eerdere draad over herstartende PC

Blacknikon

eerdere draad over herstartende PC
Ik schreef dinsdag 22 juli over het volgende"probleem:
Ik heb last van een telkens herstartende PC. Aanvankelijk bleek het te
liggen aan een te warm worden Quad 6600 processor, waarvan de temperatuur
gemeten mbv realtemp ca 72 graden celsius voor alle kernen bedroeg. Door PC
kast open te maken en er een ventilator op te zetten zakte de temperatuur
van de processor naar 45-50 graden. Het herstarten van de PC treedt veel
minder, maar nog desondanks nog steeds op. Mijn Windows Vista Ultimate lijkt
inmiddels door het vele herstarten beschadigd te zijn en is niet vooruit te
branden.
Wat moet ik naast straks alles opnieuw installeren doen, behalve dan de
proccessorkoeler laten vervangen?
Wie heeft een idee?
Een en ander is overigens ontstaan na ruim een week na de ingebruikname van
een grote 520 W ipv 350 W voeding. Het merk daarvan is Trust. Is die
wellicht in tegenstelling tot zijn naam niet te vertrouwen?

Groet,

Eric

Een vriend van mij heeft gisteren 25 juli het probleem opgelost door de
proceskoeler te vervangen door een Zalman CNPS9700 LED en de voeding te
vervangen door een Cooler Master Real Power M620,Retail, 620Watt. Het
resultaat was dat de procestemperatuur van de Quadcore kernen daalde van 72
graden Celsius (idle) naar 30-38 graden Celsius (idle), terwijl de regelbare
Zalman koeler nog in een lage stand staat. Als de Zalman koeler maximaal
koelt, dan is het resultaat nog een aantal graden graden lager.
Resultaat is dat Windows Ultimate weer snel opstart en weer prima werkt.
Gelukkig lijkt het vooralsnog op dat ik niet alles opnieuw hoef te
installeren.
Nog een vraag aan Alex. Deze reageerde als volgt:

Blacknikon schreef in news:48864e98$0$10252$ba620dc5@nova.planet.nl

> Mijn Windows Vista Ultimate lijkt inmiddels door het vele
> herstarten beschadigd te zijn en is niet vooruit te branden.

Is waarschijnlijk vanwege lees/schrijffouten overgeschakeld van DMA op
PIO-modus.
Dit kan bij apparaatbeheer hersteld worden.

--
Alex.

Ik heb in apparaatbeheer gezocht naar DMA vs PIo modus, maar dat kan ik
niet vinden. Wie weet waar dit staat.

Eric

Andre

Re: eerdere draad over herstartende PC
Op Sat, 26 Jul 2008 10:07:26 +0200 schreef Blacknikon , :

>Is waarschijnlijk vanwege lees/schrijffouten overgeschakeld van DMA op
>PIO-modus.
>Dit kan bij apparaatbeheer hersteld worden.

Bij de controller , IDE atapi apparaten,
of bij de sata controller.

--
Groetjes
André (VB)
QPC

Re: eerdere draad over herstartende PC

"Blacknikon" <h.zwartjes1@nospam.kpnplanet.nl> schreef in bericht
Ik heb in apparaatbeheer gezocht naar DMA vs PIo modus, maar dat kan ik
> niet vinden. Wie weet waar dit staat.
>
> Eric

Ik denk dat je die opmerking van Andre gewoon moet negeren, slaat nergens
op.
Je zoekt nu naar iets dat er niet is....

QPC schreef op 26-7-2008 12:31:

> [...]

> Ik denk dat je die opmerking van Andre gewoon moet negeren, slaat
> nergens op.
> Je zoekt nu naar iets dat er niet is....

Nou en of wel:
http://club.cdfreaks.com/1712831-post6.html

Op Sat, 26 Jul 2008 12:31:01 +0200 schreef QPC , :

> [...]

>op.
>Je zoekt nu naar iets dat er niet is....

Ik denk dat jij niet goed weet wat er is,
u moet ik u een fotoke tonen ?

--
Groetjes
André (VB)
> [...]

>op.
>Je zoekt nu naar iets dat er niet is....

nogmaals

http://users.pandora.be/andrevb/Allerlei/PIO.jpg

Op Sat, 26 Jul 2008 14:24:34 +0200 schreef Andre , :

>Ik denk dat jij niet goed weet wat er is,
> ---> u moet ik u een fotoke tonen ?

"u" moet zijn " of " :-))

Op Sat, 26 Jul 2008 14:28:43 +0200 schreef Andre , :

>http://users.pandora.be/andrevb/Allerlei/PIO.jpg

Weinig reactie van QPC .............. ;-)

Ongelijk herkennen schijnt moeilijk te zijn. :-))
--
Groetjes
André (VB)
Jan Ikzelf

Re: eerdere draad over herstartende PC

"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> Ik denk dat jij niet goed weet wat er is,
> u moet ik u een fotoke tonen ?
>
> --
> Groetjes
> André (VB)Als je de maat van QPC zijn hersens en die van zijn waffel meet,
> past zijn hele herseninhoud tientallen keren in zijn waffel. Het is niet
> de eerste keer dat QPC hier opmerkingen plaatst zonder enige kennis van
> zaken, dus negeer hem maar.

Nico

Re: eerdere draad over herstartende PC

> "Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht