Taakbeheer!

Huib

Taakbeheer!
Hallo,
Vooreerst dank aan diegenen die meegedacht hebben wat onder Taakplanner
staat en voor de duidelijkheid
hier een paar rechtzettingen
Korte beschrijving:
-na het opstarten blijft de disk noch een tijdje actief waardoor een
onmiddellijke internet verbinding vetraagd
-al een verbetering aangebracht door in de "taakplanner" bij het opstarten
system restore & back-up controle af te zetten bij het opstarten
-de disk is nu 25sec still en is dan voor 3 minuten nog actief

-Superfetch niets gevonden en defrag loopt zeker niet in de achtergrond
-Verder zijn er spijtig genoeg een paar misverstanden geweest waar ik nu zo
juist achter kom: de vraag werd gesteld naar "taakbeheer" en ik was enkel
aan
het kijken in de actieve taken in de "taakplanner"

Nog het volgende gevonden:
-na een onmiddellijke restart stelde ik vast dat op dat ogenblik nog een
"Task engineering planning " actief was.
-na het opzoeken ervan kwam ik in "taakbeheer" terecht een functie die me
niet bekend was (enkel te bereiken denk ik via CTRl+Alt+Del en dan
"taakbeheer" kiezen.
-ik zag daar een taskeng.exe staan onder mijn account met als beschrijving
Taaplanner-engine als ook een eenzelfde file onder account system.

Iemand een idee: wellicht komt de vertraging daar ik in de taakplanner
activiteiten staan heb die op bepaalde data en uur moeten uitgevoerd worden
doch nooit tijdens de start-up.

Verdere ideeën zijn welkom, doch was tot nu toe al heel leerzaam.

Groeten
Huib

edward

Re: Taakbeheer!

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> uitgevoerd worden doch nooit tijdens de start-up.
>
> Verdere ideeën zijn welkom, doch was tot nu toe al heel leerzaam.

zie mijn slotopmerking bij thread Taakplanner

Huib

Re: Taakbeheer!

"edward" <edward@email.com> schreef in bericht

> "Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> zie mijn slotopmerking bij thread Taakplanner

Dag Edward,
Blij voor u dat je iets gevonden hebt zoals ik.
Ik heb de taakplanner volledig uitgekamd tevens mijn taken even
uitgeschakeld doch zie geen verdere verbeteringen.
Alles wat actief stond als trigger bij het opstarten even uitgeschakeldn
nagekeken ...geen verschil...volgende...
Ik ga nu "taakbeheer" ipv "taakplanning" proberen verder te analyseren

Groeten
Huib

Re: Taakbeheer!
Huib schreef op 13-7-2008 13:45:

> Ik ga nu "taakbeheer" ipv "taakplanning" proberen verder te analyseren

Zie: How To Identify Disk Activity And Bottlenecks In Windows Vista
http://www.watchingthenet.com/how-to...ows-vista.html

En nog een mogelijkheid: Windows Defender die zijn scan doet?

Huib

Re: Taakbeheer!

news:eaa48$4879fa07$5353d4bc$24457@cache100.multik abel.net...

> Zie: How To Identify Disk Activity And Bottlenecks In Windows Vista
> http://www.watchingthenet.com/how-to...ows-vista.html
>
> En nog een mogelijkheid: Windows Defender die zijn scan doet?

Dag Karel,
Bedankt voor de ref.
Windows Defender is het ook niet.
Ik heb de meeste processen even uitgeschakeld doch na 25 sec komt de disk in
actie...
Echt last heb ik er niet van het was uit zuivere technische interesse.

Bedankt allen voor de info ik zie hiermee voor bekeken.

Groeten
Huib

Mark Veldhuis

Re: Taakbeheer!
> Ik heb de meeste processen even uitgeschakeld doch na 25 sec komt de disk in
> actie...
> Echt last heb ik er niet van het was uit zuivere technische interesse.

Ik blijf erbij dat het Superfetch is. Je schreef dat je "niets
verdachts had gevonden", maar aan Superfetch is helemaal niets
verdacht.
Kijk eens of de Superfecth-service wordt opgestart als je je PC aanzet.
Zoja: uitschakelen en rebooten, en kijken of je dan nog die
schijfactiviteit merkt. Ik ben benieuwd....

Mark Veldhuis.

> [...]

> Hallo,
> Vooreerst dank aan diegenen die meegedacht hebben wat onder Taakplanner

Kijk hier ook eens
http://www.schoonepc.nl/vista/window...maliseren.html
(als je dat nog niet gedaan hebt tenminste) en lees wat je allemaal kunt
uitschakelen via Syteembeheer>Services! Het wordt overigens afgeraden
Superfetch uit te schakelen.

> [...]

> (als je dat nog niet gedaan hebt tenminste) en lees wat je allemaal kunt
> uitschakelen via Syteembeheer>Services! Het wordt overigens afgeraden

Dag Mark & Edward,
Bedankt voor de nuttige informatie.
Nu wordt me de link tussen taakplanner /taakbeheer en services duidelijker
(allemaal ooit eens gelezen doch niet goed begrepen).
Ik heb de superfectch daar eens afgezet doch geen verschil.
Daar de disk activiteit start na 25 sec heb ik één voor één de processen die
"automatisch vertraagd " opstarten uitgeschakeld of handmatig gezet.
Geen verschil.
Ik heb één taak die vertraagd staat op automatisch gezet om te zien of de
disk activiteit dan direct start ...NEEN

Groeten
Huib