herstartende PC

Blacknikon

herstartende PC
Ik heb last van een telkens herstartende PC. Aanvankelijk bleek het te
liggen aan een te warm worden Quad 6600 processor, waarvan de temperatuur
gemeten mbv realtemp ca 72 graden celsius voor alle kernen bedroeg. Door PC
kast open te maken en er een ventilator op te zetten zakte de temperatuur
van de processor naar 45-50 graden. Het herstarten van de PC treedt veel
minder, maar nog desondanks nog steeds op. Mijn Windows Vista Ultimate lijkt
inmiddels door het vele herstarten beschadigd te zijn en is niet vooruit te
branden.
Wat moet ik naast straks alles opnieuw installeren doen, behalve dan de
proccessorkoeler laten vervangen?
Wie heeft een idee?
Een en ander is overigens ontstaan na ruim een week na de ingebruikname van
een grote 520 W ipv 350 W voeding. Het merk daarvan is Trust. Is die
wellicht in tegenstelling tot zijn naam niet te vertrouwen?

Groet,

Eric

~PC-freakİ~

Re: herstartende PC
Op Tue, 22 Jul 2008 22:44:22 +0200, schreef "Blacknikon"
<h.zwartjes1@nospam.kpnplanet.nl> het volgende.

> [...]
>een grote 520 W ipv 350 W voeding. Het merk daarvan is Trust. Is die
>wellicht in tegenstelling tot zijn naam niet te vertrouwen?

Haal het koelblok eens van die proc en zet hem er opnieuw op, ik denk
dat bij het wisselen van die voeding 1 van de 4 bevestigingspunten los
is gekomen.
Waarom heb je die voeding trouwens vervangen?

En idd, "Don't trust Trust" ;-)

groetjes Henk
Massimo

Re: herstartende PC
Hallo Eric,

On Tue, 22 Jul 2008 22:44:22 +0200, "Blacknikon"
<h.zwartjes1@nospam.kpnplanet.nl> wrote:

[KNIP]

>Het merk daarvan is Trust. Is die
>wellicht in tegenstelling tot zijn naam niet te vertrouwen?
>
>Groet,
>
>Eric

Trust is het enige merk hardware waarvan ik nooit iets zal kopen.
Zelfs van Sweex heb ik wel eens wat gekocht (een kabel die nog steeds
goed werkt). Dus... niet aan te raden.

Massimo

Nicolas

Re: herstartende PC
> [...]
> is gekomen.
> Waarom heb je die voeding trouwens vervangen?

Even opnieuw met de vorige voeding proberen zou ik zeggen. Enneh... mocht je
de coolfan van de CPU nemen, doe er dan wat nieuwe koelpasta op voordat je
'm terugplaatst!