van/naar win mail-Thunderbird

E.G

van/naar win mail-Thunderbird
Weet iemand hoe ik contactpersonen van Windows Mail naar Thunderbird kan
exporteren ?

bvd mvg E.G

Re: van/naar win mail-Thunderbird
E.G schreef op 2-8-2008 10:19:
> Weet iemand hoe ik contactpersonen van Windows Mail naar Thunderbird kan
> exporteren ?
>
> bvd mvg E.G

Niet echt gedaan, maar zo moet het wel lukken:

1. Contactprsonen - Exporteren (staat in de balk die begint met
'organiseren') - CSV (tekstbestand ... )
2. In Thunderbird: extra - importeren - adresboeken - Tekstbestand

karelV wrote:

> Niet echt gedaan, maar zo moet het wel lukken:
>
> 1. Contactprsonen - Exporteren (staat in de balk die begint met
> 'organiseren') - CSV (tekstbestand ... )
> 2. In Thunderbird: extra - importeren - adresboeken - Tekstbestand

Bedankt Karel maar dat lukt ook niet

E.G schreef op 2-8-2008 11:26:

> Bedankt Karel maar dat lukt ook niet

*Welke* stap lukt niet?

E.G schreef op 2-8-2008 11:26:

> Bedankt Karel maar dat lukt ook niet

*Welke* stap lukt niet?

Ik heb maar wat geprobeerd:
WM maakt een tussen-tekstbestand aan waarin de velden door <;>
gescheiden zijn. Thunderbird verwacht een <,> als veldscheider.
Als je in kladblok alle <;> tekens vervangt door <,> , kan TB het
bestand importeren (dat wordt dan wel een apart adresboek, met de naam
van het tussenbestand, niet zó mooi .... )

karelV wrote:

> *Welke* stap lukt niet?

In cont-pers / organiseren staat bij mij géén exporteren.

> [...]
> bestand importeren (dat wordt dan wel een apart adresboek, met de naam
> van het tussenbestand, niet zó mooi .... )

Ik heb wel nog een wab bestand van outlookexpress met alle adressen maar die
pakt/vind hij ook niet

Ik las ergens dat er een programma is die dit regelt, maar hoe dat heet?

zoef

Re: van/naar win mail-Thunderbird
news:5c018$48941cee$5353d4bc$11370@cache100.multik abel.net...

> Niet echt gedaan, maar zo moet het wel lukken:
>
> 1. Contactprsonen - Exporteren (staat in de balk die begint met
> 'organiseren') - CSV (tekstbestand ... )

'Organizeren' staat in de balk van Windows Explorer maar daar komt geen
exporteren in voor (bij mij toch niet).

In Windows Mail op het Menu item 'Bestand' klikken en daar "Exporteren /
Windows Contactpersonen" kiezen.

zoef

"E.G" <ditniet@hethom.nl> schreef in bericht
news:6b934$48944913$d9785ab6$29712@cache5.tilbu1.n b.home.nl...

> In cont-pers / organiseren staat bij mij géén exporteren.

Bij mij ook niet en 'k had niet gezien dat je daar al op gereageerd had
daarom antwoordde ik op het eerste bericht van Karel in deze draad.

Je moet dus in het menu van Windows Mail op het item 'Bestand' klikken en
dan 'Exporteren / Windows Contactpersonen' kiezen.

zoef

zoef wrote:
> [...]

> Je moet dus in het menu van Windows Mail op het item 'Bestand'
> klikken en dan 'Exporteren / Windows Contactpersonen' kiezen.

Ok, gelukt alleen krijg ik een icoontje met alles op één regel maar dat is
een kwestie van instellen begrijp ik, daar kom ik wel uit .

Hartelijk bedankt iedereen
Groetjes EG