In netwerk mappen openen

Jaap Romeyn

In netwerk mappen openen
Beste expers,

Graag jullie oplossing.
Ik heb onder Vista nootboek en pc met elkaar in netwerk laten verbinden.
Nu kan ik al de hoofdmappen van beide pc, waar ik delen op heb vrijgegeven
zien.
ook de beide pc`s worden goed herkend.
Maar de onderliggende documenten kan ik niet openen.
Heb alles ingesteld onder administrator.
Ik ben niet bevoegd om de mappen te openen, is het bericht.
Wat moet ik anders nog instellen op op beide pc alles te kunnen openen en
weizigen in documeten.
Ook wil ik graag kunnen opslaan van de een naar de ander.

Wie heeft de oplossing, ik hoor het heel graag.

Met groet, Wouter

Re: In netwerk mappen openen

"Jaap Romeyn" <jozeflemmens@casema.nl> schreef in bericht
news:26fd1$487c8952$5357b101$28108@cache110.multik abel.net...
> [...]
> weizigen in documeten.
> Ook wil ik graag kunnen opslaan van de een naar de ander.
>
> Wie heeft de oplossing, ik hoor het heel graag.

Ben je ook een optie tegen gekomen in het netwerk waar je wachtwoorden kon
invullen??
En er is daar ergens een optie, om iedereen toegang te geven.
En ook zo iets om geen wachtwoorden te gebruiken e.d.

--
Mvrg!

Re: In netwerk mappen openen
Jaap Romeyn schreef op 15-7-2008 13:27:
> [...]
> en weizigen in documeten.
> Ook wil ik graag kunnen opslaan van de een naar de ander.
>
> Wie heeft de oplossing, ik hoor het heel graag.

Simpel beginnen met een 'test'map:
1. In Netwerkcentrum 'met wachtwoord beveiligd delen' uitschakelen, zie
ook http://www.vistabits.nl/netwerk.htm
2. Maak een testmap aan, bijv c:\test
3. Die map delen - 'Selecteer personen met wie u wilt delen' - de groep
'Iedereen' toevoegen - machtigingsniveau op 'Bijdrager' instellen.
4. Bij Eigenschappen van die map - tabblad Beveiliging - zorg ervoor dat
de groep Iedereen daarbij staat met voldoende lees- en schrijfrechten.

Als dat werkt, je eigen gedeelde mappen op deze punten controleren.