Nieuwe stunt van MS...

http://vistabits.nl/vista_haters_genept.html

ko

Re: Nieuwe stunt van MS...

news:mn.eb5e7d87cd4bd5cb.72151@wilgeenmail.invalid ...
> http://vistabits.nl/vista_haters_genept.html

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

Ik wil dat geen Vista haters noemen, meer "weet niets" en alleen afgaand op
niet gefundeerd commentaar, maar was inderdaad een hele leuke test case.

Ko

Ronald

Re: Nieuwe stunt van MS...
Mamamegs [MS MVP] schreef:
> http://vistabits.nl/vista_haters_genept.html

Geweldig! Hele goeie van Microsoft. Al die zeikerds die zo tegen Vista
tekeer gaan kennen het daadwerkelijk uiterst zelden. Hier moet een goeie
campagne mee worden kunnen gemaakt.
zoef

Re: Nieuwe stunt van MS...
"Ronald" <me@her.be> schreef in bericht

> Geweldig! Hele goeie van Microsoft. Al die zeikerds die zo tegen Vista
> tekeer gaan kennen het daadwerkelijk uiterst zelden. Hier moet een goeie
> campagne mee worden kunnen gemaakt.

Ze zijn dan waarschijnlijk vergeten te demonstreren hoe je je paswoorden
plotseling kan kwijtspelen of hoe je favorieten plots terug alfabetisch
gerangschikt staan nadat je iets nieuw hebt geïnstalleerd of hoe
krakkemikkig de filters in Windows Mail werken, om nog te zwijgen over het
onzinnig gedrag van de search functie in Windows Mail en het oerend traag
opstarten van Vista, ook vanuit sluimerstand.

zoef

zoef

Re: Nieuwe stunt van MS...
"zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht
> [...]

> onzinnig gedrag van de search functie in Windows Mail en het oerend traag
> opstarten van Vista, ook vanuit sluimerstand.

Ik ben nog iets vergeten te vermelden: ReadyBoost! Daar hebben ze werkelijk
de hoofdvogel mee afgeschoten: Dat werkt juist 1 keer goed ( en versnelt dan
ook werkelijk) totdat je terug herstart dan moet de hele usb-stick rotzooi
opnieuw geïnitalizeerd worden en wordt er daarna niks meer versneld!

Een externe usb-drive wordt normaal niet als geschikt voor ReadyBoost
aangeduid (wat normaal is) maar als je onder "Eigenschappen / ReadyBoost"
een aantal keren op "opnieuw testen" drukt dan is zo'n drive plots wel
geschikt voor ReadyBoost (en dat verandert dan nooit meer).

AAArgh, 'k vergeet waarschijnlijk nog tientallen waanzinnigheden van Vista
die mij aan de rand van een maagzweer brengen op te noemen.

zoef

Andre

Re: Nieuwe stunt van MS...
Op Tue, 29 Jul 2008 23:36:36 +0200 schreef zoef , :

>AAArgh, 'k vergeet waarschijnlijk nog tientallen waanzinnigheden van Vista
>die mij aan de rand van een maagzweer brengen op te noemen.

Ik snap niet dat jij nog met Vista blijft werken,
ik zou al lang terug met WinXp werken.

Ik kan kiezen (dualboot) tussen WinXp, Ubuntu,
en Vista Home Premium 64 bit,
en ik moet zeggen, voor 99 % is het Vista dat gebruikt word,
zonder veel problemen trouwens.

over windows mail kan ik niet spreken,
dat heb ik nog nooit gebruikt,
Thunderbird (stand alone) is mijn email prog,
al sinds jaren.

--
Groetjes
André (VB)
Massimo

Re: Nieuwe stunt van MS...
Hallo,

On Tue, 29 Jul 2008 23:36:36 +0200, "zoef" <zoef@nowhere.invalid>
wrote:

>"zoef" <zoef@nowhere.invalid> schreef in bericht

[KNIP]

> [...]
>
>AAArgh, 'k vergeet waarschijnlijk nog tientallen waanzinnigheden van Vista
>die mij aan de rand van een maagzweer brengen op te noemen.

Toen ik voor het eerst hoorde van Ready Boost dacht ik 'wat hebben ze
nu weer voor idiote grap uitgedacht' en ging grijnzend verder...

Je voelt toch aan je water dat dat een onzinnige feature is! Welke
simpele geest trapt daar nou in?

Als je meer geheugen nodig hebt, zet dat dan gewoon erbij in de
computerkast. Gaat dat niet omdat je al 4GB in gebruik hebt, dan had
je voor de 64-bits versie moeten kiezen.
Beperkt die versie je te veel in het gebruik van je hardware (geen
-goede- drivers) dan is dat jammer. Dit zijn de 2 mogelijkheden die je
ter beschikking staan (onder Windows).

Massimo

zoef

Re: Nieuwe stunt van MS...
"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> Ik snap niet dat jij nog met Vista blijft werken,
> ik zou al lang terug met WinXp werken.

't Is toch zo schoon hé met die overigens compleet nutteloze Aero Interface
:-)
En, een van de eerste dingen die ik met die HP laptop deed is er een dual
boot Vista /XP van maken.
XP voor ernstig werk en Vista probeer ik te "temmen".
Een paar dagen geleden wou ik Ubuntu (64-bit) op een USB-stick installeren
maar da's een beetje lastig met qwerty op een Belgisch azerty keyboard ...
( ze leren het daar ook nooit hé). Soit, ondertussen ontdekte ik dat je via
een of ander esoterisch command de boel toch in azerty kunt zetten. Ubuntu
probeer ik binnenkort nog eens opnieuw.

zoef

> [...]
>
> over windows mail kan ik niet spreken,
> dat heb ik nog nooit gebruikt,
> Thunderbird (stand alone) is mijn email prog,

Andre

Re: Nieuwe stunt van MS...
Op Wed, 30 Jul 2008 08:50:59 +0200 schreef zoef , :

>'t Is toch zo schoon hé met die overigens compleet nutteloze Aero Interface
>:-)

Dat is het eerste dat ik afzet, na de installatie. ;-)

> [...]
>maar da's een beetje lastig met qwerty op een Belgisch azerty keyboard ...

Azerty kies je toch voor je begint met installeren in Ubuntu,
f2 t/m f4 denk ik, landinstelling , taal en keyb.,
> [...]

Re: Nieuwe stunt van MS...
Op Wed, 30 Jul 2008 08:50:59 +0200 schreef zoef , :

>XP voor ernstig werk en Vista probeer ik te "temmen".

Daarom vind ik thunderbird portable zo goed voor email,
kan die in Vista en WinXp gebruiken, en emails opvragen
en die blijven zonder probleem onder beide Os'sen beschikbaar.

Alles (prog & data) staat in één map op mijn d: partitie.
--
Groetjes
André (VB)