Taal plots gewijzigd

Michel

Taal plots gewijzigd
Om een niet te verklaren reden zijn diverse Vista-mappen van taal veranderd.
Ik heb een Nederlandse versie maar o.a. de mappen 'documents, pictures,
music, desktop, searches, saved games, contacts' zijn nu allemaal in het
Engels. De map 'documenten' bestaat ook nog maar de inhoud zit nu verdeeld
over 'documents' en 'documenten'. Als ik alles onder één map onder will
brengen dan krijg ik geen toelating alhoewel ik de enige gebruiker en
administrator ben. Weet iemand raad?

Dank

--
Michel

Re: Taal plots gewijzigd
Michel schreef op 15-7-2008 23:53:
> [...]
> over 'documents' en 'documenten'. Als ik alles onder één map onder will
> brengen dan krijg ik geen toelating alhoewel ik de enige gebruiker en

Systeemherstel ??

Michel

Re: Taal plots gewijzigd
news:229e4$487dafa0$5353d4bc$30434@cache120.multik abel.net...

> Systeemherstel ??

Inderdaad, dat heeft de taalanomalie opgelost.

Maar ik blijf twee mappen 'documenten' behouden - nu wel in het
Nederlands:-)

Een deel van de mappen werd daarin gekopieerd, helemaal of gedeeltelijk.

Her rare is dat de ene map 'documenten' met het bekende gele icoontje wordt
aangegeven, zoals de mappen die je zelf kunt maken. De andere map
'documenten' heeft een blauw-groene kleur zoals bijvoorbeeld de mappen
Afbeeldingen, Muziek, Video's etc.

Maar alles is nu keurig in het Nederlands.

Dank voor je reactie en mocht je nog iets kunnen vertellen over die
documentenmappen dan hoor ik het graag.

--
Michel

Re: Taal plots gewijzigd
Michel schreef op 16-7-2008 12:43:

> [...]
> aangegeven, zoals de mappen die je zelf kunt maken. De andere map
> 'documenten' heeft een blauw-groene kleur zoals bijvoorbeeld de mappen

Twee submappen Documenten in dezelfde map ?? Dat kan/mag toch helemaal niet?
Via Start - Documenten kom je waarschijnlijk in die tweede
'blauw-groene'. Dat zou dan de 'goede' zijn.
Kun je de bestanden uit die eerste Documenten dan niet gewoon
verplaatsen en de map opdoeken?

ko

Re: Taal plots gewijzigd

news:bf530$487de405$5353d4bc$26638@cache100.multik abel.net...

> [...]
> Dat zou dan de 'goede' zijn.
> Kun je de bestanden uit die eerste Documenten dan niet gewoon verplaatsen

Voorzichtig er is ook de junction "mijn documenten"die is wel nodig!!
Ko

> [...]

> Dat zou dan de 'goede' zijn.
> Kun je de bestanden uit die eerste Documenten dan niet gewoon verplaatsen

Ja, dat heb ik gedaan. De inhoud van de gele map 'documenten' naar de andere
gesleept en een paar dubbele bestanden weggegooid. Alles lijkt nu weer oké
behalve met de brower (zie nieuw bericht). Ik heb de indruk dat de problemen
begonnen zijn na een update van Java. Na die update waren er plots een paar
images uit enkele virtuele drives verdwenen. Na systeemherstel is die update
ongedaan gemaakt maar ik durf hem niet meer te herinstalleren.

Dank voor de gewaardeerde hulp.

--
Michel

> [...]

> Dat zou dan de 'goede' zijn.
> Kun je de bestanden uit die eerste Documenten dan niet gewoon verplaatsen

Dat mijn pc rare dingen heeft gedaan de voorbije dagen is wel duidelijk. Het
waarom heb ik het raden naar. Maar nu begint er toch iets te dagen. Die
dubbele documentenmap zou er wel eens gekomen kunnen zijn omdat er zomaar
opeens zonder aanwijsbare reden een standaardgebruikersaccount in mijn pc is
gekomen. Die gebruiker heet "ASP.NET Machine Account". Bovendien is er ook
een gastaccount komen opdagen maar die is uitgeschakeld. Ik heb helemaal
geen accounts aangemaakt en weet ook niet waar die ASP vandaan komt. Of
staat die account er al langer? Heeft die iets te maken met Microsoft NET
Framework dat ik een hele tijd gelden als update binnekreeg? Heeft iemand
goede raad?

Dank bij voorbaat.

--
Michel

Re: Taal plots gewijzigd
Michel schreef op 16-7-2008 20:18:

> [...]
> Framework dat ik een hele tijd gelden als update binnekreeg? Heeft iemand

ASP.NET is inderdaad een account dat aangemaakt is door .net framework .
Eigelijk zou het niet zichtbaar mogen zijn. Je mag het verwijderen. Voor
zover ik weet is het gast-account altijd aanwezig (en ook niet te
verwijderen).
Maar die andere accounts zullen op _jouw_ account geen invoed hebben.

Kun je trouwens die tweede (overtollige) map documenten niet gewoon wissen?

Michel

Re: Taal plots gewijzigd
"karelV" <karelV@degroeten.local> schreef

> ASP.NET is inderdaad een account dat aangemaakt is door .net framework .
> Eigelijk zou het niet zichtbaar mogen zijn. Je mag het verwijderen.

Je gelooft me wellicht niet maar ik ging naar 'Gebruikersbeheer' om die
account te verwijderen maar hij was er niet meer. Stond ik daar even te
gapen. Maar uiteindelijk heb ik hem toch gevonden na klikken op 'een andere
account beheren'. Hoe ik daar eerder vandaag op terecht kwam is me een
raadsel, zoals zo veel de voorbije dagen :-) Maar wellicht heeft die
ASP.NET Machine Account er altijd al gestaan maar was hij niet zichtbaar
voor mij.

>Voor zover ik weet is het gast-account altijd aanwezig (en ook niet te
>verwijderen).

Ja, die staat ook op die plek.

> Maar die andere accounts zullen op _jouw_ account geen invoed hebben.

Dat is een geruststelling.

> Kun je trouwens die tweede (overtollige) map documenten niet gewoon
> wissen?

Heb ik gedaan. Hij was helemaal leeg nadat ik alles had overgezet naar de
reguliere documentenmap. Blijft nu enkel maar het probleempje met die
Firefox-browser maar daar klampt ik wel een ander forum voor aan want het
blijkt geen Vista-probleem te zijn heb ik inmiddels uitgevogeld.

Karel V, hartelijk dank voor de moeite.

--
Michel