Windows mail, HELP

Serena

Windows mail, HELP
Hallo, ik heb sinds enkele dagen Vista en heb alles goed gevonden juist in
Windows mail heb ik een probleempje. Als ik "nieuw bericht" open en via "CC"
mijn contacten wil selecteren staan ze allemaal onder elkaar, alhoewel ik ze
in mijn adresboek terug in mappen heb gezet zoals "hoofdpersonen" en
"vriendinnen van dochter" enz.
Toch als ik mijn contacten wil selecteren is het weer één lange lijst. Dit
kan al eens vervelend zijn. Hoe kan ik zorgen dat de mapjes in Windows mail
ook worden weergegeven aub?
Alvast bedankt. Serena.

Re: Windows mail, HELP
Serena schreef op 12-7-2008 10:50:
> [...]
> kan al eens vervelend zijn. Hoe kan ik zorgen dat de mapjes in Windows mail

Maar eens geprobeerd (ik gebruik Windows Mail standaard niet):
- Bij Contactpersonen een groep gemaakt met "Nieuwe groep
contactpersonen". Die groep als test "EenGroep" genoemd
- In EenGroep een nieuw contact geplaatst. Dat nieuwe contact komt ook
in de volledige lijst
- Nieuw bericht - CC en daar verschijnt EenGroep gewoon op de
alfabetische plaats in de volledige lijst contactpersonen

Wat je wil kan en doet 't dus wel ....

GJ.Oomens

Re: Windows mail, HELP
On Sat, 12 Jul 2008 01:50:00 -0700, Serena
<Serena@discussions.microsoft.com> wrote:

> [...]
>kan al eens vervelend zijn. Hoe kan ik zorgen dat de mapjes in Windows mail

Dit zijn de opties:
http://www.vistax64.com/tutorials/69...dows-mail.html

Inderdaad zie je zelf aangemaakte mapjes niet terug.
[q]
WHY: If you put normal contacts into separate folders within the
Contacts folder to separate them into groups, they will still all be
listed when you click on To:, Cc:, or Bcc: in a compose email message.
A Contact Group will only be listed once here. See the screenshot in
SECTION TWO below step 8.
[/q]
--
Grard
Serena

Re: Windows mail, HELP
Hallo, bedankt voor je reactie, hetgeen U beschrijft had ik ook al gedaan,
maar van het moment dat ik "nieuw bericht" kies en dan "aan" of "CC" wil
gebruiken stann ze weer allemaal in één lijst. Daar laten de mapjes zich niet
meer apart zien.

Groetjes, Serena.

"GJ.Oomens" wrote:

> [...]
> listed when you click on To:, Cc:, or Bcc: in a compose email message.
> A Contact Group will only be listed once here. See the screenshot in

Dus eigenlijk komt het erop neer dat het nie kan zoals ervoor in Outloo
Express?
GJ.Oomens

Re: Windows mail, HELP
On Sat, 12 Jul 2008 05:09:01 -0700, Serena
<Serena@discussions.microsoft.com> wrote:

>Dus eigenlijk komt het erop neer dat het nie kan zoals ervoor in Outloo
>Express?

Daar komt het op neer. Vanuit de map contacten kun je natuurlijk wel
rechtsklikken op een contact en een bericht sturen.
--
Grard
Serena

Re: Windows mail, HELP
Als ik ze in "groepen" opdeel word ook telkens naar die hele groep gestuurd,
dat is ook niet de bedoeling, ik zou een groep moeten kunnen openen en daar
dan eventueel nog moeten kunnen tussen selecteren naar wie ik effectief wil
verzenden.

"Serena" wrote:

> Dus eigenlijk komt het erop neer dat het nie kan zoals ervoor in Outloo
> Express?

Serena

Re: Windows mail, HELP
ja idd, vandaar uit kan ik ook tussen de mappen kiezen en dan nog
verschillende contactpersonen selecteren, maar de optie BCC die ik meestal
gebruik kan ik daar niet kiezen.

"GJ.Oomens" wrote:

> Daar komt het op neer. Vanuit de map contacten kun je natuurlijk wel
> rechtsklikken op een contact en een bericht sturen.
> --
> Gérard

GJ.Oomens

Re: Windows mail, HELP
On Sat, 12 Jul 2008 05:27:00 -0700, Serena
<Serena@discussions.microsoft.com> wrote:

>ja idd, vandaar uit kan ik ook tussen de mappen kiezen en dan nog
>verschillende contactpersonen selecteren, maar de optie BCC die ik meestal
>gebruik kan ik daar niet kiezen.

Selecteren, knippen en plakken in bcc veld in het nieuwe bericht. Het
blijft behelpen natuurlijk. of er moet hier een standaard gebruiker
van Windows Mail voorbij komen die voor dit alles een fantastische
oplossing bedacht heeft....
(Ik gebruik het ook niet.)

Je kun alle overeenkomende contacten laten beginnen met hetzelfde
cijfer of dezelfde letter als voornaam of iets dergelijks...
--
Grard
Serena

Re: Windows mail, HELP
Ja 't zal dus met enig gefoefel moeten gaan :-) spijtig dat bij zo'n
verbeterd programma, Vista dus, zo'n dingen mankeren een beetje een setback
in het e-mailen vind ik, bedankt voor je hulp en uitleg. Moest er toch wat
uit de bus komen laat maar weten :-)
Groetjes, >Serena.