Vista Recover D

R.J.

Vista Recover D
Hallo Allemaal,
Ik heb van iemand het prog. Ghost gekregen, ik heb het op mijn desktop
(XP-pro) gezet en heb nu een image op de 2e schijf gezet voor als er eens
iets fout gaat.
Nu denk ik erover om het ook op mijn laptop te installeren maar hier staat
vista op en nu zie ik naast de C schijf ook een partitie die Recover D heet.
Staat daar soms een image op van de besturing die op C staat ? Zo ja, kan ik
dan concluderen dat Ghost weinig toegevoegde waarde heeft in Vista ?
Oh ja, weet iemand waarom die C schijf in NTFS is en die Recover D in Fat32
?
R.J.

Re: Vista Recover D

"R.J." <zweerus@planet.nl> schreef in bericht
> [...]
> ik dan concluderen dat Ghost weinig toegevoegde waarde heeft in Vista ?
> Oh ja, weet iemand waarom die C schijf in NTFS is en die Recover D in

Heb je al herstel schijven gemaakt, voor dat je per ongeluk alles
verwijderd?

En een partitie die Recover D heet had ik ook onder XP, ik had toendertijd
een compaq laptop!

--
Mvrg!

Ghost

> [...]

> waarde heeft in Vista ?
> Oh ja, weet iemand waarom die C schijf in NTFS is en die

Die recover partitie is om je comp terug te zetten in de nieuw
staat (toen je 'm net gekocht had).
Ghost (niet ik, maar dat prog) maakt een image van de huidige
staat. Dus met alles wat je er later op of af gezet hebt en je
instellingen.
LEES de handleiding bij je laptob ( staat misschien ook wel (en
veel uitgebreider) op je comp.
Ghost

Rijk

Re: Vista Recover D

"Ghost" <ghost@castle.gb> schreef in bericht
news:3f7c6$488f84bc$535216d4$18065@cache100.multik abel.net...

> [...]

> met alles wat je er later op of af gezet hebt en je instellingen.
> LEES de handleiding bij je laptob ( staat misschien ook wel (en veel

Ja heb ik net al in gelezen, en ik meen inderdaad te begrijpen dat op
recover D alleen de gegevens voor systeemherstel liggen opgeslagen.
Dan ga ik toch Ghost installeren voor een image van mijn bestanden, muziek
enz.
R.J.

PauL

Re: Vista Recover D

"R.J." <zweerus@planet.nl> schreef in bericht

> kan ik dan concluderen dat Ghost weinig toegevoegde
> waarde heeft in Vista ?

Hangt af v/d versie.
Alleen bij de Business en Ultimate versie zit er image-maker zoals
Ghost. (complete PC-back-up)