Taakplanner!

Huib

Taakplanner!
Hallo,

Het valt mij op dat na de opstart dat de disk nog een tijdje actief is
waardoor er een vertraging is
als ik onmiddelijk mijn e-mail start.

In de taakplanner al 2 taken gebannen nml System Restore (nu 1x in de
weekgezet) en Windows Back-up monitor.

Hiermee is al wat gewonnen doch nog niet volledig goed.

Bij nader toezicht in de taakplanner worden de volgende taken gestart die
een tijdje lopen:
Hotstart , System Tasks, SystemSoundservice, TTM & User Task.
Ondanks het feit dat die nog niet voltooid zijn valt het op dat de disk na
een tijdje niet meer actief is...

Vraag:
-ik vind nergens een taak waar ik kan ingrijpen (dit was wel het geval met
de taak System Restore & Windows Back-up monitor)
-wat zijn die functies?
-waar mogelijks te disablen?

Groeten
Huib

~PC-freak©~

Re: Taakplanner!
Op Sat, 12 Jul 2008 11:40:59 +0200, schreef "Huib"
<anonymous@discussions.microsoft.com> het volgende.

> [...]
>-ik vind nergens een taak waar ik kan ingrijpen (dit was wel het geval met
>de taak System Restore & Windows Back-up monitor)

Heb je niet toevallig een antivirus-prog die direkt na de opstart een
quickscan doet?
Of een ander ad-/malware-prog die iets soortgelijks doen.

groetjes Henk
Huib

Re: Taakplanner!

"~PC-freak©~" <pcfreak@werktniet.invalid> schreef in bericht
> [...]

> groetjes Henk
> --
> Maak je USB-stick bootable, zie mijn site hoe.

Hallo,
Ik heb AVG 8.0 Free:
-het scannen is gescheduleerd éénmaal in de week op maandag morgen
-doch ik zie dat daar ook een anti-spyware inzit ...misschien is dat de
reden?
-op het eerste zicht zie ik niet hoe ik die kan afzetten.

Groeten
Huib

Edward

Re: Taakplanner!

"Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht
> [...]
> -ik vind nergens een taak waar ik kan ingrijpen (dit was wel het geval met
> de taak System Restore & Windows Back-up monitor)

hoe zit het met je defrag ? (nooit instellen op gepland)

~PC-freak©~

Re: Taakplanner!
Op Sat, 12 Jul 2008 12:10:37 +0200, schreef "Huib"
> [...]

>reden?
>-op het eerste zicht zie ik niet hoe ik die kan afzetten.

Direct na het opstarten ff taakbeheer starten en kijken welk proces erg
actief is.
Verder gebruik ik nog AVG-7.5 dus dat weet ik niet.

groetjes Henk
Huib

Re: Taakplanner!

"Edward" <Ed@email.com> schreef in bericht

> "Huib" <anonymous@discussions.microsoft.com> schreef in bericht

> hoe zit het met je defrag ? (nooit instellen op gepland)

Hallo Edward & Pc-freak
-Defrag staat niet gepland, die voer ik manueel af en toe eens uit.
-De spyware van AVG free 8.0 staat wel actief doch bij de advanced setting
vind ik geen enkele instelling hiervan.
-Ik ben me welbewust dat als ik de PC opstart dat de updates van AVG ook wat
tijd vragen doch dit is niet meer van toepassing bij een tweede opstart.

-Mag ik hieruit besluiten dat jullie dit verschijnsel niet hebben m.a.w. dat
na de opstart en het verschijnen van de gadgets bij mij de klok, calender en
de agenda en notities dat er geen disk-activiteiten zijn?

Hroeten
Huib

~PC-freak©~

Re: Taakplanner!
Op Sat, 12 Jul 2008 12:38:37 +0200, schreef "Huib"
> [...]

>na de opstart en het verschijnen van de gadgets bij mij de klok, calender en
>de agenda en notities dat er geen disk-activiteiten zijn?

Als met Vista het buroblad zichtbaar is en de iconen in de systray
compleet zijn, is Vista nog wel ff op de achtergrond bezig om nog wat
dingen te doen, dit in tegenstelling tot XP waar dit nagenoeg niet of
veel minder gebeurt.
Die activiteiten zijn mede afhankelijk van je intern geheugen, hoeveel
zit er in?

> [...]

> groetjes Henk
> --
> Maak je USB-stick bootable, zie mijn site hoe.

Ik heb 2G intern geheugen.
Na het killen van System Restore & Windows Back-up taken valt het me op dat
er nu een stilte is van 25 sec.
Daarna begint het lampje te branden en dit duurt zo +/- 3 minuten om dan
geleidelijk uit te doven.
Als ik kijk naar de recente taken: dan zijn het die "Hotstart , System
Tasks, SystemSoundservice, TTM & User Task" die gestart zijn doch na het
stilvallen van de disk zijn die nog niet voltooid.
Kan dit de reden zijn?
Doch wat doen die en ik vind er ook geen taak...dus ergens anders uit te
schakelen??

Groeten
Huib

~PC-freak©~

Re: Taakplanner!
Op Sat, 12 Jul 2008 13:59:20 +0200, schreef "Huib"
<anonymous@discussions.microsoft.com> het volgende.

>Hallo,
>Ik heb 2G intern geheugen.

Is voldoende.

> [...]
>Kan dit de reden zijn?
>Doch wat doen die en ik vind er ook geen taak...dus ergens anders uit te

Heb je al middels taakbeheer gekeken naar actieve processen?

groetjes Henk
Mark Veldhuis

Re: Taakplanner!
> [...]
> Kan dit de reden zijn?
> Doch wat doen die en ik vind er ook geen taak...dus ergens anders uit te

Google maar eens op "superfetch". Ik gok erop dat de schijfactiviteit
daardoor wordt veroorzaakt. In het kort: Windows zet je veel-gebruikte
programma's alvast klaar in het geheugen, zodat ze snellet opstarten.
Bij het opstarten van je systeem moeten die dus eerst vanaf de schijf
"ingelezen" worden.

Mark Veldhuis.