Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?

beertje1945

Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?
Een vriend heeft een oude laptop met Windows 98SE zonder cd brander. Wel met
usb.
Daarop staan honderden foto's en filmpjes van zijn camera (ca 1 Gb). De
laptop geeft aan dat er fouten zitten in de hardware, en dat je z.s.m. alles
moet backuppen. De foto's en fimpjes zijn wel alle nog te zien. Allemaal
overzetten met een usb-stick gaat niet. Met name de fimpjes zijn te groot.
Een 1 Gb USB-stick werkt niet. Er zijn geen drivers of ze werken niet.

Kan ik met een kabel de grote digitale foto's en filmpjes overzetten op mijn
Vista laptop, of is er een andere mogelijkheid?

Zeezicht

Re: Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?
beertje1945 formuleerde op zondag :
> [...]

> Kan ik met een kabel de grote digitale foto's en filmpjes overzetten op mijn
> Vista laptop, of is er een andere mogelijkheid?

Er bestaan USB naar USB kabels - 2 PC's aan elkaar koppelen
http://www.allekabels.nl/na/0/1268/U...ink-Kabel.html

--
Mvg, Adelin

beertje1945 schreef op 27-7-2008 10:42:
> [...]
> mijn
> Vista laptop, of is er een andere mogelijkheid?

Dit zijn twee drivers voor USB-sticks en Win98. Proberen?

'Universele driver voor USB-sticks met Win98'

Filenaam: nusb33e.exe op
http://www.technical-assistance.co.uk/kb/usbmsd98.php
Downloaden, op .exe dubbelklikken, dan zegt hij wel dat het alleen voor
de engelse Win98 is, maar dat heb ik genegeerd. Op 3 vragen of hij oude
bestanden (in het nederlands) moest bewaren 'ja' gezegd, herstarten en
voilá: de USB-stick wordt herkend en geinstalleerd!
================================================== ======

Een W98-driver gevonden die perfect werkt voor
zowel een usb memorystick als een usb cardreader en harddisk.

Te downloaden van:
http://www-user.tu-chemnitz.de/~heha...%20Storage.zip

Installeren:
1. rechtsklikken op het inf-bestand en kiezen voor installeren
of
2. zodra het venster "nieuwe hardware" verschijnt, navigeren naar de map
waar het inf-bestand staat.

beertje1945

Re: Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?
Stel dat ik die kabel koop, wat dan. Is er software bij. Hoe zien beide
laptops elkaar? Of gaat dat automatisch via de verkenner?

"Zeezicht" <zeezicht_adelin.remove@telenet.remove.be> schreef in bericht
news:mn.da8b7d87809b61a8.87101@telenet.remove.be.. .
> beertje1945 formuleerde op zondag :

> Er bestaan USB naar USB kabels - 2 PC's aan elkaar koppelen
> [...]

beertje1945

Re: Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?
Ik durf de nusb33.exe niet te gebruiken.
Zie
http://forum.technical-assistance.co...n98-vt582.html

De andere misschien wel
(http://www-user.tu-chemnitz.de/~heha...%20Storage.zip).
Maar is die ook geschikt voor een USB stick van 9 Gb? Type MY FLASH
(www.Adata.com.tw). De Windows 98 driver op die site werkt niet.
Ik heb nog niets geinstalleerd.

news:36c19$488c3b02$5353d4bc$15858@cache120.multik abel.net...

> [...]
> of
> 2. zodra het venster "nieuwe hardware" verschijnt, navigeren naar de map

Ramsterdam

Re: Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?

"beertje1945" <studiebeertje@gmail.com> schreef in bericht
> [...]
> mijn
> Vista laptop, of is er een andere mogelijkheid?

Je kan ook je HD in een externe HDD behuizing stoppen
Dan ben je voor 10 pleuro klaar

Ram

The Patriot©

Re: Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?

"Ramsterdam" <NAAM_@hotmail.com> schreef in bericht

> "beertje1945" <studiebeertje@gmail.com> schreef in bericht

> Je kan ook je HD in een externe HDD behuizing stoppen
> Dan ben je voor 10 pleuro klaar
>
> Ram

Inderdaad, dat doe ik altijd.
Een HD in een externe HDD behuizing en via de USB ingang kun je de hele HD
weer lezen.
succes ermee,
Geert.

Re: Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?

"The >>

> Inderdaad, dat doe ik altijd.
> Een HD in een externe HDD behuizing en via de USB ingang kun je de hele HD
> [...]

Heb ik ook gedaan, maar dat was voor een desktop, zijn er ook externe HDD
behuizingen voor een hdd van een laptop???
Misschien een stomme vraag?

--
Mvrg!

Ghost

Re: Windows 98 SE laptop gaat bijna kapot. Hoe kan ik bestanden overzetten?

<David> schreef in bericht

> [...]

> Heb ik ook gedaan, maar dat was voor een desktop, zijn er ook
> externe HDD behuizingen voor een hdd van een laptop???

Er zijn ook kabels van HD naar USB en aparte voeding.
Laptob HD's worden daarbij uit de usb gevoed.
Ghost

The Patriot©

> [...]

> Heb ik ook gedaan, maar dat was voor een desktop, zijn er ook externe HDD
> behuizingen voor een hdd van een laptop???

Absoluut geen stomme vraag.
Antwoorden kunnen stom zijn, vragen niet.
Je hebt al antwoord gehad op je vraag zag ik.
Trouwens ik gebruik zo een HD van de laptop om mijn gegevens overal mee naar
toe te nemen.
Ook handig als je bij deze of gene wat films of muziek wilt "meenemen"!
Geert.