Snelkoppelingen allemaal vervangen

M. Prins

Snelkoppelingen allemaal vervangen
Op mijn computer heeft zich het volgende probleem voorgedaan: om onduidelijke
redenen openen alle snelkoppelingen hetzelfde programma. Niets werk meer. Ook
regedit niet.

Re: Snelkoppelingen allemaal vervangen
M. Prins schreef op 15-7-2008 11:31:
> Op mijn computer heeft zich het volgende probleem voorgedaan: om onduidelijke
> redenen openen alle snelkoppelingen hetzelfde programma. Niets werk meer. Ook
> regedit niet.

Doet systeemherstel het nog wél ?
http://www.pcleek.com/Windows-Vista/...ows-Vista.html

M. Prins

Re: Snelkoppelingen allemaal vervangen
Op zich wel (via configuratiescherm), maar kan het proces niet afronden
vanwege een "onbekende fout".

"karelV" wrote:

> Doet systeemherstel het nog wél ?
> http://www.pcleek.com/Windows-Vista/...ows-Vista.html

M. Prins

Re: Snelkoppelingen allemaal vervangen
Kleine correctie/aanvulling: regedit doet het nu wel...

M. Prins schreef op 15-7-2008 19:45:
> Op zich wel (via configuratiescherm), maar kan het proces niet afronden
> vanwege een "onbekende fout".

Ik lees dat regedit het nu weer wel doet. Heb je daarvoor iets
bijzonders uitgehaald, of kwam hij spontaan weer terug??

Alleen de snelkoppelingen doen het niet meer .... welk "hetzelfde
programma" openen die dan?

M. Prins

Re: Snelkoppelingen allemaal vervangen
Nee, niets bijzonders. Aanvankelijk opende iTunes (zoals bij iedere andere
snelkoppeling, om jouw tweede vraag alvast te beantwoorden) maar als ik het
via de Windowsmap probeer opent Regedit wel. Of kan dat te maken hebben met
het (gedeeltelijk uitgevoerde) Systeemherstel? De vraag is wat nu te doen...

M. Prins schreef op 16-7-2008 9:03:
> [...]
> het (gedeeltelijk uitgevoerde) Systeemherstel? De vraag is wat nu te doen...

Een nieuw aangemaakte snelkoppeling doet het waarschijnlijk dus ook niet
..... Als dat zo is, zou het kunnen zijn dat de .lnk bestandsassociatie
gemold is. Die is zo wel te herstellen:

File association fixes for Windows Vista
http://www.winhelponline.com/article...ows-Vista.html

Rechtsklik in het tabelletje op lnk, sla het .zip bestand op. Uitpakken
en dubbelklikken op lnkfix_vista.reg . Nu worden alle registerwaarden
die met lnk (snelkoppelingen) te maken hebben hersteld in het register.
Wie weet ......

M. Prins

Re: Snelkoppelingen allemaal vervangen
Probleem opgelost! Alles werkt weer als vanouds. Enorm bedankt!!

M. Prins schreef op 16-7-2008 19:47:
> Probleem opgelost! Alles werkt weer als vanouds. Enorm bedankt!!

Leuk te horen, bedankt voor de terugmelding!