slecht beeld, verlies van functies

gr.azerty

slecht beeld, verlies van functies
Hallo, ik zit met een redelijk groot probleem.

Gisteren sloot ik dus mijn laptop af (met Windows Vista Home Premium), en
was alles in orde. Vanmorgen legde ik mijn laptop weer aan, toen mij opeens
te binnen schoot dat de batterij waarschijnlijk bijna leeg was. Tijdens het
opstarten (net voordat MSN op het scherm kwam ongeveer), werd het beeld
zwart, dus ging hij in slaapstand omdat de batterij leeg was (dacht ik toch).
Normaal gezien, ook al sluit je hem een seconde nadat het beeld zwart wordt
aan op netstroom, eens het beeld zwart wordt kan je niet meer tegenhouden dat
hij in slaapstand komt. Maar toen het beeld al zwart was vanmorgen, sloot ik
de laptop aan op netstroom, en het beeld ging precies weer aan. Dat vond ik
al vreemd. En toen begon de miserie dus. Ik zag me**** dat de letters wazig
waren, net als de pictogrammen op de taakbalk en bureaublad, alles was dus
wazig. Ook, als ik naar afbeeldingen kijk, lijken ze uitgerokken in de
hoogte. Er zijn ook precies zeer lichte horizontale strepen door het scherm
als je goed kijkt. Het thema is nu opeens lichtgrijs, terwijl het al maanden
donkerblauw was. Toen ik eerst ging kijken om het thema en kleur van de
werkbalken enzo terug te veranderen, zag ik dat dit niet meer kon. Alle
thema's zijn weg. Ook als ik naar configuratiescherm ga, kan ik bv. enkel
klassieke weergave kiezen (alles in een lijst). Ik heb de laatste week niets
van updates enzo geïnstalleerd. Ik begrijp er niets van. Ik hoop dat iemand
mij kan helpen? Ik dacht eerst dat het aan mijn grafische kaart ofzo kwam,
maar aangezien alle thema's enzo weg zijn, lijkt het me eerder een probleem
met Vista...

Help aub?
Andre

Re: slecht beeld, verlies van functies
Op Sat, 19 Jul 2008 06:17:00 -0700 schreef gr.azerty , :

> [...]
>maar aangezien alle thema's enzo weg zijn, lijkt het me eerder een probleem

heb ge hem al eens terug afgezet, en dan opnieuw laten opstarten,
met voeding (netstroom) aangesloten natuurlijk.
--
Groetjes
André (VB)
gr.azerty

"Andre" wrote:

> heb ge hem al eens terug afgezet, en dan opnieuw laten opstarten,
> met voeding (netstroom) aangesloten natuurlijk.
> [...]

Ja, heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar alles blijft hetzelfde. Het is
me een raadsel.

gr.azerty schreef op 19-7-2008 15:17:
> [...]
> maar aangezien alle thema's enzo weg zijn, lijkt het me eerder een probleem

Systeemherstel geprobeerd?

Op Sat, 19 Jul 2008 06:52:00 -0700 schreef gr.azerty , :

> [...]

Knip

>Ja, heb ik al meerdere keren geprobeerd, maar alles blijft hetzelfde. Het is
>me een raadsel.

Ik bedoel dus echt "afsluiten" he,
niet in slaapstand en dan terug aan.
--
Groetjes
André (VB)
gr.azerty

Re: slecht beeld, verlies van functies
Ja, ik heb alles volledig afgesloten. En bij dat systeemherstel ging hij
terug naar een punt eerder deze dag, dus daar was ik niet veel mee.

Kan ik gewoon niet Vista helemaal herinstalleren? Als ik nu eens al mijn
documenten enzo op een externe harde schijf zet, zodat ik dat later allemaal
kan terugzetten, gaat er bijna niks verloren. Maar is dat mogelijk, Vista
herinstalleren? Ik heb een recovery disc van Medion, maar ik weet niet of je
dat daarvoor kan gebruiken.

Op Sat, 19 Jul 2008 18:29:00 -0700 schreef gr.azerty , :

> [...]
>herinstalleren? Ik heb een recovery disc van Medion, maar ik weet niet of je

Met een recovery disc kan je de fabriekstoestand terugzetten,
zoals je hem kocht dus.

Echt opnieuw installeren,
dan moet je een DVD van Vista op de kop tikken,
(lenen van een vriend of downloaden) ,
je kan dan je nummer gebruiken dat onderaan je laptop plakt.

Best is dan je drivers saven naar een externe schijf, of je moet 2
partitie hebben, dan kan ook alles op je D: partitie blijven staan.
--
Groetjes
André (VB)
Cnut

Re: slecht beeld, verlies van functies
"gr.azerty" <gr.azerty@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> mij kan helpen? Ik dacht eerst dat het aan mijn grafische kaart ofzo kwam,
> maar aangezien alle thema's enzo weg zijn, lijkt het me eerder een

En waarom denk jij dat dit ook maar iets met Vista te maken heeft?
Die laptop gebruikt drivers van de fabrikant, waarschijnlijk zit het
probleem daar.
Nieuwste drivers downloaden & installeren en als dat niet werkt inderdaad je
documenten enz. elders plaatsen en je laptop naar de fabrieks instellingen
terugbrengen.