vreemde mappen

Rob

vreemde mappen
Hallo,

Als ik met het brandprogramma "CDBurnerXP" de verkenner open, staan er 3
mappen in de map "documenten" die ik niet zie in de verkenner van Vista home
premium. Ook niet als ik de "verborgen mappen en files zichtbaar maken"
inschakel. Het probleem is dat deze mappen de brander in de weg staan.

Een andere brander "Deepburner" heeft er nog meer problemen mee. Die stopt
met mappen over te zetten zodra het de eerste "onzichtbare" map tegen komt.

Het zijn waarschijnlijk lege mappen die ik via een copy cdrom van de W98se
"documenten" er op heb gezet en de inhoud verdeeld heb over de nieuwe mappen
van Vista.

Hoe krijg ik die mappen zichtbaar zodat ik ze kan verwijderen.

Mvg

Rob

zoef

Re: vreemde mappen
"Rob" <rob.beijersbergen@geitmail.com> schreef in bericht
> [...]
> mappen van Vista.
>
> Hoe krijg ik die mappen zichtbaar zodat ik ze kan verwijderen.

Hoe heten die mappen?

Zomaar een gokje: Mijn Afbeeldingen; Mijn Video's en Mijn Muziek?

Indien ja: dat zijn geen gewone mappen maar zogenaamde junctions - die kun
je dan wel zichtbaar maken in Windows Verkenner door zowel het vinkje bij
"Beveiligde besturingssysteem bestanden verbergen" weg te doen tesamen met
"verborgen bestanden en mappen weergeven" te kiezen.

Indien het werkelijk de hierboven vermelde mappen betreft dan kun je die
niet verwijderen en ze dienen eigenlijk juist om oudere programma's te doen
werken.

zoef

> Mvg
>
> Rob

Rob

Re: vreemde mappen

"zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht
> [...]

> Indien het werkelijk de hierboven vermelde mappen betreft dan kun je die
> niet verwijderen en ze dienen eigenlijk juist om oudere programma's te

Hallo Zoef,
Het zijn inderdaad deze mappen.
Dus ik zal hiermee moeten leren leven dat ze niet te verwijderen zijn, maar
het is wel een geruststelling dat het niet abnormaal is.

> [...]

> Dus ik zal hiermee moeten leren leven dat ze niet te verwijderen zijn,
> maar het is wel een geruststelling dat het niet abnormaal is.

Draai je die programma's in compatibilteits modus?

zoef

> "Rob" <rob.beijersbergen@geitmail.com> schreef in bericht

> Draai je die programma's in compatibilteits modus?
>
> zoef

Wat bedoel je daarmee?

> "zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht

> Wat bedoel je daarmee?

Ga in de map program files naar de submap waar bvb. Deepburner ge´nstalleerd
is, klik met de rechtse muisknop op deepburner.exe ( in de veronderstelling
dat dat de juiste naam is van het programma) kies in het venster
"Eigenschappen" dat verschijnt de tab " Compatibileit" en kies daar bvb. XP
SP2 modus.

Misschien helpt dat - misschien ook niet, 'k heb zelf Deepburner nog nooit
gebruikt onder Vista.

zoef

> [...]

> veronderstelling dat dat de juiste naam is van het programma) kies in het

Sorry, je moet na rechts geklikt te hebben eerst zelf "eigenschappen" kiezen
in het menu dat verschijnt.

zoef

> "zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht

> Sorry, je moet na rechts geklikt te hebben eerst zelf "eigenschappen"
> kiezen in het menu dat verschijnt.
>
> zoef

Ik krijg bij Eigenschappen alleen de tabbladen:
Algemeen
Delen
Beveiliging
Aanpassen

In geen van deze tabs zit de naam " Compatibileit"

> [...]

> Beveiliging
> Aanpassen
>
> In geen van deze tabs zit de naam " Compatibileit"

Toch gevonden en de Compatibileit is "Windows XP service pack SP2
> [...]

> Beveiliging
> Aanpassen
>
> In geen van deze tabs zit de naam " Compatibileit"

Merkwaardig, 'k probeer hier juist bij een vijftal willekeurige exe-files en
telkens verschijnt de tab "compatibiliteit" wel degelijk. Maar ach ja, ik
ben als administrator aangelogd - ws. is dat de reden.

zoef