Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit

Bergop

Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit
Wil Vista instaleren maar weet niet de juiste keuze tussen 32bit en
64bit.
Dus vandaar de vraag wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit

mvg Bergop

Mark Veldhuis

Re: Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit
> Wil Vista instaleren maar weet niet de juiste keuze tussen 32bit en 64bit.
> Dus vandaar de vraag wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit

Kijk eens hier:
http://vistabits.nl/kiezen_voor_vista_64_bit.html

Mark Veldhuis.

Jan Ikzelf

Re: Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit

"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> Kijk eens hier:
> http://vistabits.nl/kiezen_voor_vista_64_bit.html
>
> --
>

> Met vriendelijke groet,
> Mark Veldhuis.

Maar over de nadelen wordt daar niet gesproken. Zoals drivers die niet in
64-bits beschikbaar zijn. Zeer gekleurde uitleg dus, want dat meer dan 3,2
GB vrijwel altijd voldoende is, wordt nergens verteld. Meer is niet altijd
beter. 64-bits is voor 64-bits systemen bedoeld, en als je geen 64-bits
processor gebruikt, heeft 64-bits Vista geen zin. Stuur mensen voortaan naar
Microsoft zelf, dat is beter dan naar een goedwillende amateur die geen
verstand van zaken heeft.

Andre

Op Sat, 26 Jul 2008 16:51:38 +0200 schreef Jan Ikzelf , :

> [...]
>beter. 64-bits is voor 64-bits systemen bedoeld, en als je geen 64-bits
>processor gebruikt, heeft 64-bits Vista geen zin.

als je geen 64 bits CPU gebruikt,
dan kan je geen vista 64 bits gebruiken.

En drivers voor 64 bit,
daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad hoor.

En ik heb op mijn pc 32 bit vergeleken met 64 bit,
en 64 bit is sneller.
--
Groetjes
André (VB)
Jan Ikzelf

Re: Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit

"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]
>
> En drivers voor 64 bit,
> daar heb ik nog geen enkel probleem mee gehad hoor.
>
> En ik heb op mijn pc 32 bit vergeleken met 64 bit,

Ga nou gewoon eens Microsoft vragen, want dit zijn bakersprookjes. Verder
kun je Vista 64-bits wel degelijk op een 32-bits processor draaien. Verder
is het gewoon bekend dat er minder drivers voor 64bit zijn dan voor 32 bit.
Zelfs de fabrikanten geven dat toe.

Re: Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit
It happens that Jan Ikzelf formulated :

> [...]

> zin. Stuur mensen voortaan naar Microsoft zelf, dat is beter dan naar
> een goedwillende amateur die geen verstand van zaken heeft.

Dank je wel voor je compliment! :-X
Zie al dat ik niet de enige amateur ben die geen verstand van zaken
heeft.
Alle _moderne_ desktop CPU's zijn 64-bits, alleen onder mobiele en
verouderde CPU's vind je nog 32-bits architectuur terug. Er staat ook
duidelijk in het artikel vermeld dat je alleen een 64-bit OS kunt
gebruiken als je beschikt over een 64-bit CPU.
<quote> "Ook moet je processor gebruik maken van een 64-bits
instructieset, om een 64-bits besturingssysteem te kunnen gebruiken."
</quote>
En als je naar de bronvermelding had gekeken, dan had je kunnen zien
dat
deze info deels van Microsoft zelf afkomstig is...

Verder heb je wat betreft drivers niet goed gelezen:
http://vistabits.nl/drivers_voor_vista_64_bit.html

En ook problemen met software en compatibiliteit worden besproken:
http://vistabits.nl/software_in_vista_64_bit.html

Ik werk zelf met Vista Ultimate 64-bit, met 4 GB RAM. Ik ben geen
onoverkomelijke problemen tegengekomen en mijn systeem draait _zeer_
stabiel. Ik heb slechts één programma in compatibiliteitsmodus draaien,
omdat deze niet wilde installeren. Positieve ervaringen dus.

~PC-freak©~

Re: Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit
Op Sat, 26 Jul 2008 18:45:18 +0200, schreef "Jan Ikzelf"
<j.voorbeeld@gmail.com> het volgende.

>Ga nou gewoon eens Microsoft vragen, want dit zijn bakersprookjes. Verder
>kun je Vista 64-bits wel degelijk op een 32-bits processor draaien.

Echt, volgens mij weigert Vista 64, en zelfs alle andere 64bits-OS'en
zelfs te installeren als hij geen 64-bit systeem ziet.

groetjes Henk

Re: Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit
Jan Ikzelf pretended :

> Verder kun je Vista 64-bits wel degelijk op een 32-bits processor
> draaien.

Waar haal je dat vandaan? Je kunt geen 64-bits OS installeren op
32-bits hardware.

~PC-freak©~

Re: Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit
Op Sat, 26 Jul 2008 19:16:13 +0200, schreef Mamamegs [MS MVP]
<mamamegs@wilgeenmail.invalid> het volgende.

>Jan Ikzelf pretended :

>Waar haal je dat vandaan? Je kunt geen 64-bits OS installeren op
>32-bits hardware.

Ach ja, Jan zegt maar wat, zelf kan hij dit nooit uitgeprobeert hebben,
want dan wist hij dat het gewoon niet kan.

groetjes Henk
ko

Re: Wat is het verschil tussen Vista 32bit en 64bit

"Jan Ikzelf" <j.voorbeeld@gmail.com> schreef in bericht
news:488b549f$0$10347$e4fe514c@dreader22.news.xs4a ll.nl...

> [...]

> is het gewoon bekend dat er minder drivers voor 64bit zijn dan voor 32
> bit. Zelfs de fabrikanten geven dat toe.

Via welke weg heb je deze bakerpraatjes gehoord?
Ik zou haast zeggen kom eens langs met je 32 bit machine dan kun je proberen
om daar 64 bit Vista op te installeren, pure onzin.!!
Andersom is wel waar op elke 64 bit processor lun je ook een 32 bit OS
installeren, ik ben bang dat je deze gegevens door elkaar hebt gehaald.

Ko