dual boot met Vista 32 bit oem en Vista 64 bit oem toegestaan?

Massimo

dual boot met Vista 32 bit oem en Vista 64 bit oem toegestaan?
Hallo,

Het idee om Vista 32 bit en Vista 64 bit te combineren in een dual
boot trekt me wel aan. Ik ben heel nieuwsgierig naar de 64 bitsversie.
Het idee meer geheugen te kunnen gebruiken lijkt me mooi. Maar als dat
alleen kan via full versies dan laat ik het maar (vanwege budget). Ik
kan me nl. voorstellen dat M$ dan zegt: "hé, je kunt een systeem kopen
met een oemversie maar *twee* oem versies, dat kan niet kloppen.
Minstens 1 ervan koop je dan ook maar retail".

Heeft iemand hier ervaring mee?

Massimo
Andre

Re: dual boot met Vista 32 bit oem en Vista 64 bit oem toegestaan?
Op Mon, 14 Jul 2008 04:09:24 +0200 schreef Massimo , :

> [...]
>met een oemversie maar *twee* oem versies, dat kan niet kloppen.
>Minstens 1 ervan koop je dan ook maar retail".

Naar het schijnt, (nog niet getest), werkt het registratienummer ,
zowel op een 32 bit versie als op een 64 bit versie.
En als ze op dezelfde pc's staan zou er geen probleem mogen zijn.
Je zou ze dan beide kunnen activeren.

>Heeft iemand hier ervaring mee?

Niet echt, ik werk alleen met de 64 bit versie,
maar ik ga dat eens uittesten.
--
Groetjes
André (VB)

Op Mon, 14 Jul 2008 09:14:39 +0200 schreef Andre , :

> [...]
>Je zou ze dan beide kunnen activeren.

>Niet echt, ik werk alleen met de 64 bit versie,

getest en zoals ik dacht , geen probleem,
Vista Home premium 32 & 64 bit, in dual boot,
beide geactiveerd via internet met dezelfde code
van mijn originele 64 bit versie.
--
Groetjes
André (VB)
Massimo

On Mon, 14 Jul 2008 09:14:39 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

> [...]
>zowel op een 32 bit versie als op een 64 bit versie.
>En als ze op dezelfde pc's staan zou er geen probleem mogen zijn.

Dat zou mooi zijn.

>Niet echt, ik werk alleen met de 64 bit versie,
>maar ik ga dat eens uittesten.

Leuk! Meld je het even als het (niet) lukt?

Massimo

Massimo

On Mon, 14 Jul 2008 14:15:48 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

>getest en zoals ik dacht , geen probleem,
>Vista Home premium 32 & 64 bit, in dual boot,
>beide geactiveerd via internet met dezelfde code
>van mijn originele 64 bit versie.

Dank voor de terugmelding.

Huh!? Bedoel je nou dat je vanaf je 64-bits OEM die dan blijkbaar net
als bij een full version alle WindowsVista versies 'in zich heeft'
gratis en voor niets ook de 32-bits versie ervan kunt installeren?
Vast niet, maar zo klinkt het wel.

Je hebt toch zeker 2 OEMschijfjes: 1 32-bits en 1 64-bits?
Maar dan kan je toch niet dezelfde code gebruiken voor het activeren?

Mij zijn groot veel dom maar ik snap het niet.

Op Sun, 20 Jul 2008 09:10:50 +0200 schreef Massimo , :

> [...]
>Vast niet, maar zo klinkt het wel.
>
>Je hebt toch zeker 2 OEMschijfjes: 1 32-bits en 1 64-bits?

Inderdaad 2 schijfjes,
1 dvd 32 bit gedownload
en 1 dvd 64 Bit aangekocht (met codenummer, uiteraard )

>Maar dan kan je toch niet dezelfde code gebruiken voor het activeren?

Toch wel, op dezelfde pc met dezelfde codenummer, en beide geactiveerd
zonder probleem.

Je mag van Microsoft kiezen of je 32 bit of 64 bit gebruikt.

--
Groetjes
André (VB)
ko

Re: dual boot met Vista 32 bit oem en Vista 64 bit oem toegestaan?

"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

> [...]

> zonder probleem.
>
> Je mag van Microsoft kiezen of je 32 bit of 64 bit gebruikt.

Klopt maar in de licentie staat duidelijk OF 32 OF 64 bit niet beide! dat
kan en mag wel met een OEM en een RETAIL versie.

Op Sun, 20 Jul 2008 11:34:42 +0200 schreef ko , :

>Klopt maar in de licentie staat duidelijk OF 32 OF 64 bit niet beide! dat
>kan en mag wel met een OEM en een RETAIL versie.

Er draait altijd maar 1 van de 2 he :-))

--
Groetjes
André (VB)
Massimo

Re: dual boot met Vista 32 bit oem en Vista 64 bit oem toegestaan?
Hallo André,

On Sun, 20 Jul 2008 09:43:02 +0200, Andre <me@privacy.invalid> wrote:

> [...]
>en 1 dvd 64 Bit aangekocht (met codenummer, uiteraard )

>Toch wel, op dezelfde pc met dezelfde codenummer, en beide geactiveerd

Ah, gaat dat zo. Heel interessant.

>Je mag van Microsoft kiezen of je 32 bit of 64 bit gebruikt.

Dat klinkt alsof je dus voor 32bit OF voor 63bit moet kiezen, niet
voor afwisselend... en dus in feite voor beide.

Maar goed, je bedoelt blijkbaar toch dat je ze beide -in dual boot-
kunt gebruiken. :-)

Massimo

Massimo

On Sun, 20 Jul 2008 11:34:42 +0200, "ko" <ko@nospam.nl> wrote:

>"Andre" <me@privacy.invalid> schreef in bericht

>Klopt maar in de licentie staat duidelijk OF 32 OF 64 bit niet beide! dat
>kan en mag wel met een OEM en een RETAIL versie.

Ja, dat was ook mijn idee. Van M$ verwacht ik niet anders. ;-)

>Ko

Massimo