Standaard Reply-to email adres

Paul Weemaes

Standaard Reply-to email adres
Als ik een mail verstuur met mail account x, en vervolgens daar een reply op
krijg die ik weer beantwoord, wordt deze niet langer met mail account x, maar
mail account y verzonden (mail account y is mijn secundaire mail adres).

Ik krijg het niet voor mekaar om te zorgen dat het correct werkt (altijd
initiele mail-adres van de conversatie blijven gebruiken).

Is dit een bekend issue? Is er een oplossing of work-around voor?

Alvast dank,

Paul

Re: Standaard Reply-to email adres
Paul Weemaes schreef op 30-7-2008 14:31:
> [...]
> initiele mail-adres van de conversatie blijven gebruiken).
>
> Is dit een bekend issue? Is er een oplossing of work-around voor?

Misschien maakt het iets uit als je het vinkje weghaalt bij de alias
secundaire mailadres) - eigenschappen 'Account opnemen bij
berichtverzending en synchronisatie'.

PayWay

Re: Standaard Reply-to email adres
Dank voor je reactie, Karel, maar nee, helaas... Je suggestie leidt er toe
dat het secundaire account niet meer automatisch meedoet bij ophalen en
verzenden van mail. Ik zag elders ook nog de suggestie om het default
account te verwijderen en weer opnieuw aan te maken. Hoewel ik niet direct
zie hoe dat tot een oplossing zou leiden, heb ik dat toch ff geprobeerd,
zonder resultaat.

Nieuwe suggesties zijn welkom, ik zoek ook nog verder op internet.

Paul

news:18b21$489062c5$5353d4bc$11966@cache100.multik abel.net...

PayWay schreef op 30-7-2008 22:14:
> [...]

> Misschien maakt het iets uit als je het vinkje weghaalt bij de alias
> secundaire mailadres) - eigenschappen 'Account opnemen bij

Dus dat 'secundaire mailadres' is blijkbaar geen alias van het eerste
adres, zoals ik begrepen had.

E-mail virusscanner actief? Als je dat e-mail scannen uitzet, verschil?
Zie ook
http://groups.google.nl/group/micros...719faa74dca65c
vanaf 8 jan, 08:35 Gary VanderMolen

"PayWay" <pweemaes_nospam@quicknet.nl> schreef in bericht
> [...]
> resultaat.
>
> Nieuwe suggesties zijn welkom, ik zoek ook nog verder op internet.

Extra -> accounts -> account waar je steeds mee wilt
antwoorden aanklikken (= selecteren) en rechts op
de knop [als standaard instellen] drukken.

Ik denk niet dat antwoorden met het account waar je
aanvankelijk onder postte automatisch gekozen wordt
bij een reply achteraf.
Hij kiest (hier althans) altijd het standaard-account.

> [...]

> Misschien maakt het iets uit als je het vinkje weghaalt bij de alias
> secundaire mailadres) - eigenschappen 'Account opnemen bij

Nee, dat is niet juist. Mijn standaard-account is mijn primaire mail-account, en Windows Mail kiest juist default mijn secundaire email account (wat NIET het standaard-account is) ;-(
"PauL" <mipa2@skynet.be.del> schreef in bericht news:%23aItomq8IHA.3368@TK2MSFTNGP03.phx.gbl...

> [...]

> Misschien maakt het iets uit als je het vinkje weghaalt bij de alias
> secundaire mailadres) - eigenschappen 'Account opnemen bij

Nee, het is geen alias, maar een echt emailadres (wel bij zelfde provider als primaire mail adres). Heb inmiddels geprobeerd of uitschakelen mailvirusscan wat uitmaakt - niet dat dat een aanvaardbare oplossing zou zijn natuurlijk - maar ook dat biedt geen soelaas...
"karelV" <karelV@degroeten.local> schreef in bericht news:5a977$4890d1fb$5353d4bc$21582@cache100.multik abel.net...

PayWay schreef op 31-7-2008 10:11:
> [...]
> uitschakelen mailvirusscan wat uitmaakt - niet dat dat een aanvaardbare
> oplossing zou zijn natuurlijk - maar ook dat biedt geen soelaas...

Hoe komen die mailtjes binnen? Als je in de bericht kop (dus waar staat
Van: Onderwerp: Datum: enz) ook Account zichtbaar maakt moet je dat
kunnen zien.
Een bericht dat binnenkomt voor 'account x' moet ook bij beantwoorden de
eigenschappen van 'account x' krijgen.

[en een mailvirusscan is trouwens een overbodige actie]

~PC-freakİ~

Re: Standaard Reply-to email adres
Op Thu, 31 Jul 2008 10:31:17 +0200, schreef karelV
<karelV@degroeten.local> het volgende.

> [...]
>eigenschappen van 'account x' krijgen.
>
>[en een mailvirusscan is trouwens een overbodige actie]

Uitgaand wel, maar inkomend natuurlijk niet.

groetjes Henk

~PC-freakİ~ schreef op 31-7-2008 10:36:
> Op Thu, 31 Jul 2008 10:31:17 +0200, schreef karelV

> Uitgaand wel, maar inkomend natuurlijk niet.

Virussen in inkomende mail horen (als ze tot executie willen komen)
afgevangen te worden door de residente shield. Met een emailscan weet je
alleen een beetje eerder dat er een virus in zit.