Raar netwerk probleem in Vista

DJ Bert

Raar netwerk probleem in Vista
Misschien heeft iemand een oplossing voor het volgende.
Ik heb 3 pc's bekabeld en 1 laptop draadloos op het netwerk. Alles werkt
naar behoren met de 3 XP machines. Alleen op mijn Vista Business pc gebeurd
het volgende:
Als internet explorer opgestart is kan ik niet in het thuisnetwerk komen en
de andere pc's en laptop ook niet zien. Ik moet perse IE afsluiten, dan pas
kan ik de rest in het netwerk zien. Ik heb geen firewall, wel een
virusscanner (Avast Pro). Heb het ook geprobeerd zonder virusscanner, dat
veranderd niks.

Weet hier iemand een oplossing voor?

Hans

Re: Raar netwerk probleem in Vista
Ik heb geen oplossing, maar een vergelijkbaar probleem.
Mijn netwerverbindingen met server directories vallen na een tijdje spontaan
weg, terwijl internet en email het gewoon blijft doen.

Hans

"DJ Bert" <DJ Bert@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> kan ik de rest in het netwerk zien. Ik heb geen firewall, wel een
> virusscanner (Avast Pro). Heb het ook geprobeerd zonder virusscanner, dat

Heb de oplossing als antwoord gekregen van iemand en mijn probleem is
inderdaad verholpen.

Type in Vista bij zoekopdracht "firewall" + enter en onderzoek eerst eens de
instellingen.

Je krijgt als 't goed is een zeer uitgebreid overzicht van de firewall
instellingen te zien...