geen wifi-signaal op de laptop te zien

Beste mensen
Ik zit met een probleem waar ik geen raad mee weet.

Sinds vandaag heb ik een nieuwe Asus laptop met daarop Vista premium. Thuis
heb ik een router van het type linksys staan met daarop aangesloten een
omnidirectionale buitenantenne. Nu doet zich het vreemde voor: Ik kan via
mijn destop het wifi-signaal zien. Dat staat op zo`n 80% sterkte. Het is
krachtig dus ik ging ervan uit dat ik dit signaal k op mijn laptop zou
kunnen zien. Dat is echter niet het geval. De laptop staat op de zelfde plek
als mijn destop. Ik heb het SSID niet uitgeschakeld. Dat is dus gewoon
zichbaar dus daar kan het niet aan liggen. De zaak wordt nog vreemder als ik
met de laptop van een vriend kijk of er een signaal is. Dat blijkt k het
geval te zijn.

Heeft iemand misschien een idee waar het probleem zich in de laptop
bevind? Ik ben nog niet zo thuis in Vista en hoop dus dat iemand mij hier
verder kan helpen.

Bertje

Re: geen wifi-signaal op de laptop te zien
> [...]
>
> Heeft iemand misschien een idee waar het probleem zich in de laptop
> bevind? Ik ben nog niet zo thuis in Vista en hoop dus dat iemand mij hier

Misschien staat WiFi op je LapTop uit???
Op Laptops kun je het WiFi meestal door een toetsen combinatie
in en uitschakelen...

--
Gr.
Bertje

Jan Besar

Op Tue, 15 Jul 2008 01:40:27 +0200, "W" <xxx.no@spam.xxx.xx.> schreef:

>Beste mensen

>Heeft iemand misschien een idee waar het probleem zich in de laptop
>bevind? Ik ben nog niet zo thuis in Vista en hoop dus dat iemand mij hier
>verder kan helpen.

Staat de WiFi wel aan op je laptop?

Jan
BvdB

"W" <xxx.no@spam.xxx.xx.> wrote in message
news:35ca3$487be3e4$5248736b$25877@cache2.tilbu1.n b.home.nl...

> [...]

ik
> met de laptop van een vriend kijk of er een signaal is. Dat blijkt k het

Mmmm, weer het standaard probleem dat je laptop ingesteld staat op
Amerikaans (en dus alleen de kanalen 1 t/m 11 ondersteund) terwijl de router
op 13 (of 12) staat uit te zenden?

Ruben van der Leij

On 2008-07-15, BvdB <bvdb@nospam.nospam> wrote:

> Mmmm, weer het standaard probleem dat je laptop ingesteld staat op
> Amerikaans (en dus alleen de kanalen 1 t/m 11 ondersteund) terwijl de router
> op 13 (of 12) staat uit te zenden?

Onwaarschijnlijk, want dan zou 'ie wel de accesspoints van de buren zien.

--
Ruben

Harrison's Postulate: For every action, there is an equal and opposite criticism.

Re: geen wifi-signaal op de laptop te zien

"BvdB" <bvdb@nospam.nospam> schreef in bericht
> [...]

> Mmmm, weer het standaard probleem dat je laptop ingesteld staat op
> Amerikaans (en dus alleen de kanalen 1 t/m 11 ondersteund) terwijl de

Nee dat is niet het probleem. De router staat n.l. op kanaal 5 te zenden.

Sparco1963

On Wed, 16 Jul 2008 19:41:51 +0200, "W" <xxx.no@spam.xxx.xx.> wrote:

>"BvdB" <bvdb@nospam.nospam> schreef in bericht

>Nee dat is niet het probleem. De router staat n.l. op kanaal 5 te zenden.

Heb ook zoiets ervaren met een Sony Vaio laptop.
De WiFi adapter stond ingesteld op 5 Ghz en niet op 2.4 Ghz.
Na inschakelen van de 2.4 modus werd de router wel gezien.
Misschien bij jou ook het geval.

Succes

Jos
Hans

W wrote:
> [...]
> Heeft iemand misschien een idee waar het probleem zich in de laptop
> bevind? Ik ben nog niet zo thuis in Vista en hoop dus dat iemand mij

Mogelijk staat de laptop ingesteld voor B-netwerken (11Mb) en niet voor
G-netwerken (54 Mb) ?

Succes , Hans.

Re: geen wifi-signaal op de laptop te zien

"Hans" <h_colijnNO@SPAMhotmail.com> schreef in bericht

> Mogelijk staat de laptop ingesteld voor B-netwerken (11Mb) en niet voor
> G-netwerken (54 Mb) ?
>
> Succes , Hans.

Nee, de laptop staat nu goed. Het aanvankelijke probleem ging schuil in het
feit
dat er een andere pc op de kabel werd gezet waarvoor ik het modem eerst
moest resetten.
De destop, let op! De bekabelde destop werkt nu niet meer als ik hem in de
router
druk. De adressering in de router staan kennelijk verkeerd.

Gert Carleer

Re: geen wifi-signaal op de laptop te zien
Hallo,

Ben jij toevallig verbonden bij 'Telenet'?

Ik heb de laatste tijd herhaaldelijk gemerkt dat zij mijn router
herprogrammeerde, zodat ik er niet meer op kon verbinden.
Een reset was de oplossing.
Dag nadien hetzelfde verhaal... Maar ik ben niet dom.
Ik plaatste twee routers na elkaar en alles werkt nu al meer dan een maand.
De eerste hebben zij veranderd, de tweede werkt nog altijd zozals ik wil.
En de verbinding blijft probleemloos.

Greetings,
Gert

"W" <xxx.no@spam.xxx.xx.> schreef in bericht