tijdelijke internetmap

koppe ling

tijdelijke internetmap
Via schijfopruiming wordt de tijdelijke internetmap niet geleegd/verwijderd.
Ook niet via extra, internetopties, geavanceerd en beveiliging (*vinkje legen
van desbetreffende map). Het maakt niet uit of ik kies voor opruimen alle
bestanden of bestanden van de gebruiker. Ik kan verder nergens een oplossing
vinden. CCleaner ruimt het ook niet op. Als ik de browser afsluit wordt niet
automatisch de map geleegd, terwijl ik deze optie wel heb aangevinkt*. Ik heb
explorer opnieuw ingesteld of hersteld, en voor de standaardinstellingen
gekozen. Nog steeds wordt e.e.a. niet opgeruimd. Wie heeft DE juiste tip of
top?
GJ.Oomens

Re: tijdelijke internetmap
On Fri, 25 Jul 2008 10:42:01 -0700, koppe ling
<koppeling@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>gekozen. Nog steeds wordt e.e.a. niet opgeruimd. Wie heeft DE juiste tip of

In IE gewoon onder extra -> opties -> tabblad algemeen ->
browsergeschiedenis...
Laat alles of sommige zaken staan?

Wat wordt niet opgeruimd door CCleaner? Heb het bij mij nog enige
keren getest, maar alles is leeg.

Programma meedraaien dat iets te veel beveiligd?

Nog een programma om op te ruimen:
http://www.nirsoft.net/utils/clean_after_me.html
--
Gérard
koppe ling

Re: tijdelijke internetmap

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
> keren getest, maar alles is leeg.
>
> Programma meedraaien dat iets te veel beveiligd?

Bij schijfopruiming kunnen bijv. gedownloade programma bestanden, tijdelijke
internetbestanden, Office Setup Files, tijdelijke bestanden, prullenbak en
miniatuurweergaven worden verwijderd. De tijdelijke bestanden zijn inmiddels
opgelopen tot 656 kB, deze kan ik nog steeds niet verwijderen. Ook niet via
extra, algemeen en browsergeschiedenis verwijderen. Van nirsoft weet ik niet
welke optie hiervoor relevant is.
GJ.Oomens

Re: tijdelijke internetmap
On Mon, 28 Jul 2008 11:01:46 -0700, koppe ling
> [...]

>extra, algemeen en browsergeschiedenis verwijderen. Van nirsoft weet ik niet

Waar gaat het nu om? De cache van IE of de tijdelijke bestanden van
Windows?

Voor disk cleanup en de tijdelijke Windows map geldt:
http://www.vistax64.com/tutorials/15...emp-files.html
[q]
By default Disk Cleanup cannot delete the Vista Temporary Files unless
they have not been accessed in 7 days.
[/q]

De cache (tijdelijke *internet* bestanden) van IE gaat prima leeg met
CCleaner.

De tijdelijke Windows bestanden ruimt CCleaner pas op na 48 uur, of je
moet de standaard instelling veranderen. Dus die map wordt steeds weer
gevuld door Windows.

656 KB is natuurlijk niet veel!
Als ik het goed begrijp bedoel je niet de tijdelijke internet
bestanden, maar de tijdelijke Windows bestanden in je gebruikers temp
map.
Handmatig leegmaken gaat ook, behalve die bestanden die in gebruiik
zijn.
Locatie:
C:\Users\[naam]\AppData\Local\Temp

Of je typt boven start: