productcode

Kathleen

productcode
Op 28/03/2008 kocht ik bij Aldi een nieuwe PC Medion8833. Daar er geen oranje
sticker te vinden was op CDrom of doosje of hoesje, startte ik de pc op met
een trial/evaluatieversie die ik via initernet kon bekomen. Nu ik ondertussen
de productkey achteraan de kast kon vinden (en niet op één of andere sticker
op een hoesje) en wil invoeren via converteren, krijg ik de melding : 'de
productcode is onjuist. controleer de productcode en voer deze opnieuw in.'
De controle gebeurde reeds ettelijke malen. Het invoeren ook, maar steeds
verschijnt dezelfde fout.
Ik contacteerde reeds Medion meerdere malen en ontvang steeds eenzelfde
standaard email als antwoord met het bericht een nieuwe licentie aan te
schaffen.

Ik contacteerde toen maar MS en die verwijst me terug naar de verkoper van
het toestel. Ik blijf dus van de één naar de ander lopen.

Ik las alle questions en answers en links die hier ook mee te maken hebben
maar raak er niet uit. Ik ben ook niet een professionele pc kenner. Want als
ik lees dat ik de evaluatieversie van Office moet verwijderen om over te
stappen, dan schrik ik. Stel dat het dan nog niet werkt, heb ik helemaal
niets meer.

Wie kan me in gewone woorden helpen aub ? Super Bedankt.
H.J. Zijlstra

Re: productcode
Kathleen,

Als je de recovery cd van Aldi invoert, kun je de computer terugzetten naar
de KOOP-toestand. Dan heb je me**** je licentie terug.

Henk Z

"Kathleen" <Kathleen@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> niets meer.
>
> Wie kan me in gewone woorden helpen aub ? Super Bedankt.

The Patriot©

Re: productcode

> [...]
> niets meer.
>
> Wie kan me in gewone woorden helpen aub ? Super Bedankt.

Gaat het over Vista of over Office?
Vista moet gelijk aangemeld worden als je de Computer gekocht hebt (soms is
dit al gedaan door de verkoper) en Office is inderdaad een trial version die
na 3 maanden (dacht ik) verlopen is.
Als je nu daarvoor een licentie koopt is alles weer zoals het hoort en
werken doet het natuurlijk.
Mocht dit niet zo zijn dan heb je recht op ondersteuning via MS omdat je een
gekochte sleutel hebt.
Bij mij werkte het zo tenminste.
Je kunt het ook op zijn beloop laten, office deinstalleren en "open office"
erop zetten, allemaal je eigen keus.

Geert.

Hans

Re: productcode
Kathleen wrote:
> [...]
> niet werkt, heb ik helemaal niets meer.
>
> Wie kan me in gewone woorden helpen aub ? Super Bedankt.

De productkey op de sticker achterop de PC is voor Vista,niet voor Office.
Je hebt nu 2 opties : licentie voor Office aanschaffen of het gratis pakket
OpenOffice (http://nl.openoffice.org/) installeren. Is compatible met
Office.

Succes , Hans