Vista OEM versie vervangen - geen reactie?

Pepijn

Vista OEM versie vervangen - geen reactie?
Omdat ik (nog) niets vernomen heb op mijn vraag van twee dagen terug, eerst
maar een andere vraag:
Ik heb begrepen dat je met een OEM versie van een programma, zeker als dat
je besturingssysteem is, niet verzekerd bent van een optimale ondersteuning.
Klopt dit?
Omdat de PC voor mij brood op de plank is, lijkt het mij noodzakelijk een
Vista op een schijfje aan te schaffen, maar kun je deze 'straffeloos' over
de OEM versie heen zetten?
Dank voor de reacties.
Pepijn

nieuws

Re: Vista OEM versie vervangen - geen reactie?
Met alle respect komt e.e.a. voor prof. gebruik toch wat amateuristisch
over.
Begin eerst eens aan de andere kant en investeer wat in (extra) harde
schijven c.q. externe back-ups.
Partitioneer je harde schijf goed. Maak van het besturingssysteem en
programma's partitie regelmatig een
image. Maak periodiek een backup van je data d.w.z. iedere dag incrimenteel
en wekelijks een volledige. Bewaar zeker 2 jaar en
bewaar de laatste backups buiten de deur. Zorg er voor dat bedrijfsrelevante
en gevoelige info zonodig wordt versleuteld. Mijdt
illegale software als de pest en zorg ervoor dat de lokale klojo die
verstand heeft van pc's van je apparatuur afblijft.
Virusscanner en firewall vanzelfsprekend up to date en goed geconfigureerd.
Wil of kan je dit niet zoek een bedrijf die deze
zaken voor je regelt. Slaapt wel zo rustig.

Dan antwoord op je vraag. Laptops met een OEM zonder bijgeleverd OS zou je
niet moeten kopen. Bij OEM's doe je afstand
van ondersteuning van MS. Van die ondersteuning heb ik geen hoge pet op.
Informeer eens bij je leverancier of je
niet een Windows versie kan kopen. Je activeringscode zit onder je laptop
geplakt. Zoniet is 'ie illegaal. Pro's werken niet
met illegale rotzooi. Overigens als office te duur is kijk dan eens bij open
office; gratis, niet zo gelikt als ms-office maar het
werkt wel.

ps: discussie's met de fiscus en uwv kunnen zeer moeizaam verlopen als je
geen systeem hebt om alle mails systematisch
te bewaren. Dezelfde termijnen als de papieren versie.

Ik hoop dat je aan dit gebeuzel wat hebt.

P.

"Pepijn" <e.n.joy@xs4all.nl> schreef in bericht
> [...]
> Vista op een schijfje aan te schaffen, maar kun je deze 'straffeloos' over

Pepijn

Re: Vista OEM versie vervangen - geen reactie?
Ach, het aanbod van de nieuwe PC (bij Office Centre) was voor mij te mooi
(Quad met 4 gb en grote HD etc). Op dat moment (maart jl) had ik misschien
zelfs liever XP gehouden.
Enfin, ik begin aan Vista te wennen, maar er is ook nog veel rommel
(reclame) van de leverancier en daar had ik ook niet op gerekend.
Zonder enkel systeemschijfje formateren is niet iets, dat ik met een prettig
idee zou willen aanvangen.
Vandaar dus mij vraag.
Verder voldoe ik trouwens best wel aan een aantal van je punten.
;-)
Hoewel het image verhaal voor mij nieuw is, in die zin dat ik er niets van
af weet.
En eh ... klojo's daar maak ik sowieso geen gebruik van.
Dank voor je reactie.
Pepijn

"nieuws" <nonono@casema.nl> schreef in bericht
news:33c6$4878e2dd$5357f90f$9667@cache100.multikab el.net...
> [...]
> geen systeem hebt om alle mails systematisch
> te bewaren. Dezelfde termijnen als de papieren versie.
>
> Ik hoop dat je aan dit gebeuzel wat hebt.

henk

> [...]

> geen systeem hebt om alle mails systematisch
> te bewaren. Dezelfde termijnen als de papieren versie.

fiscsus en uwv? wat hebben wij hier met jouw belastingschuld en uitkering te
maken?