Naamgeving

svg1946

Naamgeving
In Windows XP was het eenvoudig: je selecteerde de foto's van een hele map,
gaf de opdracht "naam wijzigen", voerde een naam of getal in en 2 seconden
later waren al je foto's hernoemd. Sinds kort heb ik Vista op mijn laptop en
ik krijg het niet voor elkaar om een map met vakantiefoto's herbenoemd te
krijgen (het zijn er meer dan duizend, dus handmatig veranderen is een hele
klus en ik wil graag weten hoe ik het voortaan ook weer makkelijk doe). Ik
zet de foto's in de gewenste volgorde, selecteer alles, klik rechts op de
eerste, geef die een nummer (tussen haakjes), maar dan neemt Vista een
loopje met me. De volgorde wordt veranderd en er zijn meerdere foto's met
hetzelfde nummer. Hoe zet ik Vista en mijn fotbestanden naar mijn hand?!

Re: Naamgeving
svg1946 schreef op 19-7-2008 1:53:
> [...]
> hetzelfde nummer. Hoe zet ik Vista en mijn fotbestanden naar mijn hand?!

Als ik via google hierover wat lees, ben jij niet de enige met dit
probleem :-( Het beste lijkt te zijn om een 3rd party rename-tool te
gebruiken, bijv.
http://www.download.com/File-Renamer...dlPid=10703208

Lieke

Re: Naamgeving

"karelV" wrote:

> Als ik via google hierover wat lees, ben jij niet de enige met dit
> probleem :-( Het beste lijkt te zijn om een 3rd party rename-tool te
> [...]

Hallo KarelV,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal me File-Renamer nog eigen moeten
maken, want vooralsnog lukt het me niet. Daarom zet ik de foto's maar over op
m'n XP-desktop, om ze op de vertrouwde manier te kunnen benoemen. Daarna ga
ik File-Renamer eens uitgebreider bestuderen.
Lieke
QPC

Re: Naamgeving

"Lieke" <Lieke@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> [...]
> ga
> ik File-Renamer eens uitgebreider bestuderen.

Ga eens naar Windows HELP en typ daar in het zoek venster NAAM WIJZIGEN
Kies dan DE BESTANDSNAAM VOOR EEN FOTO WIJZIGEN en er zal een wereld voor je
open gaan........

Jan Ikzelf

Re: Naamgeving

"QPC" <thvk@xs4all.nl> schreef in bericht

> [...]

> Ga eens naar Windows HELP en typ daar in het zoek venster NAAM WIJZIGEN
> Kies dan DE BESTANDSNAAM VOOR EEN FOTO WIJZIGEN en er zal een wereld voor

Precies!! Men mauwt maar me**** over Vista, maar zelfs Help weten ze niet te
ondersteunen. Vista is gewoon veel stabieler en sneller dan XP.

Re: Naamgeving
Jan Ikzelf expressed precisely :
> Precies!! Men mauwt maar me**** over Vista, maar zelfs Help weten ze
> niet te ondersteunen. Vista is gewoon veel stabieler en sneller dan
> XP.

Vista is op gelijke hardware absoluut /niet/ sneller dan XP!

~PC-freak©~

Re: Naamgeving
Op Sat, 26 Jul 2008 19:18:36 +0200, schreef Mamamegs [MS MVP]
<mamamegs@wilgeenmail.invalid> het volgende.

>Jan Ikzelf expressed precisely :

>Vista is op gelijke hardware absoluut /niet/ sneller dan XP!

Kijk, dat waardeer ik nou van jou, je blijft wel eerlijk ;-)

groetjes Henk

Re: Naamgeving
After serious thinking ~PC-freak©~ wrote :
> Op Sat, 26 Jul 2008 19:18:36 +0200, schreef Mamamegs [MS MVP]
> <mamamegs@wilgeenmail.invalid> het volgende.

> Kijk, dat waardeer ik nou van jou, je blijft wel eerlijk ;-)

Hé, ook MVP's moeten objectief blijven... lol
Vista stelt nu eenmaal hogere systeemeisen dan XP, da's een feit.
Dan kun je niet beweren dat Vista sneller zou zijn dan XP.

Jan Ikzelf

Re: Naamgeving

news:mn.d4867d8754788f9d.72151@wilgeenmail.invalid ...
> Jan Ikzelf expressed precisely :

> Vista is op gelijke hardware absoluut /niet/ sneller dan XP!

> Problemen met Windows Vista?
> www.vistabits.nl

Dan weet jij het beter dan Microsoft zelf die op de persconferentie bij de
introductie duidelijk heeft uitgelegd waarom dat zo is. Mijn ervaring klopte
met wat ze vertelden. Als dat bij jou niet zo is, heb je iets niet goed
gedaan. Ga de specificaties eens lezen, dan kom je er wel achter. Dus wat
nou Vistabits? Je hebt duidelijk geen kaas gegeten van de techniek achter
Vista.

Jan Ikzelf

Re: Naamgeving

news:mn.d4937d875f63424d.72151@wilgeenmail.invalid ...

> [...]
> Vista stelt nu eenmaal hogere systeemeisen dan XP, da's een feit.
> Dan kun je niet beweren dat Vista sneller zou zijn dan XP.

Ga je eens verdiepen in de techniek zelf en niet maar wat beweren op basis
van: ik DENK dat het zo is. Vooral een Dual processor wordt met Vista veel
effectiever gebruikt. En als je het beter weet, moet je dat maar aan die
domme figuren van Microsoft vertellen. OK?