Na opstart hardeschijf activiteit

Ed

Na opstart hardeschijf activiteit

Na opstart van vista 64 is mijn systeem ▒ 4 minuten bezig met de HDD.
Wat is mijn systeem aan het doen en hoe kan ik dit uitzetten, vind het nl.
best storend.

HDD 750gb Samsung
Asu am3 mobo
Phenom Q 9600 cpu
Nod 32
Club3d 3850 512 card

bvd, Ed

Ed

Re: Na opstart hardeschijf activiteit
Mobo moet zijn Asus M3A

"Ed" <disgram@gmail.com> schreef in bericht

> Na opstart van vista 64 is mijn systeem ▒ 4 minuten bezig met de HDD.
> Wat is mijn systeem aan het doen en hoe kan ik dit uitzetten, vind het nl.
> [...]

Thomas Crown

Re: Na opstart hardeschijf activiteit
Probeer het (gratis) programma procexp eens. Te downloaden op:

http://technet.microsoft.com/en-us/s.../bb896653.aspx

Wellicht heb je daar iets aan.
Groet

">>

Huib

> Mobo moet zijn Asus M3A
>
> "Ed" <disgram@gmail.com> schreef in bericht

Dag ED,
Bij mij is het 25 sec stil en dan is de HDD voor 3 minuten bezig, daarna
alles normaal (het viel mij op daar een onmiddellijke activatie van Winmail
traag was, ik verdacht eerst de provider doch zag dan dat de HDD actief
was).

Als je verder in het forum kijkt naar Huib zal je rubrieken vinden ivm
Taakplanner / Taakbeheer & Services...
Ik heb daar al wat kunnen opkuisen doch geen verdere verbeteringen.
Technisch zou ik ook graag weten wat er aan de hand is: ik heb geen
bevestiging gekregen van andere forumleden of dit bij hun ook het geval is
want als het normaal is dan zoek ik ook niet meer verder.
Voorlopig ligt het stil bij mij daar ik het niet kunnen lokaliseren heb.
Huib

Huib wrote :

> [...]
> geval is want als het normaal is dan zoek ik ook niet meer verder.
> Voorlopig ligt het stil bij mij daar ik het niet kunnen lokaliseren

Hard disk activiteit na opstarten kan een aantal redenen hebben, o.a.:
* Opstartende services en programma's (AV, firewall enz...)
* Indexering (Vooral op een vers ge´nstalleerd systeem)
* Defragmentatie (Kan soms wel een tijdje duren)
* SuperFetch (Zet veelgebruikte programma's alvast klaar)
* ReadyBoost cache (Data wordt ook op de HD gecached)
* Malicious software removal tool (Scant de PC op kwaadaardige
software)

Allemaal 'normale' zaken dus. Maar er kan natuurlijk ook een minder
'normale' reden zijn voor veel disk activiteit, zoals een virus- of
malwarebesmetting.

Leen

Re: Na opstart hardeschijf activiteit
Ik voeg daar nog de hoeveelheid intern geheugen aan toe. Absolute minimum is
toch wel 2 GB.

--

Have a nice day!
Leen

news:mn.e2a57d878a735f31.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
>
> Allemaal 'normale' zaken dus. Maar er kan natuurlijk ook een minder
> 'normale' reden zijn voor veel disk activiteit, zoals een virus- of

Nog niets kunnen vinden wat het doet stoppen of verminderen.

En ja, 2gb 1066mhz kingston mem aan boord.

gg Ed

"Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht
> [...]
> Leen
> For free tools and information to burn an iso file to CD , DVD , HD DVD ,

ko

> Nog niets kunnen vinden wat het doet stoppen of verminderen.
>
> En ja, 2gb 1066mhz kingston mem aan boord.
>
> gg Ed
>
> "Leen" <ms_windows_2000@hotmail.com> schreef in bericht

Gebruik je soms een schoonmaakprogamma? ala CCleaner of iets dergelijks?
Stel dan in dat deze de *.idx bestanden moet laten staan, dat zijn de index
bestanden, als je die opruimt worden ze steeds opnieuw aangemaakt, tenzij de
gehele indexering wordt uitgeschakeld (niet aanbevolen).
Ko

Linea Recta

> [...]
>

> Na opstart van vista 64 is mijn systeem ▒ 4 minuten bezig met de HDD.
> Wat is mijn systeem aan het doen en hoe kan ik dit uitzetten, vind het nl.

Zelfde strijd geleverd. Allerlei automatische troep zoals automatische
updates van Microsnot en/of antivirusprogramma's, geplande defragmentatie
etc. Het blijkt erg lastig te ontdekken wat er eigenlijk allemaal precies
gebeurt onder de gelikte oppervlakte.

--
regards,

|\ /|
| \/ |@rk
\../
\/os

Ed

Re: Na opstart hardeschijf activiteit
Kom er nog steeds niet uit.
Ben er achter gekomen dat het systeem hier mee bezig is (zie foto), maar wat
dit inhoud weet ik niet.

Groet Ed