WPD foutmelding

Jaap Romeyn

WPD foutmelding
Beste expers,
Nog een vraag voor jullie.
Mijn netwerk werkt niet goed
Nu heb ik een uitroepteken gezien op volumestuurprogramma voor
WPD-bestandssysteem
Heb de stuurprogrammas laten bijwerken online, maar de melding werd gedaan
stuurprogramma is goed.
Hope kan ik het uitroepteken weg krijgen, er is iets niet goed geinstalleerd
lijkt mij.
Dat kan de rede zijn dat ik geen bestandentoegang heb in mijn netwerk van
andere pc`s.
Ik hoor het graag even terug.
Groet, Wouter

Re: WPD foutmelding
Jaap Romeyn schreef op 15-7-2008 21:45:
> [...]
> geinstalleerd lijkt mij.
> Dat kan de rede zijn dat ik geen bestandentoegang heb in mijn netwerk

"WPD stands for Windows Portable Device. It's the driver that allows you
to treat your CF and MS cards and USB sticks as a devices for Media
Syncing. It is also required for ReadyBoost to work."

Ik denk dus dat dat uitroepteken weinig te maken heeft met netwerkproblemen.
Welke (exacte!) foutmelding krijg je als je een bestand op de andere pc
probeert te openen?

Jaap Romeyn

Re: WPD foutmelding
Ik krijg dan het bericht U bent niet gemaxhtigd ... Het is een STOP bericht
uit Vista..
Maar ik heb alles op delen staan op beide pc s.
news:bf150$487d0319$5353d4bc$23695@cache100.multik abel.net...

> [...]
> netwerkproblemen.
> Welke (exacte!) foutmelding krijg je als je een bestand op de andere pc

Re: WPD foutmelding
Jaap Romeyn schreef op 16-7-2008 10:44:
> Ik krijg dan het bericht U bent niet gemaxhtigd ... Het is een STOP
> bericht uit Vista..

Dat is niet de volledige foutmelding ...
Heb je nou die test met 'testmap' uitgevoerd zoals ik je in een ander
draadje heb aangeraden?

Jaap Romeyn

Re: WPD foutmelding
Heb ik gedaan zoals je hebt beschreven.
ik kan op de andere pc de map test zien maar niet openen.
Er staat we; een groen balkje onder de map. dus denk ik oke, maar niet dus.
Vreemd voor mij, Wat kan het zijn?
news:5a255$487db72e$5353d4bc$20205@cache100.multik abel.net...

> Dat is niet de volledige foutmelding ...
> Heb je nou die test met 'testmap' uitgevoerd zoals ik je in een ander
> draadje heb aangeraden?

Jaap Romeyn

Re: WPD foutmelding
Nu zie ik ook de code 10 tussen hakjes staan onder in het venster STOP niet
gemachtigd

"Jaap Romeyn" <jozeflemmens@casema.nl> schreef in bericht
news:9ea1f$487db8d6$5357b101$29252@cache110.multik abel.net...
> [...]
> ik kan op de andere pc de map test zien maar niet openen.
> Er staat we; een groen balkje onder de map. dus denk ik oke, maar niet

Re: WPD foutmelding
Jaap Romeyn schreef op 16-7-2008 11:01:
> Heb ik gedaan zoals je hebt beschreven.
> ik kan op de andere pc de map test zien maar niet openen.

Wat staat er dan letterlijk ...

Computer - Netwerk - <naam van andere pc> - map Test klikken, dan komt
er blijkbaar een foutmelding, welke?

Jaap Romeyn

Re: WPD foutmelding

news:8d27e$487dd4b1$5353d4bc$17131@cache100.multik abel.net...

> Wat staat er dan letterlijk ...
>
> Computer - Netwerk - <naam van andere pc> - map Test klikken, dan komt er
> blijkbaar een foutmelding, welke?

De Foutmelding die gaat ontstaan als ik op de icoontjes klik in het
zichtbaar gemaakt structuur op de andere pc, komt de melding:

\\PC Is niet toegankkelijk u hent mogelijk niet de juiste machtiging vooe
deze netwerkbron neem kontackt op net de beheerder.
Het apparaat is niet klaar
Oke

De test map op de andere pc is dus zichtbaar maar niet te openen.
Ik heb alle beveiligingen die ik maar kon vinden uit gezet.
En alles op delen gezet, wel zichtbaar op de andere pc maar niet te openen.
Vreemd voor mij, als leek, Karel weet jij de oplossing hiervoor?
Gr Wouter

Re: WPD foutmelding
Jaap Romeyn schreef op 17-7-2008 12:31:

> [...]

> En alles op delen gezet, wel zichtbaar op de andere pc maar niet te openen.
> Vreemd voor mij, als leek, Karel weet jij de oplossing hiervoor?

Nee, de clue zit hem in 'Het apparaat is niet klaar' (Device not ready),
maar _die_ opmerking ben ik bij netwerken nog nooit tegengekomen.

Die twee pc's hebben wel allebei gewoon internet-verbinding? Via een
router? Bedraad met utp-kabel of draadloos?
Kunnen ze elkaar gewoon pingen?

Jaap Romeyn

Re: WPD foutmelding

news:8fca5$487f25c7$5353d4bc$27187@cache100.multik abel.net...

> [...]
>
> Die twee pc's hebben wel allebei gewoon internet-verbinding? Via een
> router? Bedraad met utp-kabel of draadloos?

Nee een pc zegt geen toegang, Heeft geprobeert te pingen, maar andere
reageert niet.
Beide pc hebben een draadloos verbinding en gaan goed online.
een richting verkeer in het netwerk dus