Brower start niet op.

Michel

Brower start niet op.
In een andere draad ("Taal plots gewijzigd") vroeg ik assistentie bij het
plots opdoemen van Engelstalige mappen. Via systeemherstel is daaraan
verholpen. Maar er is toch een en ander gecorrumpeerd in mijn systeem zoals
een dubbele 'Documenten'-map en programma's die niet meer werkten. Ik heb
dat wel kunnen oplossen maar mijn browser doet nu weer nukkig. Ik gebruik
Firefox en bij het opstarten krijg ik vier keer na elkaar volgende melding
in een venstertje:

"Firefox kon dit item niet installeren vanwege een fout in de
chrome-registratie. Neem contact op met de maker over dit probleem."

Door telkens op 'enter' te drukken verdwijnt het vensterje en dan start
Firefox op en werkt zo te zien naar behoren.

Ik denk niet dat "de maker" er veel aan kan doen.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Dank.

--
Michel

Mark Veldhuis

Re: Brower start niet op.
> [...]
> Firefox op en werkt zo te zien naar behoren.
>
> Ik denk niet dat "de maker" er veel aan kan doen.
> Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Geen idee. lol
Maar...probeer eens een nieuw profiel aan te maken in firefox. Je
begint dan helemaal "schoon", zonder add-ons, bookmarks, e.d.
Start, daar intikken:

firefox.exe -profilemanager

Daar kun je een nieuw profiel aanmaken en daarmee starten. Is je
probleem dan weg, kun je met het nieuwe profiel verder werken. Om je
bookmarks dan terug te krijgen zou je foxmarks kunnen gebruiken (super
handige add-on).

Mark Veldhuis.

Michel

Re: Brower start niet op.
"Mark Veldhuis" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]
> terug te krijgen zou je foxmarks kunnen gebruiken (super handige add-on).

Dank voor je suggestie maar helaas hielp dit niet.

Maar de wegen van computers zijn ondoorgrondelijk. Zonder dat het eigenlijk
de bedoeling was heb ik het probleem opgelost.
Voor zover het je interessert hier het korte relaas:

- ik gebruik Firefox 3
- ik verwijderde F3 helemaal inclusief eigen gegevens en alle restanten op
het systeem dit in de hoop dat dit chrome-probleem ook weg zou zijn.
- ik herinstalleerde F3 maar helaas, nog altijd die vervelende venstertjes.
Nou ja, zo'n ramp is dat nu ook niet.
- ik wil ook erg graag een bepaalde add-on installeren maar nu blijkt dat
die niet beschikbaar is voor F3, wel voor F2
- ik downgrade naar F2 en het systeem begint nét niet te roken - lol -
- vlug alles weer verwijderd en F3 opnieuw geïnstalleerd
- en kijk, nu start hij heel normaal op zonder geroep over chrome
registratie

Heeft me weer heel veel zoekwerk bespaard :-))

In ieder geval ben ik door jouw suggestie op het bestaan van profiles
gewezen en dat lijkt wel nuttug. Bedankt.

--
Michel