zelf wakker worden uit de slaapstand

Nico

zelf wakker worden uit de slaapstand
Als mijn PC in de slaapstand wordt gezet blijkt hij na een aantal minuten
weer uit zichzelf te zijn opgestart.
Weet iemand hoe dit kan?
Jan Besar

Re: zelf wakker worden uit de slaapstand
Op Sun, 13 Jul 2008 10:28:05 -0700, Nico
<Nico@discussions.microsoft.com> schreef:

>Als mijn PC in de slaapstand wordt gezet blijkt hij na een aantal minuten
>weer uit zichzelf te zijn opgestart.
>Weet iemand hoe dit kan?

Hangt die PC ineen netwerk?
Zo ja, wellcht staat je Wake-up on Lan aan.

Jan
Nico

Re: zelf wakker worden uit de slaapstand
De ACER PC staat op zichzelf en is slechts een week oud. Bij energiebeheer
lijkt alles goed te staan. Wanneer de slaapstand wordt gekozen gaat direct
het beeldscherm uit en een tijdje later hoor ik ook geen computergeluiden
meer(ventilatoren en harde schijf). Toch begint het ding op onregelmatige
tijde steeds weer uit zichzelf op te starten.

Nico schreef op 14-7-2008 21:18:
> [...]
> meer(ventilatoren en harde schijf). Toch begint het ding op onregelmatige
> tijde steeds weer uit zichzelf op te starten.

Het is mogelijk dat in de Taakplanner taken gedefinieerd zijn, waarvoor
aangegeven is dat ze de pc uit de slaapstand mogen halen.

Ik neem aan dat als je de pc écht afsluit (dus niet in de slaapstand)
dat hij dan wel braaf uit blijft. Klopt dat?

Nico

Re: zelf wakker worden uit de slaapstand
Bij afsluiten blijft hij inderdaad uit

"Jan Besar" wrote:

> Hangt die PC ineen netwerk?
> Zo ja, wellcht staat je Wake-up on Lan aan.
>
> Jan

Nico

Re: zelf wakker worden uit de slaapstand
Ja dat klopt

Nico schreef op 14-7-2008 23:26:
> Ja dat klopt

Dan Taakplanner maar eens bestuderen ... Misschien is er ook een ander
programma dat iets wil doen (updaten bijvoorbeeld) en waarvoor is
aangegeven dat het de pc daarvoor uit de slaapstand mag halen.

Nico

Re: zelf wakker worden uit de slaapstand
Er zat diep verborgen in de taakplanner inderdaad een vinkje teveel
Bedankt voor de tip
Nico

> [...]

> programma dat iets wil doen (updaten bijvoorbeeld) en waarvoor is
> aangegeven dat het de pc daarvoor uit de slaapstand mag halen.

Zo zo!
Ik had vroeger met XP hetzelfde probleem, en nooit daar aan gedacht!
Ik vond het altijd maar vreemd, als de pc weer uit ze eigen aan ging!

Met Vista trouwens geen last meer!

--
Mvrg!
Bello