Schijfopruiming

Rene

Schijfopruiming
hallo,

heb iets raars ondekt tijdens het uitvoeren van een schijfopruiming
van mijn c schijf.

Onder prullenbak, tijdelijke bestanden en miniatuurweergaven komt
2 keer < bestanden van windows foutrapportage 67.8 GB > te staan.
Dit lijkt mij niet te kloppen.

Besturingssysteem is vista home premium - 32bits ( sp1), geheugen 2,00gb en
de
betreffende c schijf is 32.2 gb groot. Schijf d wordt niet gebruikt en is
tevens 32.2 gb groot.

Dit is denk ik gekomen door een registery cleaner die ik onlangs heb
gebruikt.
Systeemherstel helpt niet.

Weet iemand hier een oplossing voor?

B.v.d. Rene

Osie

Re: Schijfopruiming

"Rene" <rene@nospam.com> schreef in bericht
> [...]
> tevens 32.2 gb groot.
>
> Dit is denk ik gekomen door een registery cleaner die ik onlangs heb

Welke registry cleaner? De meeste hebben wel een backup functie waarmee je
terug kunt zetten. Beter is om die cleaners helemaal nooit te gebruiken.

Rene

Re: Schijfopruiming

"Osie" <nospam@quicknet.nl> schreef in bericht
news:d36c9$489206b5$54697d0f$5770@cache60.multikab el.net...

> "Rene" <rene@nospam.com> schreef in bericht

> Welke registry cleaner? De meeste hebben wel een backup functie waarmee je
> terug kunt zetten. Beter is om die cleaners helemaal nooit te gebruiken.

Denk dat Eusing Free Registry Cleaner de boosdoener is. Gebruik ook wel eens
ccleaner maar die vind nauwelijk iets.
In de backup functie van Eusing vind ik een aantal herstel punten.
Kan ik uitvoeren zonder problemen te krijgen met andere programma's

Is er niet een register aanpassing o.i.d. dat het verhelpt?

Rene

Mark Veldhuis

Re: Schijfopruiming
> Is er niet een register aanpassing o.i.d. dat het verhelpt?

Jawel:
http://www.winhelponline.com/blog/se...-registration/

Mark Veldhuis.

Rene

Re: Schijfopruiming

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> Jawel:
> http://www.winhelponline.com/blog/se...-registration/
>
> --
>

> Met vriendelijke groet,
> Mark Veldhuis.

Super!!
is opgelost en verwijder gelijk die registry cleaner!

groeten, Rene

Osie

Re: Schijfopruiming

> Denk dat Eusing Free Registry Cleaner de boosdoener is. Gebruik ook wel
> eens
> ccleaner maar die vind nauwelijk iets.

Hoe minder een reg cleaner vind hoe beter.
Mark Veldhuis

Re: Schijfopruiming
> Hoe minder een reg cleaner vind hoe beter.

Hoe minder mensen een regcleaner gebruiken, hoe beter.
Die dingen doen meer kwaad dan goed, dit was er weer een mooi voorbeeld
van. En de zgn. "rommel" die ze opruimen heeft echt geen negatieve
invloed op de prestaties van je systeem.
Mocht er eens een aanleiding te zijn om wat te wijzigen/verwijderen
in/uit het register, is er nog altijd regedit (die je dan met
voorzichtigheid en gezond verstand moet gebruiken). Voor de rest laat
het register maar lekker voor wat het is.

Mark Veldhuis.