Driver probleem Geluidskaart

~~GC~~

Driver probleem Geluidskaart
Dag,
Sedert enkele maanden worstel ik met een zeer eigenaardig probleem.
Wanneer ik de pc voor de éérste keer daags opstart werkt alles zeer normaal,
alle drivers worden geladen enz... .
Als ik echter om de één of andere reden een herstart moet doen dan worden de
drivers van mijn onboard Realtek soundkaart ( steeds de laatste nieuwe
updates)
niet meegeladen.
Er rest mij dan maar één oplossing, en dit is een externe soundkaart
aansluiten om geluid te hebben.
Wanneer ik de pc meer dan +- 3 uren helemaal uitzet dan werkt alles terug
normaal, dit wil zeggen dan worden de drivers weer mee opgeladen.
Om dit te vermijden laat ik de pc altijd aanstaan gedurende de dag, en
alleen s'nachts zet ik hem helemaal af.

Het is een vrij recente pc met dual core intel 64 processor en Windows Vista
Ultimate 64 bits en 4 gb ram,
zeer goed onderhouden d.w.z. regelmatig gescand op spyware, malware, en
virussen gedefragmenteerd enz..

De pc is reeds voor dit probleem terug naar de verkoper geweest, echter
zonder een afdoende oplossing.
Mijn persoonlijk vermoeden is dat de oorzaak aan de onboard soundkaart ligt.
Daarom heb ik, als noodoplossing een externe soundkaart gekocht die ik
gebruik wanneer de Realtek niet werkt .

Wie onder U met een technische knobbel weet wat er hier de reden van kan
zijn.

Veel dank voor het meedenken
Groeten GC

Floyd

Re: Driver probleem Geluidskaart

"~~GC~~" <gcgc@invalid.telenet.be> schreef in bericht
> [...]
> gebruik wanneer de Realtek niet werkt .
>
> Wie onder U met een technische knobbel weet wat er hier de reden van kan

Betreft het hier de Medion PC? Zo ja, dan kun je beter de laatste drivers
van de Medion site downloaden ipv van de Realtek site.

~~GC~~

Re: Driver probleem Geluidskaart

"Floyd" <pietdevlugt@home.nl> schreef in bericht

> "~~GC~~" <gcgc@invalid.telenet.be> schreef in bericht

> Betreft het hier de Medion PC? Zo ja, dan kun je beter de laatste drivers
> van de Medion site downloaden ipv van de Realtek site.

Ja inderdaad het is een Medion pc van november 2006.
en ik ga me**** de drivers van bij Medion downloaden.
En verklaar mij dan ook a.u.b. hoe het komt dat de drivers van de Medion
site het probleem kunnen oplossen en de originele van Realtek niet ?

graag meer info Groeten GC

> [...]

> En verklaar mij dan ook a.u.b. hoe het komt dat de drivers van de Medion
> site het probleem kunnen oplossen en de originele van Realtek niet ?

Dat weet ik helaas niet. Ik had echter het zelfde probleem met een latere
Medion PC. Vandaar.
Wellicht worden de drivers in de Medion installatie op de een of andere
manier geauthenticeerd.

edward

> [...]

> gebruik wanneer de Realtek niet werkt .
>
> Wie onder U met een technische knobbel weet wat er hier de reden van kan

Controleer je de instellingen wel regelmatig met de Realtek HD Audio
Manager? Bij gaat de bijv. de opname sterkte vd microfoon steeds weer om
onverklaarbare reden naar 0.

~~GC~~

Re: Driver probleem Geluidskaart

"edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> [...]
>>

> Controleer je de instellingen wel regelmatig met de Realtek HD Audio
> Manager? Bij gaat de bijv. de opname sterkte vd microfoon steeds weer om

Ik controleer alles regelmatig, niets mis mee overigens.
Het is gewoon zoals boven verhaald dat wanneer ik de pc een " warme"
herstart geef de drivers niet geladen worden.
Alleen als daarna de pc + - 3 uren totaal uitstaat, daarna opnieuw opstart
dan worden de drivers terug mee opgeladen.
De drivers zijn en blijven wel aanwezig maar worden dus niet mee opgeladen.

Groeten GC

~~GC~~ schreef op 1-8-2008 11:34:

> Alleen als daarna de pc + - 3 uren totaal uitstaat, daarna opnieuw
> opstart dan worden de drivers terug mee opgeladen.
> De drivers zijn en blijven wel aanwezig maar worden dus niet mee opgeladen.

Beetje raadselachtig dus .... Probeer dit eens (je weet maar nooit):
pc uitzetten - spanningsloos maken (steker uit stopcontact) - aan/uit
knop 10 sec ingedrukt houden en pc weer opstarten.
[klinkt inderdaad idioot, maar bij sommigen helpt het voor vergelijkbare
problemen]

~~GC~~

Re: Driver probleem Geluidskaart

news:64a50$4892dcc0$5353d4bc$3399@cache100.multika bel.net...

> [...]
> 10 sec ingedrukt houden en pc weer opstarten.
> [klinkt inderdaad idioot, maar bij sommigen helpt het voor vergelijkbare

Is reeds uitgetest, maar helaas het helpt niet.

Groeten GC

zoef

> news:64a50$4892dcc0$5353d4bc$3399@cache100.multika bel.net...

> Is reeds uitgetest, maar helaas het helpt niet.

En heb je nu al de drivers van Medion-Site gehaald?

't Is helemaal niet aan te raden om bij merkcomputers, drivers van een
chipfabrikant te installeren - best is de drivers te gebruiken die de
PC-fabrikant bij het toestel levert of de updates daarvan die op de site van
die PC-fabrikant verschijnen te gebruiken. Dat is trouwens op de site van
RealTek ook vermeld. Bij Nvidia is het zelfs niet mogelijk om drivers te
vinden voor laptops die met hun chips zijn uitgerust - enkel bij de
fabrikant van de laptop.

zoef

> Groeten GC

~~GC~~