bestandje verwijderen is 40 seconden, kortom Vista wordt traag

Geralda

bestandje verwijderen is 40 seconden, kortom Vista wordt traag
Heb mn laptop nu zo'n 8 maanden, maar de laatste maand is het
verwijderen/deleten van bestanden wel heel erg traag geworden. Een
textbestandje van 1kb duurt 40 sec. Ook het verplaatsen en hernoemen van
bestanden duurt zo lang.
Verder werkt Vista gewoon prima, kopieren enz. gaat gewoon goed.
Wat kan ik doen, om die irritante traagheid kwijt te raken.
Ik hou mn updates goed bij, en ook zorg ik dat er geen spyware op zit,
verder ook regelmatig defragmenteren.
Jan Verheijen

Re: bestandje verwijderen is 40 seconden, kortom Vista wordt traag

"Geralda" <Geralda@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> Wat kan ik doen, om die irritante traagheid kwijt te raken.
> Ik hou mn updates goed bij, en ook zorg ik dat er geen spyware op zit,

Heb enkele maanden geleden hetzelfde probleem gehad. Via deze rubriek geen
oplossingen kunnen krijgen.
Systeemherstel werd geweigerd met de melding dat er een fout was opgetreden.
Toen maar een volledige herinstallatie uitgevoerd.

Vorige week: weer dezelfde problemen!!
Waarschijnlijk ligt de oorzaak in het gebruik van een registercleaner (heb
er in de dagen daarvoor twee gebruikt).
Systeemherstel wilde weer niet werken. Toen vanuit veilige modus opgestart,
systeemherstel uitgevoerd naar enkele dagen terug.
Vanuit de veilige modus werkte systeemherstel wel.
En jawel: weg problemen!

--
Jan

Geralda

RE: bestandje verwijderen is 40 seconden, kortom Vista wordt traag
ik moet zeggen, dat ik een week geleden ook het gevreesde blauwe scherm zag.
Mijn emailprog. thunderbird werd elke keer met foutmelding gesloten, en toen
ik daarna een gedownload programmaatje starte, ging ie op tilt.
De eerste systeemherstel ging niet, maar een andere datum deed het wel,
daarna geen last van gekke foutmeldingen of blauwe schermen, maar nog wel
steeds last van het trage verwijderen.
Ik zou balen, als ik weer een herstart moet gaan doen, dat kost me elke keer
zo veel tijd, en het zou de tweede keer al worden in 8 maanden.

"Geralda" wrote:

> [...]
> Wat kan ik doen, om die irritante traagheid kwijt te raken.
> Ik hou mn updates goed bij, en ook zorg ik dat er geen spyware op zit,

Jan Ikzelf

> [...]
> keer
> zo veel tijd, en het zou de tweede keer al worden in 8 maanden.

Jammer dat je niet schrijft welke cleaner je gebruikt. Ga eens naar
http://pchulptips.nl en kies Kennisbank. Lees dan de informatie over AWC
(Advanced Windows Care). Een van de beste manieren om je computer in bedrijf
te houden.

QPC

Re: bestandje verwijderen is 40 seconden, kortom Vista wordt traag

"Jan Ikzelf" <j.voorbeeld@gmail.com> schreef in bericht
news:488b5dc6$0$10451$e4fe514c@dreader25.news.xs4a ll.nl...

> [...]
> http://pchulptips.nl en kies Kennisbank. Lees dan de informatie over AWC
> (Advanced Windows Care). Een van de beste manieren om je computer in

Eerst even voor de topic-starter: Heb je SP1 er al op staan? Zo nee, gauw
doen, het kopieren en verwijderen van bestanden kan dan veel sneller worden.

Dan even aan Jan Ikzelf......
Durf jij gewoon te beweren dat Advanced Windows Care een van de beste
programma's is????????????? Kom op zeg! Hoe lang heb jij onder een s****
gelegen?
En dan verwijzen naar een pagina die (gezien de lay-out) in elkaar gezet is
door een jochie van 14? Hoe serieus kan men dat nemen!

Jan Ikzelf

Re: bestandje verwijderen is 40 seconden, kortom Vista wordt traag

"QPC" <thvk@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]

> En dan verwijzen naar een pagina die (gezien de lay-out) in elkaar gezet
> is door een jochie van 14? Hoe serieus kan men dat nemen!

Dat heb ik helemaal niet beweerd, maar het is beter dan Ccleaner. Verder:
die opmaak is simpel en effectief. Juist jochies van 14 denken dat hun site
beter is als ze allemaal visuele dingetjes er aan toevoegen. De layout moet
effectief zijn. Een fraaie layout zegt helemaal niks, alleen maar dat de
maker meer verstand van aankleden heeft dan de techniek. Daarom heb ik
bijvoorbeeld Vistabits al heel snel de deur gewezen. Dus als je nog eens wat
te schelden hebt, kijk dan de volgende keer eens naar de inhoudelijke kant
van het verhaal, kleuter.

Jan Ikzelf

> [...]

> En dan verwijzen naar een pagina die (gezien de lay-out) in elkaar gezet
> is door een jochie van 14? Hoe serieus kan men dat nemen!

Overigens: ik zit niet te wachten op venijnige reacties van betweters. Ga
maar lekker door met je middelbareschoolwijsheid, mij zie je hier voorlopig
niet terug. Kennelijk wil jij hier eenoog zijn.

Jan Besar

Re: bestandje verwijderen is 40 seconden, kortom Vista wordt traag
Op Sun, 27 Jul 2008 16:50:10 +0200, "Jan Ikzelf"
<j.voorbeeld@gmail.com> schreef:

>mij zie je hier voorlopig
>niet terug.

Gelukkig

Nico

> [...]

> maar lekker door met je middelbareschoolwijsheid, mij zie je hier voorlopig
> niet terug. Kennelijk wil jij hier eenoog zijn.

He he, dacht dat je nooit ging. :')

--
Nico

Jan Ikzelf wrote :

> Overigens: ik zit niet te wachten op venijnige reacties van
> betweters. Ga maar lekker door met je middelbareschoolwijsheid, mij
> zie je hier voorlopig niet terug. Kennelijk wil jij hier eenoog zijn.

Halleluja! Eindelijk een verstandig woord van Jan! Ik hoop van harte
dat je je aan je woord houdt!