'vista is vaak geblokkeerd al vanaf het opstarten

acam

'vista is vaak geblokkeerd al vanaf het opstarten
mijn nieuwe pc met vista start normaal op tot en met het bureaublad. Heel
vaak is de pc vanaf dat moment geblokkeerd. Systeemherstel werkt niet altijd.
In de veilige modus kan ik wel werken. Mbt tot het gebrekkige functioneren
van systeemherstel heb ik gemerkt, dat aanklikken van een gepland herstepunt
niet werkt;als ik lang genoeg zoek . vind ik uiteindelkijk wel een punt,
waarbij de pc weer wel werkt, totdat.... Soms heb ik het idee dat een upload
van sun java update de boosdoener is-. Heeft iemand daar ervaring mee of een
mening over.? Kan het ook een hardware probleem zijn? Een usbpoort is defect
geweest en intussen gerepareerd. Kan misschen het moederbord door
kortsluiting o.i.d. beschadigd zijn|? En tenslotte heeft iemand een goede
oplossing voor het probleem? -
acam
Guido van Brakel

Re: 'vista is vaak geblokkeerd al vanaf het opstarten
acam schreef:
> [...]
> geweest en intussen gerepareerd. Kan misschen het moederbord door
> kortsluiting o.i.d. beschadigd zijn|? En tenslotte heeft iemand een goede

Hallo

Als ik het goed begrijp crasht je Explorer proces en kun je nergens meer
in de menu's klikken.

Wordt ook een crashdump gemaakt? Kijk even in %Systemroot%\Minidump, en
kijk of daar een bestand ten tijde van de crash.

Wat een workaround is:
1.Toets Ctrl-Alt-Delete in
2.Kill het Explorer process.
3.Klik op New Task Run en typ daar in Explorer.exe

Ik heb een tijdje geleden hetzelfde probleem gehad, en heb daar op mijn
blog een artikel over geschreven welke je hier kunt vinden:
http://guidovanbrakel.wordpress.com/...orer-in-vista/

Groet,

---
Guido van Brakel
Systeembeheerder,Studerend aan HBO Systeembeheer,Hogeschool Utrecht
Microsoft Certified IT Professional (MCP)
Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get
Mijn blog: guidovanbrakel.wordpress.com
---

acam schreef op 28-7-2008 22:19:
> [...]
> geweest en intussen gerepareerd. Kan misschen het moederbord door
> kortsluiting o.i.d. beschadigd zijn|? En tenslotte heeft iemand een goede

Veilige modus werkt wel normaal zeg je. Kijk dan eens met Autoruns wat
er normaal dan allemaal wilt opstarten. Niet-MS programma's tijdelijk
uitschakelen.
AutoRuns, tabblad Logon. Dat vertoont alle items die bij opstarten
geladen worden en je kunt ze uitschakelen en/of verwijderen.
http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb963902.aspx

Indy

Re: 'vista is vaak geblokkeerd al vanaf het opstarten