE=C:\ProgramData
aanpassen: APPDATA=C:\Users\mijnnaam\AppData\Roaming
aanpassen: HOMEDRIVE=C:
aanpassen? HOMEPATH=\Users\mijnnaam
aanpassen: LOCALAPPDATA=C:\Users\mijnnaam\AppData\Local
aanpassen: PUBLIC=C:\Users\Public
aanpassen: TEMP=C:\Users\mijnnaam\AppData\Local\Temp
aanpassen: TMP=C:\Users\mijnnaam\AppData\Local\Temp
aanpassen: USERPROFILE=C:\Users\mijnnaam

wel of niet? : CommonProgramFiles=C:\Program Files\Common Files

Misschien nog andere locaties waar ik niet aan gedacht heb?