Update

Michel

Update
Waarom zegt Vista mij dat het nodig is een volledig nieuwe update te maken?

Het systeem is ingesteld op het wekelijks maken van een update.

Als ik zo'n volledig nieuwe update maak moet ik dan eerst de updatebestanden
op de externe HD verwijderen of doet Vista dat automatisch?

edward

Re: Update

"Michel" <metrisch_malen@yahoo.com> schreef in bericht
> [...]
>
> Als ik zo'n volledig nieuwe update maak moet ik dan eerst de
> updatebestanden op de externe HD verwijderen of doet Vista dat

dit is al je derde probleem binnen 3 dagen met Vista. Ik geloof dat het
moment daar is dat je ons eens vertelt op wat voor machine je draait.
Laptop?, update XP?, processor?, RAM? grafische kaart?, dat soort dingen.

Detmer

> [...]

> Als ik zo'n volledig nieuwe update maak moet ik dan eerst de
> updatebestanden op de externe HD verwijderen of doet Vista dat

Ik neem aan dat je "backup" bedoelt in plaats van "update".
Na een reeks van incrementele backups gaat Vista op zeker moment weer een
"nieuw begin" maken en komt de melding dat er een compleet nieuwe volledige
backup gemaakt moet worden. Ik vermoed dat het aantal gemaakte deelbackups
wordt geteld en dat bij overschrijding van een zekere waarde deze melding
komt. Dit aantal is jammer genoeg niet te be´nvloeden.
Het is gewenst om de omvang van de externe schijf zodanig te kiezen dat
daarop ruim meerdere volledige backups geplaatst kunnen worden. Je kunt dan
indien nodig ook nog eens teruggrijpen naar een oudere backup. Vista ruimt
de oude backups van bestanden overigens niet op, dat moet je zelf doen. De
zogenaamde "volledige pc-backup" (ofwel de image van de C-schijf)
daarentegen, die je met Vista Ultimate kan maken wordt (helaas) wel
automatisch opgeruimd en vervangen door een nieuwe image. Dit is evenmin te
be´nvloeden. Je kunt hier dus niet teruggrijpen op een oudere image.

m.vr.gr.
Detmer

Michel

Re: Update
"Detmer" <detmer.koppius.nospam@planet.nl> schreef in bericht

> "Michel" <metrisch_malen@yahoo.com> schreef in bericht

> Ik neem aan dat je "backup" bedoelt in plaats van "update".

Vanzelfsprekend. Dom van mij.

> [...]
> deelbackups wordt geteld en dat bij overschrijding van een zekere waarde
> deze melding komt. Dit aantal is jammer genoeg niet te be´nvloeden.

Als ik het goed begrijp is het een heel normale zaak dat Vista die volledig
nieuwe backup voorstelt. Dan is er geen probleem.

> Het is gewenst om de omvang van de externe schijf zodanig te kiezen dat
> daarop ruim meerdere volledige backups geplaatst kunnen worden. Je kunt
> dan indien nodig ook nog eens teruggrijpen naar een oudere backup.

Die externe schijf van 120 GB dient enkel maar voor backups, die
automatische van Vista plus enkele manuele backups van bestanden die niet
door Vista worden gedaan. Ruimte genoeg dus.

> [...]
> wel automatisch opgeruimd en vervangen door een nieuwe image. Dit is
> evenmin te be´nvloeden. Je kunt hier dus niet teruggrijpen op een oudere

Die optie heb ik niet want ik heb de Home Premium versie.

Maar je hebt mij uitstekend geholpen.

Dank.

--
Michel

Michel

Re: Update
"edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> [...]

> moment daar is dat je ons eens vertelt op wat voor machine je draait.
> Laptop?, update XP?, processor?, RAM? grafische kaart?, dat soort

Ik denk dat het een samenlooop van omstandigheden is. Overigens vergiste ik
me hierboven, het gaat niet om update maar om backup.

Dit is mijn machientje dat ik nu een goed djaar heb:

http://nl.packardbell.be/products/at...00790-140.html

RAM is wel uitgebreid tot 2 GB.

Niet echt problemen mee gehad behalve dan de bekende
Vista-compatibiliteitsproblemen van sommige hard- en software.
Maar de voorbije dagen is er wel e.e.a. mis gegaan. Mogelijk heeft dat te
maken met een JAVA-update of met het installeren van een ouder programma
waarbij je een handigheidje moest toepassen om het aan de praat te krijgen.
Dat is misschien mislukt. Zowel de JAVA-update als dat progje staan er nu
niet meer op.

Dank.

--
Michel