Ik krijg Vista niet ge´nstalleerd

Massimo

Ik krijg Vista niet ge´nstalleerd
Hallo,

Ik heb net vergeefs geprobeerd om Windows Vista Home Premium NL + sp1
op mijn nieuw in elkaar gezette computer te installeren. Dat wil niet
lukken.

Alles lijkt het te doen wat de hardware betreft, alleen aan de
harddisk begin ik te twijfelen, hoewel die het tot voor kort in een
andere computer tot tevredenheid heeft gedaan.

Als ik met de Vista-dvd probeer te installeren en op het scherm "Waar
wilt u Windows installeren?" ben aangeland, zie ik daar de enige hd
die ik aangeschakeld heb, een IDE-hd als candidaat staan.

Gegevens:
Schijf 0 - Partitie 1 Grootte 76,7 GB - Type Logisch.

Ik denk: hij zal wel eerst geformatteerd moeten, dus ik klik op
Formatteren. Er is dan korte tijd oplichten van de hd-led en het
zachte geknisper dat duidt op hd-activiteit. Er wordt geen enkele
voortgangsindicatie van het formatteringsproces gegeven en het lijkt
dat er niets meer gebeurt want de led is gedoofd en het geknisper is
opgehouden.

Dus klik ik maar op Volgende. Dan krijg ik de melding "Kan geen
systeemvolume vinden dat voldoet aan de installatiecriteria".

De harddisk kan wel aangesproken gezien het oplichten van de hd-led en
het geknisper en hij staat als Master ingesteld.

Wat nu?

Groet,

Massimo

Guido van Brakel

Re: Ik krijg Vista niet ge´nstalleerd
Massimo schreef:
> [...]
>
> De harddisk kan wel aangesproken gezien het oplichten van de hd-led en
> het geknisper en hij staat als Master ingesteld.

Hallo Massimo,

Hier vind je een artikel waar het probleem door Microsoft wordt uitlegd
en hoe je het kunt oplossen:
http://support.microsoft.com/kb/927520/nl

Groet,

---
Guido van Brakel
Systeembeheerder,Studerend aan HBO Systeembeheer,Hogeschool Utrecht
Microsoft Certified IT Professional (MCP)
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get
Mijn blog: guidovanbrakel.wordpress.com
---
Andre

Op Tue, 29 Jul 2008 03:56:52 +0200 schreef Massimo , :

> [...]
>
>Gegevens:
>Schijf 0 - Partitie 1 Grootte 76,7 GB - Type Logisch.

Ik zou zeggen, verwijder de partitie tijdens de installatie
en maak een nieuwe aan, en formateer daarna.

Dat laatste "Type Logisch" klopt niet, IMHO,
moet een primaire partitie zijn.
--
Groetjes
AndrÚ (VB)
Massimo

Re: Ik krijg Vista niet ge´nstalleerd
Hallo AndrÚ,

On Tue, 29 Jul 2008 07:26:27 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

>Ik zou zeggen, verwijder de partitie tijdens de installatie
>en maak een nieuwe aan, en formateer daarna.
>
>Dat laatste "Type Logisch" klopt niet, IMHO,
>moet een primaire partitie zijn.

Ja, daar kwam ik -een beetje laat- ook achter. Je hebt gelijk, het
bleek daaraan te liggen. :-)
Intussen probeer ik met het vreemde os-je te werken maar dat valt niet
mee. Heb vanochtend wel ontdekt hoe ik de verkenner kon activeren
;-)en de drivers voor het mobo, de videokaart en de monitor
ge´nstalleerd. Nu ziet het er al een beetje behoorlijk uit.

Massimo