externe schijf

Inez

externe schijf
goedenavond allemaal,
omdat ik een keer alles kwijt ben geraakt, wil ik elke keer een backup
maken.
Eerst had ik een stick, was makkelijk. erin en je gaf een opdracht.
Nu heb ik een externe schijf en ik snap daar niets van, dacht dat dat net zo
makkelijk zou gaan.
Iemand heeft het erop gezet en de schijf moet dan iedere dag om 7 uur een
backup maken.( uit zichzelf)
staat er steeds mislukt, snap ik dus niet. het is een: wd elements
hard-drive..Western-Digitaal.en als de bakcup klaar is staat er een groot
verhaal en ook iets van de pc is beveiligd . Ja gelukkig wel zit Norman
op.
je kan wel bellen of lezen maar is allemaal Engels. dat is niet mijn
favoriete taal.
wil graag weten wat ik nu fout doe en waar ik op kan tikken om te zien wat
er op staat.

groetjs, Inez

Massimo

Re: externe schijf
Hallo Inez,

On Mon, 28 Jul 2008 20:52:52 +0200, "Inez" <Inez51@planet.nl> wrote:

>goedenavond allemaal,

Goedemiddag. :-)

>omdat ik een keer alles kwijt ben geraakt, wil ik elke keer een backup
>maken.

Best verstandig...

>Eerst had ik een stick, was makkelijk. erin en je gaf een opdracht.
>Nu heb ik een externe schijf en ik snap daar niets van, dacht dat dat net zo
>makkelijk zou gaan.

Ja? Je geeft de opdracht en maakt een backup toch?

>Iemand heeft het erop gezet en de schijf moet dan iedere dag om 7 uur een
>backup maken.( uit zichzelf)

Oh! zo'n soort programma.

> [...]
>hard-drive..Western-Digitaal.en als de bakcup klaar is staat er een groot
>verhaal en ook iets van de pc is beveiligd . Ja gelukkig wel zit Norman

Ik weet niet of Norman iets te maken heeft met de beveiliging waarover
ze het hebben maar mij is wel bekend dat Vista bij zowat elke
handeling vraagt of je ermee akkoord gaat. Als dat om 7.00 uur ook
gebeurt en jij bent er niet om op o.k. te klikken... tja.

Ik werk zelf vandaag voor het eerst met een net ge´nstalleerde Vista
dus ken het systeem nog niet, maar misschien moet je ervoor zorgen dat
het backupproces vooraf (en permanent dus) toestemming krijgt om zijn
gang te gaan. Dat moet je ergens in Vista kunnen regelen lijkt mij.

Overigens, weet je zeker dat de versie van het backupprogramma die je
voor de externe hd gebruikt geschikt is voor Vista? Kijk dat anders
even na en zo niet, download dan de Vista-versie van dat program van
de Western Digital website.

>je kan wel bellen of lezen maar is allemaal Engels. dat is niet mijn
>favoriete taal.

Niemand in je omgeving die wat beter Engels leest?

>wil graag weten wat ik nu fout doe en waar ik op kan tikken om te zien wat
>er op staat.
>
>groetjs, Inez

Groet,

Massimo